מדוע זימן הקונגרס לעדות בכירים מתחום הקריפטו?

מנהלי שמונה חברות קריפטוגרפיות גדולות זומנו בידי ועדת השירותים הפיננסיים של בית הנבחרים לתשאול שיערך ב-8 בדצמבר, בעניין "האתגרים והיתרונות של חדשנות פיננסית" ● במוזמנים: בכירי קוינבייס, פאקסוס ו-FTX

עוסק ברוגלות זרות ישראליות. הקונגרס האמריקני.

ממשלת ארצות הברית, כמו ממשלות אחרות ברחבי העולם, מתחילה להתעניין מאוד בתחום המטבעות הקריפטוגרפיים, לאחר הצמיחה האחרונה שהוא חווה.

באחרונה יותר ויותר ממשלות פועלות לשם אסדרת שוק הקריפטו, וכעת מסתמן שהממשל האמריקני מתחיל גם הוא לפסוע בצעדים דומים, וזאת לאחר שהקונגרס זימן כמה מבכירי החברות הקריפטוגרפיות המובילות בארה"ב לתת מולו עדויות בשימוע קרוב, שיתקיים בשבוע הבא, ה-8 בדצמבר.

מקסין ווטרס, יו"ר ועדת הבית לשירותים פיננסיים, דיווחה אתמול (ד') כי כמה מנכ"לים מחברות הקריפטו הגדולות הפועלות המדינה זומנו לשימוע בקונגרס בעניין המטבעות הווירטואליים ומה שאלו מביאים לתחום הפיננסים כיום. הדיון שאליו אמורים להתייצב בכירי הקריפטו נקרא "נכסים דיגיטליים ועתיד הפיננסים: הבנת האתגרים והיתרונות של חדשנות פיננסית בארצות הברית".

על פי הצהרתה של ווטרס לתשאול זומנו מנכ"ל חברת סירקל (Circle), ג'רמי אלאיר; מנכ"ל FTX, סם בנקמן-פריד; מנכ"ל ביטפרי (Bitfury), בריאן ברוקס; מנכ"ל פאקסוס (Paxos), צ'אד קסקרילה; מנכ"לית קרן הפיתוח של סטלר (Stellar), דנל דיקסון; ואלסיה האס, מנכ"לית קוינבייס (Coinbase). גם סמנכ"ל הכספים של קוינבייס גלובל (Coinbase Global) זומן על תקן משקיף לשימוע.

זימנה את נציגי החברות. מקסין ווטרס, יו"ר ועדת הבית לשירותים פיננסיים בקונגרס האמריקני.

זימנה את נציגי החברות. מקסין ווטרס, יו"ר ועדת הבית לשירותים פיננסיים בקונגרס האמריקני. צילום: ויקיפדיה

מפגש ראשון למחוקקים ולנציגי התחום – אבל העניין הולך ועולה

זו תהיה הפעם הראשונה שחברות המייצגות את המגזר השנוי במחלוקת נחקרות בדרך זו על ידי מחוקקי ארה"ב, ומדובר ככל הנראה בהירתמות למאמץ להבנה עמוקה יותר של התחום על ידי המחוקקים, זאת אחרי שפוליטיקאים אמריקנים מכל קצוות הקשת הפוליטית קראו לבדיקה נוספת של תחום הקריפטו, החדש יחסית ואולי המתעתע מעט, והשלכותיו על כלכלת המדינה.

יצוין עם זאת כי בצידו השני של בניין הקפיטול של ארה"ב, יו"ר ועדת הבנקאות של הסנאט, שרוד בראון, קרא לכמה חברות קריפטו לשחרר מידע הקשור להגנה על צרכנים ומשקיעים במטבעות stablecoin – מטבעות דיגיטליים שמוצמדים למטבע מסורתי, בדרך כלל לדולר האמריקני.

ההודעות מטעם ועדת הבנקאות נשלחו ל-קוינבייס, סירקל, פאקסוס, ג'מיני (Gemini), טראסטוקן (TrustToken), טטר (Tether), סנטר (Centre) ו-Binance.US. על החברות להעביר את המידע המבוקש לוועדה עד ה-3 בדצמבר, דבר המצביע על כך שהמחוקקים עשויים לתכנן שימוע על stablecoin בעתיד הקרוב.

בנוסף, לפי בלומברג, הפדרל ריזרב וסוכנויות בנקאיות אחרות פרסמו באחרונה סדר יום המתאר תחומי מיקוד, כולל האופן שבו הם מתכננים לשקול משמורת, הלוואות מגובות קריפטו, ואפשרות של תקני הון, כך על פי ההצהרה המשותפת.

חשוב לדעת עם זאת כי משרד מבקר המטבע – ה-OCC, שהיא לשכה עצמאית של משרד האוצר האמריקני, מסר כי על הבנקים לקבל אישור נוסף מהרגולטור לפני עיסוק במטבעות דיגיטליים. "במהלך שנת 2022, הסוכנויות מתכננות לספק בהירות רבה יותר אם פעילויות מסוימות הקשורות לנכסי קריפטו המנוהלים על ידי ארגונים בנקאיים מותרות מבחינה חוקית", אמרו הפד וה-OCC בהצהרה מטעמם לתקשורת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים