מעבד הדגל החדש של קוואלקום: שיפורים גדולים בביצועים ובצריכת החשמל

קוואלקום הכריזה על מעבד הדגל החדש שלה, ה-Snapdragon 8 Gen 1, שכולל גם מנוע משחקים מעודכן, תמיכה בחיישנים גדולים יותר של המצלמות, מודם חדש ומנוע עצבי מהיר פי ארבעה

מעבד דגל חדש של קוואלקום. Snapdragon 8 Gen 1.

במסגרת כנס הטכנולוגיה השנתי שלה, הכריזה קוואלקום, כפי שהודיעה מראש, על מעבד הדגל החדש שלה, שגם מגיע עם שם חדש, Snapdragon 8 Gen 1. המעבד החדש מגיע לשוק שבו המתחרות הישירות, סמסונג ומדיה-טק, מציעות מעבדים בתצורה ובעוצמה דומה, וגם כשלאפל ולגוגל יש את המעבדים החדשים שלהן שיהוו מקור להשוואה.

Snapdragon 8 Gen 1, כמו שני מתחריו הישירים Exynos 2200 ו-Dimenstiy 9000 של סמסונג ומדיה-טק, בהתאמה, מציע שמונה ליבות המבוססות על הקניין הרוחני המעודכן של ARM, בגירסת ARMv9. הליבה הראשית מבוססת על Cortex-X2 במהירות מרבית של 3 גיגה-הרץ, ומתחתיה עוד שלוש ליבות קצת פחות חזקות, המבוססות על Cortex-A710 במהירות מרבית של 2.5 גיגה-הרץ, ואז עוד שכבה שמכילה ארבע ליבות Cortex-A510 במהירות מרבית של 1.8 גיגה-הרץ. לפי קוואלקום, המעבד מציע ביצועים משופרים ב-20% לעומת הדור הקודם, Snapdragon 888, יחד עם שיפור של 30% בצריכת החשמל.

המעבד כולל גם שבב גרפי חדש, ובמקביל לו שולב מנוע משחקים מעודכן, מהדור הרביעי, עם תמיכה טובה יותר במנועים המעודכנים. הטענה היא שהוא מהיר יותר מקודמו ב-30% וב-25% יעיל יותר בשימוש בחשמל.

התמיכה במצלמות שופרה גם היא, וזה בא לידי ביטוי בכך שהמערכת יכולה כעת לתמוך בחיישנים גדולים יותר בעת עבודה במצב שבו לא ממתינים לתריס כדי לצלם, כך, לדוגמה, במקרה של שילוב שלוש מצלמות ללא המתנה יש שיפור בגודל החיישן המרבי לכל מצלמה מ-28 ל-36 מגה-פיקסל. עם זאת, החיישן הגדול ביותר שניתן לשלב בטלפון המבוסס על Snapdragon 8 Gen 1 נותר כמו בדור הקודם – 200 מגה-פיקסל.

מעבר לכך שיש שיפור בתמיכה ב-Wi-Fi עם איכות ויציבות רבה יותר, גם שולב מודם חדש, Snapdragon X65, שמציע עלייה במהירות ההורדה המרבית לעומת הדור הקודם, מ-7,500 מגה-ביט/לשנייה עד ל-10,000 מגה-ביט/לשנייה, אבל את אותה מהירות העלאה מרבית שעומדת על 3,000 מגה-ביט/לשנייה. בנוסף, מנוע המחשוב העצבי ששולב במעבד החדש אמור לפעול עד פי ארבעה מקודמו.

שיאומי, אופו ומוטורולה כבר הודיעו שיכריזו על טלפון המבוסס על המעבד החדש ברבעון הראשון של 2022, וכנראה בחלק המוקדם שלו, וגם סמסונג אמורה במהלך פברואר להציג את ה-Galaxy S22 עם המעבד החדש של קוואלקום, לצד הגירסה המבוססת על המעבד שלה.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים