אאורקראוד: זינוק דרמטי במספר המשרות המוצעות לעובדי היי-טק

דו"ח התעסוקה הרבעוני של אאורקראוד לענף ההיי-טק מצא כי ברבעון השלישי זינק מספר המשרות ב-244%, ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● מאידך, לראשונה רוב החברות צופות האטה בגיוס עובדים בשנת 2022

זינקו אך עלולים להתרסן. גיוסים בהיי-טק. אילוסטרציה.

פלטפורמת ההשקעות אאורקראוד (OurCrowd), המשקיעה הפעילה בישראל בתחום ההון סיכון, פרסמה את דו"ח התעסוקה הרבעוני שלה לענף ההיי-טק בישראל (אאורקראוד High-Tech Jobs Index Q3 2021), המצביע על מגמות מרכזיות בשוק. הנתונים מבוססים על משרות חדשות שפרסמו 152 חברות פורטפוליו של אאורקראוד, המעסיקות אלפי אנשי מקצוע בתחומי ההיי-טק בישראל ובארה"ב.

הדו"ח חושף כי ההיי-טק הישראלי ממשיך לשעוט קדימה, לצמיחה מהירה הנובעת הן מהביקושים לפתרונות דיגיטליים והן מהחזרה לעבודה מלאה במתכונת היברידית.

אחד המדדים המרכזיים המעידים על כך הוא מספר המשרות המוצעות, שגדל ב-244% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד (מ-1,024 משרות ל-3,528 משרות עתה). ברבעון זה מספר החברות המגייסות גדל מ-148 ברבעון הקודם ל-152 ברבעון השלישי של 2020. בחישוב יומי נרשמה צמיחה של 51% במספר המשרות החדשות, וברבעון זה התפרסמו מדי יום 47 משרות חדש, לעומת 31 ברבעון השני של 2021.   

יתרה מזאת, 65% מהחברות מעידות כי הן מגייסות ברבעון השלישי יותר עובדים מאשר ברבעון המקביל של שנת 2020, 5% כי הן מגייסות פחות עובדים ו-30% דיווחו שהן מגייסות מספר דומה של עובדים.

מסתמנת: מגמת האטה בתכניות הגיוס של חברות

לאור המגמות הללו אין זה מפתיע שיותר משני שליש מהחברות (78%) סבורות שכיום שוק התעסוקה הוא שוק של עובדים ולא של מעסיקים, רק 8% סבורות שהשוק הוא של המעסיקים ו-14% סבורות שהשוק מאוזן.

עם זאת, על אף ההתרחבות החיובית של מספר המשרות והגיוסים בפועל, לראשונה מאז תחילת שנת 2020 מסתמנת מגמת האטה בתכניות הגיוס של החברות. על פי הנתונים, 65% מהחברות צופות גיוסים מתונים של כוח אדם בשנת 2020, דהיינו גיוס של משרות מפתח ולא גיוס רחב מכוון צמיחה. 35% מהחברות בלבד מתכננות גיוסים אגרסיביים. נתונים אלה משקפים מגמה הפוכה לזו של הרבעון הקודם, שבו 61% מהחברות תכננו גיוסים רחבים למחצית השנייה של 2021.

הביקוש הגדול ביותר – מהנדסי תוכנה

בדומה לרבעון הקודם, הביקוש הגדול ביותר מתמקד במהנדסי תוכנה (20% מהמשרות) וכן משרות של מכירות ופיתוח עסקי (13%) וביחד הם תופסים 33% מכלל המשרות המוצעות. אחריהן באות משרות בתחום התפעול (11%) ה-IT (של 10%) ומנהלי מוצר (8%).

החברות מסרו נתונים על השכר שהן מציעות למנהלי מוצר. מנהל מוצר מתחיל מרוויח בין 12,000 שקל ל-16,000 שקל בחודש, וכמחצית מהחברות ישלמו שכר אף גבוה מכך. מנהל מוצר בעל ניסיון של 3 עד 5 שנים ירוויח בין 16,000 ל-22,000 שקל לחודש, ורוב החברות (59%) מציעות אף שכר גבוה מכך. מנהל מוצר בעל ניסיון של 7 עד 10 שנים מרוויח 25,000 עד 30,000 שקל לחודש בכשליש מהחברות, ואילו כ-70% מהחברות משלמות 30,000 שקל ומעלה.

 

 

84% מיישמות מודל עבודה היברידי שמקדם עובדים מהפריפריה

על פי המחקר, 84% מהחברות מיישמות כיום מודל היברידי (עלייה קלה מ-81% ברבעון הקודם) אך במקביל נרשמה עלייה גם בשיעור החברות הדורשות נוכחות מלאה במשרדים, מ-13% ברבעון הקודם ל-16% ברבעון הנוכחי.

אחד מהממצאים המרתקים שעלו בסקר נוגע להשפעת העבודה מרחוק על נכונותן של החברות להעסיק עובדים מהפריפריה. כיום, 28% מהחברות מעידות שהן מגייסות יותר עובדים מהפריפריה, עקב הניסיון החיובי שנצבר בעבודה מרחוק במהלך הקורונה.

68% מהחברות מגייסות שיעור דומה של עובדים מהפריפריה, ורק 4% מגייסות כיום פחות עובדים מהפריפריה. 76% מהחברות ציינו שהעובדים מהפריפריה יכולים לעבוד מהיכן שהם רוצים, מודל היברידי על פי בחירתם.   

ללי דוד, שותפה ב-אאורקראוד.

ללי דוד, שותפה ב-אאורקראוד. צילום: אאורקראוד

ללי דוד, שותפה ב-אאורקראוד, מסרה: "הממצא שמרתק בעיני במיוחד הוא הנכונות המתגברת להעסיק עובדים מהפריפריה, בעקבות הניסיון הטוב המצטבר בעבודה מרחוק. למגמה הזאת יש פוטנציאל לייצר שינוי מאד משמעותי במרקם החיים בישראל, ואנחנו מקווים שזו מגמה שתמשיך ותתבסס".

מאז הקמתה בשנת 2013 גייסה פלטפורמת ההשקעות אאורקראוד התחייבויות להשקעה של 1.8 מיליארד דולר במעל 280 חברות פורטפוליו ו-30 קרנות, ורשמה 50 אקזיטים, וביניהם: ההנפקות בנאסד"ק של ביונד מיט ו-למונייד, הרכישה של ג'אמפ בייק על ידי אובר, הרכישה של בריפקאם על ידי קנון, הרכישה של ארגוס על ידי קונטיננטל, הרכישה של קרוסווייז על ידי אורקל, הרכישה של קורפוטוניקס על ידי סמסונג, והרכישה של סייבראיקס על ידי מיקרוסופט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים