עובד בבית של גנץ נעצר בחשד לריגול: "פנה להאקרים איראניים"

לפי השב"כ, עומרי גורן, בן 37 מלוד, אסיר לשעבר, שישב בכלא בגין מעשי שוד בנקים ופריצות, פנה לקבוצת Black Shadow, שמזוהה עם המשטר בטהרן, והציע לשתול רוגלה במחשב של שר הביטחון

שר הביטחון, בני גנץ.

הפרקליטות הגישה היום (ה') כתב אישום נגד עובד ניקיון בביתו של שר הביטחון, בני גנץ, בטענה שניסה לרגל לטובת איראן על ידי פנייה לקבוצת ההאקרים Black Shadow, שמזוהה עם המשטר בטהרן.

עומרי גורן, בן 37 מלוד, אסיר משוחרר שישב בכלא על עבירות שוד ופריצה, נעצר מוקדם יותר החודש. בחקירה של השב"כ והמשטרה, שנערכה בידיעת השר גנץ, עלה כי הוא פנה מיוזמתו באמצעות רשת חברתית, כמה ימים לפני שנעצר, לגורם המזוהה עם איראן – נציג של Black Shadow – והציע לסייע לו בדרכים שונות, בשל גישתו לבית השר. גורן, נטען, "העלה כמה הצעות, בהן שאותו גורם יעביר לו נוזקה שתאפשר נגישות למחשב המשמש את השר. כוונה זו סוכלה מבעוד מועד, לאור מעצרו המהיר".

בנוסף התברר במהלך החקירה, כי כדי להוכיח יכולת ורצינות, "גורן צילם כמה פריטים במקומות שונים בבית השר, אותם שלח לאותו גורם – ובהם תמונות מחשבים של השר".

תמונות של גנץ ואחרים שפורסמו על ידי ההאקרים

תמונות של גנץ ואחרים שפורסמו על ידי ההאקרים

על פי השב"כ, "בשל נהלי אבטחת המידע בבית השר, גורן לא נחשף לחומרים מסווגים, והוא לא העביר חומרים שכאלה לגורמים עימם יצר קשר. שירות הביטחון הכללי קטע באיבם את כוונות הנדון, שהיו עלולות להביא לפגיעה בביטחון המדינה". לצד ההצלחה בסיכול, הוחלט בשב"כ לקיים תחקיר בנוגע לתהליכי הבדיקה, מתוך מטרה לצמצם האפשרות להישנות מקרים מסוג זה בעתיד.

גורמים במערכת הביטחון הביעו תמיהה איך זה ששר הביטחון מעסיק בביתו אסיר לשעבר, שישב בכלא לאחר שביצע עבירות של פריצה ושוד בנקים.

קבוצה שעלתה באחרונה לכותרות

קבוצת ההאקרים Black Shadow עלתה באחרונה לכותרות לאחר שחבריה תקפו בסייבר יעדים ישראליים ופרסמו כמה מאגרי מידע, בהם של משתמשי אתר הדייטינג לקהילת הלהט"ב אטרף, מטופלים במכון מור, ונתונים מהמאגרים של תחנת הרדיו 103FM ושל חברת לוקרים. מאגר המידע של אטרף שחברי BlackShadow חדרו אליו כולל כמויות עצומות של טקסט – יותר ממיליון רשומות על משתמשים, ובהן כינויים, כתובות מייל, מספרי טלפון, סיסמאות, העדפות במיטה, מצב משפחתי, פרטים גופניים כגון גובה וצבע שיער, וקישור לתמונות – אך ללא התמונות עצמן, בניגוד לחששות. בנוסף, יש בו מידע אודות סטטוס ה-HIV של המשתמשים. עוד כולל המאגר פרטים של 320 אלף פרופילים שנמחקו מהאתר (משתמשי עבר), כ-17 מיליון הודעות וציוני מיקומים אחרונים שרשומים במערכת.
גורן הוא עבריין מורשע, ומאחוריו עבר פלילי עשיר: חמש הרשעות ו-14 תיקים במשטרה, בין השאר בשל שני מעשי שוד בנק, פריצה לבתים, גניבה ועוד. הוא שהה בבתי כלא ארבע פעמים.

על פי כתב האישום, משך כמה שנים עבדו גורן ובת זוגו בעבודות משק בית וניקיון בביתו של גנץ. בחודש שעבר התפרסמו כתבות על אודות מתקפות סייבר נגד מטרות ישראליות, שאותן ביצעו האקרים המזוהים עם איראן. בעקבות הפרסומים החליט גורן לפנות לקבוצה, ולהציע להעביר לה מידע מבית שר הביטחון.

במהלך החקירה גורן הודה באופן מפורט במעשים. מעצרו הוארך עד תום ההליכים נגדו. עו"ד גל וולף, המייצג את גורן מטעם הסניגוריה הציבורית, אמר כי מרשו פעל מתוך מצוקה כלכלית וכי לא הייתה לו כוונה לפגוע בביטחון המדינה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים