טלטלה בסלקום: אבי גבאי התפטר מתפקיד המנכ"ל

שוק התקשורת הוכה בתדהמה הבוקר מהודעתו של אבי גבאי, מנכ"ל החברה מזה שנתיים, על התפטרותו דווקא לאחר פרסום דו"חות טובים של החברה, שמעידים על יציאתה מהמשבר

מסלקום לפרטנר. אבי גבאי.

שנתיים לאחר שמונה לתפקיד מנכ"ל סלקום, הודיע אבי גבאי הבוקר במפתיע ליו"ר החברה, דורון כהן, על התפטרותו.

ההתפטרות באה לאחר פרסום דו"חות טובים של החברה, שמעידים על כך שהתוכנית העסקית שלה עובדת ולאחר שלוש שנים של הפסדים, היא עברה לרווח נקי של 13 מיליון שקלים לעומת הפסד של 37 מיליון ברבעון המקביל אשתקד, לצד שיפור ניכר גם בתזרים המזומנים, שגדל פי 2.5 ל-110 מיליון שקלים בהשוואה ל-44 מיליון ברבעון המקביל אשתקד, ועליות גם במספרי המנויים במרבית מגזרי הפעילות של החברה.

כזכור, גבאי מונה למנכ"ל סלקום על ידי בעל השליטה דאז, אדוארדו אלשטיין, והיו"ר, עמי אראל, במקומו של ניר שטרן, שהתפטר מתפקידו. גבאי ונכנס לחברה באחת התקופות הקשות ביותר שלה, בעיצומה של תוכנית הבראה, שבמסגרתה הפחיתה את היקף ההשקעות ופיטרה 600-700 עובדים, כדי להתמודד עם חוב בגובה כ-2.2 מיליארד שקלים.

לפני שמונה למנכ"ל בזק בשנת 2007, שימש גבאי בקבוצת בזק בכמה תפקידים בכירים, וב-2003 מונה למנכ"ל בזק בינלאומי. ב-2007 מונה למנכ"ל בזק, ופרש ממנה ב-2013. לאחר פרישתו פנה לחיים הפוליטיים והיה בין מקימי מפלגת כולנו, ומונה מטעמה לשר להגנת הסביבה כשר שאינו חבר כנסת. ב-2015 התפטר מכולנו על רקע מינויו של אביגדור ליברמן לשר הביטחון, ועבר למפלגת העבודה, שם נבחר ליו"ר, אבל בבחירות של אפריל 2018 נחל מפלה והשיג שישה מנדטים בלבד, ולאחריהן פרש מהחיים הפוליטיים.

באחרונה נשמעו דיבורים על כך כי גבאי יפרוש מהתפקיד לאחר שיחזיר את החברה למסלול חיוב, ונראה כי הודעתו הבוקר מאמתת את השמועות על כך שמראש הוא לא תכנן לכהן כמנכ"ל לתקופה ארוכה, אלא רק לתקופת הזמן הנדרשת כד להוציא את החברה מהמשבר, ולפי הדו"ח האחרון – הוא עמד במשימה שהציב לעצמו.

מסלקום לא נמסרה תגובה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים