"מאמינים שבישראל יש כשרונות מצוינים בכל מה שקשור לאבטחה"

כך אמר סרגיי בלוסוב, מי שייסד את אקרוניס בשנת 2003, ושהיה מנכ"לה עד יולי השנה ● בלוסוב התראיין לאנשים ומחשבים ואמר בין היתר שבעיניו המלחמות בעתיד יהיו על כשרונות (Talents) ולאו דווקא על משאבים או שטח

מימין: עופר פרוסנר מאנשים ומחשבים וסרגיי בלוסוב, מייסד אקרוניס.

ב-7 ביולי הודיעה אקרוניס (Acronis) על מינויו של פטריק פולברמולר למנכ"ל החברה החדשה, במקומו של סרגיי בלוסוב, מי שכיהן כמנכ"ל הקודם מאז 2013 ושאף ייסד את החברה בשנת 2003.

תחת ההנהגה של בלוסוב הפכה אקרוניס לשם בינלאומי בתחומי האבטחה וההגנה על מידע, וביוני האחרון אף פתחה סניף בהרצליה.

בכנס ה-cyberfit, שנערך בסוף השבוע שעבר במטה החברה בשאפהאוזן שבשוויץ (אחד משני מטות שיש לחברה – השני נמצא בסינגפור), סיפר בלוסוב שכשלקח על עצמו את המנכ"לות של החברה היא הייתה בצרות כלכליות והעובדים היו בטוחים שהוא יעזוב לאחד מעיסוקיו האחרים – וכדי לשכנע אותם, הוא קעקע על זרועו את ה-A מהלוגו של החברה.

ולכן, כשאני והוא יושבים לשיחה, באופן טבעי השאלה הראשונה שיש לי לשאול היא האם זה קשה עבורו להעביר את המנכ"לות של חברה שהוא ייסד, שאולי היא כמו ילד שלו, למישהו אחר?

בלוסוב, שכמעט ולא מחייך, מספר לי שלא: "עשיתי את זה כבר חמש פעמים בעבר, וזה לא כל כך קשה. זה עסקים, ואני גם בעל מניות בחברה, זה עניין של לגדל את החברה ולעשות אותה רווחית יותר. אגב, זה ככה גם עם ילדים – אתה רוצה שהם יתבגרו וילכו לחיים משלהם, זה אומר שהצלחת, לא?"

מה משך את אקרוניס, ואותך, לישראל? מה אתה רואה בארץ?
"אנחנו מאוד מעוניינים לרכוש חברות ישראליות. רכשנו כבר כמה ועוד היד נטויה. אנחנו מאמינים שבישראל יש כשרונות מצוינים בכל מה שקשור לאבטחה, ואנחנו יכולים לגייס את האנשים האלה. יש לנו כרגע 40 אנשים שעובדים אצלנו, ואנחנו רוצים שיהיו עוד. ישראל היא מאוד תחרותית בכל מה שקשור לגיוס אנשים, שומעים את זה בכל מקום, אבל יש 8 וחצי מיליון אנשים, ואנחנו לא צריכים את כולם (צוחק – ע"פ), אז אני מאמין שנמצא את מי שאנחנו צריכים. העניין הוא לא המספרים, העניין הוא הכישרון הספציפי שיש לאנשים. לכל אחד יש כישרון, אבל אנחנו מדברים על טופ האחוז, או אפילו מחצית האחוז שמסוגלים לעשות את הדברים המיוחדים בתחום שלנו, והאנשים האלה נמצאים בישראל".

פתחה השנה מרכז חדש בישראל. אקרוניס

פתחה השנה מרכז חדש בישראל. אקרוניס

כמו שאפשר להבין מהראיון, בלוסוב (אשר לו שורשים יהודים, כמו שהוא מעיד על עצמו) לא עוזב את החברה שהקים, והתפקיד אותו הוא תופס בחברה מאז יולי הוא החוקר הראשי (Chief research officer). ההרצאה שלו במסגרת הכנס הייתה מהמרתקות שנכחתי בהן, כשדיבר, בין היתר, על המטאברס, הארכת חיים, והעובדה שבעיניו המלחמות בעתיד יהיו על כשרונות (Talents) ולאו דווקא על משאבים או שטחים. כחוקר ראשי של חברה גלובלית, אני שואל את בלוסוב –

מהו העניין העיקרי שחברות מתמודדות איתו בתקופה הנוכחית שאולי מקשה עליהן לאמץ טכנולוגיות ושירותי אבטחה שונים?
"בני אדם מאוד טובים בלהחליט החלטות, אבל החלטות מאוד קשות. מאוד קשה לבחור למשל ספק אבטחה, כי יש הרבה מהם, וקשה גם להבין את כל הטכנולוגיות. יתכן שהבעיה הקשה ביותר היא המורכבות של טכנולוגיות האבטחה היום, הכל הרבה יותר מורכב היום, כי כן, מבינים שמדובר בנושא חשוב מאוד".

עוד דבר שדיברת עליו בשיחה שלך הוא העובדה שיש היום מחסור גדול בכוח אדם איכותי בעולם. מה עושה אקרוניס כדי להתגבר על הבעיה הזו?
"אנחנו משתמשים המון בלימוד מכונה (Machine learning) ואוטומציה, והיכן שאפשר להחליף את איש התמיכה הטכנית, את האנליסט ואת הטכנאי, אנחנו נעשה זאת ונשתמש במכונה במקומם".

ולעובדים אין בעיה עם זה?
"אין כרגע בעיה של אבטלה בתחום הזה, להיפך, אין מספיק אנשים. המכונות האלה עוזרות לאנשים לעשות עבודה הרבה יותר טובה והרבה יותר יעילה – אם תתן לבנאי מסור טוב יותר, הוא יעשה עבודה טובה יותר, וכאן זה מקרה דומה".

ובעתיד זה לא ישפיע על כמות העבודה שיש לאנשים?
"אני לא חושב על כל האנשים ועל כל העתיד, כי זה פשוט קשה מדי. אבל בכל מה שקשור לאנשי ה-IT אני לא רואה בעיה של חוסר בעבודה. ההיפך הוא הנכון, גם עם אוטומציה וגם עם לימוד מכונה, אין מספיק אנשי IT לכל העבודה שיש בחוץ. תחשוב על הקורונה – בגלל שיש כל כך הרבה אנשים חולים – אין מספיק רופאים לטפל בכל האנשים, ועם אוטומציה יותר טובה ומכשור טוב יותר, רופאים היו יכולים לעשות יותר. וזה מה שאני חושב גם לגבי ה-IT, לפחות בעשר השנים הקרובות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים