רבעון טוב לסלקום: ההכנסות מתקרבות למיליארד שקלים

עלייה בהכנסות וברווח הנקי וקפיצה בתזרים המזומנים מראות שהתוכנית העסקית של סלקום עובדת ● עליות גם במספרי המנויים במרבית מגזרי הפעילות של החברה

מסלקום לפרטנר. אבי גבאי.

בעלי המניות וההנהלה של סלקום יכולים לחייך, לאחר שהחברה סגרה את הרבעון השלישי של השנה עם תוצאות כספיות טובות, שמעידות על כך שהתוכנית העסקית שלה עובדת: הכנסות החברה גדלו במהלכו ב-4% והגיעו לכמעט מיליארד שקלים – 994 שקלים, ליתר דיוק – והיא עברה לרווח נקי של 13 מיליון לעומת הפסד של 37 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. עלייה יפה נרשמה גם בתזרים המזומנים: זה גדל פי 2.5 ל-110 מיליון שקלים בהשוואה ל-44 מיליון ברבעון המקביל אשתקד.

מהדו"חות הכספיים שסלקום פרסמה הבוקר (ג') עולה כי המגמות החיוביות נרשמו גם בתשעת החודשים הראשונים של השנה: בתקופה זו ההכנסות עלו ב-12.1% למעט יותר משלושה מיליארד שקלים והחברה עברה לרווח נקי של שישה מיליון לעומת הפסד של 126 מיליון. ההוצאות גדלו במהלכה ב-6.9% ל-2.9 מיליארד שקלים והרווח התפעולי עמד על 141 מיליון שקלים בהשוואה להפסד של 10 מיליון ברבעון המקביל אשתקד.

לעומת העלייה בתשעת החודשים הראשונים, ההוצאות הרבעוניות של סלקום ירדו ב-3.1%% ועמדו על 936 מיליון שקלים. מכירות השירותים רשמו עלייה של 6.33% ל-739 מיליון שקלים בעוד שמכירות הציוד ירדו ב-2.4% ל-255 מיליון.

נתונים נוספים מראים כי ההוצאות הגולמיות פחתו ב-5.2% ל-705 מיליון שקלים, הרווח הגולמי זינק ב-36.3% ל-289 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 29.1%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות הציגו עלייה של 6% ל-231 מיליון שקלים והרווח הסתכם ב-58 מיליון לעומת הפסד של שישה מיליון ברבעון השלישי של 2020. כמו כן, החברה רשמה חבות מס של ארבעה מיליון שקלים לעומת החזר מס של שלושה מיליון.

מספרי המנויים: עליות בסלולר ובאינטרנט – ירידה בטלוויזיה

מספר מנויי הסלולר של החברה גדל ב-20 אלף ל-3.246 מיליון אל מול 3.226 בסוף הרבעון השני של השנה. מדובר בעלייה של 0.62%. עם זאת, מדובר בירידה של 10.8% בהשוואה למספר המינויים בסוף הרבעון השלישי אשתקד, שעמד על 3.64 מיליון. שיעור הנטישה בסלולר ירד ברבעון המדווח ל-7.2%. ההכנסה החודשית הממוצעת פר מנוי סלולר עמדה על 48.6 שקלים, בשעה שבתקופה המקבילה אשתקד היא הגיעה ל-45.7 שקלים.

יש לציין שמספר מנויי האינטרנט של סלקום רושם עלייה עקבית: בעוד שברבעון השלישי הוא עמד על 289 אלף בתי אב וברבעון השני של השנה על 296 אלף, בדו"ח הנוכחי הוא הגיע ל-300 אלף. לעומת זאת, מספר מנויי סלקום TV רשם ירידה זניחה מ-251 אלף ל-250 אלף – עקב הקריאה להחרים אותה בעקבות עצרת דו קיום שעובדים בחברה קיימו במהלך מבצע שומר החומות.

אבי גבאי, מנכ"ל סלקום, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "תוצאות הרבעון, והשנה עד כה בכלל, ממחישות שהפעולות שנקטנו הביאו לשיפור דרמטי במצב החברה בכל הפרמטרים – בגזרת הלקוחות, בתוצאות הכספיות ובעיקר בתזרים המזומנים. הצבנו את השיפור ברמת ההוגנות והשירות ללקוחות ואת השיפור בתשתיות בראש סדר העדיפויות שלנו. התוצאות כבר ניכרות בשטח, ונמשיך להשקיע בכך בהמשך".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ציפי קולסקי.

    ציפי קולסרי עכשיו אולי תבינו מה הפסידה מדינת ישראל ובמיוחד אנחנו. כאשר במקום אבי גבאי, קבלנו את גנץ הנמושה שממש מצפצף על כולנו. אבי גבאי כשר לאכות הסביבה- באמת דאג לאכות הסביבה ולא לרפד את כיסיו בכסף מלוכלך. הפסדנו Big Time. גם אם אמרתי זאת. אומר שנית. במיוחד לאחר שהיום הבנתי מה עשה עבור״סלקום״. מבקשת לפרסם שנית כולל מה שכתבתי עכשיו. בכבוד רב, ציפי קולסקי. נ. ב. אתם עושים עבודה נהדרת.

  2. אני רק שאלה

    אבי מתי אתה מתחיל לטפל באגף העסקי ?

אירועים קרובים