בשלושה ימים בלבד: שער הביטקוין נפל ב-30%

שער המטבע הווירטואלי עמד ביום ד' על קרוב ל-59 אלף דולר ואתמול (ש') הוא ירד עד לכ-42 אלף ● הסיבה לירידות לא ברורה, ומומחים מציינים כמה אפשרויות לכך

יורד ויורד. ביטקוין.

שער הביטקוין שוב רשם תנודה חדה, וירד בסוף השבוע בכ-30% לעומת יום ד'. בעוד שבתחילת החודש עמד שערו, בשיא, על 58,857 דולר, אתמול (ש') הוא הגיע, בשפל, ל-41,968 דולר. מאז הוא עלה וכעת עומד שערו של המטבע הווירטואלי המוביל על 49,411 דולר. שווי השוק של המטבע ירד בימים האחרונים אל מתחת לרף של טריליון דולר וכעת הוא עומד על 933 מיליארד.

מטבע וירטואלי נוסף שרשם ירידה בסוף השבוע הוא האת'ר (את'ריום), שקטן ביותר מ-10%. ככלל, לפי קוין גקו, שאוספת נתונים על מטבעות קריפטו, השווי של כל 11,392 המטבעות קטן ב-15% ל-2.34 טריליון דולר.

שער הביטקוין הנוכחי קטן בכ-20 אלף דולר לעומת שער השיא שלו בחודש שעבר, שעמד על כ-69 אלף דולר. השווי של כלל המטבעות עמד אז על יותר משלושה טריליון דולר.

מהי הסיבה לירידות?

ג'סטין ד'אנת'ן, ראש תחום הבורסה בבורסת הקריפון Eqonex, אמר לרויטרס כי בחודש האחרון, משקיעים גדולים רבים במטבעות קריפטו עברו למכור אותם – מה שהביא לירידות התלולות.

מומחים ציינו שהרקע לירידות לא ברור. אחד מהם – וויל קלמנט, מומחה לניירות ערך בבלוקוור סולושנס – אמר ל-CNBC כי שתי סיבות אפשריות לכך הן תופעת העדר – או, כהגדרתו, "מרוץ שוורים" – כמו המצב שהיה בתחילת השנה, והעובדה שהריבית בארצות הברית נמוכה כבר יותר מחודש וכסף רב נכנס לשוק. נראה שתרם לכך גם הזימון שקיבלו מנהלי שמונה חברות קריפטו לעדות בקונגרס האמריקני, שתישמע ביום ד' הקרוב. אחת מאותן חברות היא בורסת הקריפטו קוינבייס. הדיון שאליו אמורים להתייצב בכירי הקריפטו נקרא "נכסים דיגיטליים ועתיד הפיננסים: הבנת האתגרים והיתרונות של חדשנות פיננסית בארצות הברית".

יצוין כי גם מניותיהן של שתי חברות טכנולוגיה גדולות רשמו ירידות: השער של מניית טסלה קטן ביום ו' בוול-סטריט ב-6% וזה של קרן החדשנות ארק – ב-5%. מניית הקרן רשמה בשבוע המסחר האחרון ירידה של 12% בשערה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים