התאורה החכמה של טונדו מעוררת עניין בברצלונה

גיא סעדי, מנכ"ל ואחד ממקימי חברת הסטארט-אפ טונדו, המייצרת בקרים לניהול ושליטה ביישומי תאורה בעיר חכמה: "כל המחקרים בעולם מראים, שכל פתרון שעוסק בעיר חכמה לא יכול להתקיים ללא ניהול וייעול נושא התאורה"

גיא סעדי, מנכ"ל וממקימי טונדו, בביתן החברה בתערוכת ערים חכמות בברצלונה.

לפני כשלושה שבועות הונפקה חברת הסטארט-אפ טונדו בבורסה של ת"א לאחר שגייסה 17.5 מיליון שקלים לפי שווי של 65 מיליון שקלים. מניות החברה ייסחרו במסגרת המסלול המהיר לחברות חדשות, במדדי הבורסה ת"א צמיחה, ת"א גלובל בלוטק ות"א טכנולוגיה

טונדו הוקמה ב-2016 על ידי כמה יזמים, בהם המנכ"ל הנוכחי גיא סעדי. ההנפקה של החברה הייתה בשווי גבוה יחסית לתחום שהיא עוסקת בו, עיר חכמה, שאינו שכיח בחברות הבורסאיות. עיקר לקוחותיה של החברה כיום הן חברות המבצעות פרויקטי תשתית עבור עיריות וממשלות, וכן יצרני תאורה. זו אחת הסיבות שהחברה מציגה השבוע במתחם הישראלי של הכנס והתערוכה הבינלאומית "ערים חכמות" שמתקיים השבוע בברצלונה.

הכנסותיה של החברה מגיעות בעיקר מהשוק הישראלי, ובכוונת החברה לפרוץ גם לשווקים הבינלאומיים. זו אחת הסיבות שהחברה החליטה להנפיק. "ההחלטה להנפיק הייתה מהלך נכון, שהוכיח את עצמו לאור העובדה שהפתרונות שלנו, שמוטמעים בשורה ארוכה של רשויות, מעוררים עניין גם בעולם, בין היתר בשוק ההודי וגם בשוק האירופי", אומר סעדי.

טונדו מפתחת ומייצרת בקרים לניהול ושליטה ביישומי עיר חכמה, כשהנכס הבסיסי שלה, שעליו היא מתקינה את הבקרים, הם עמודי התאורה ברחובות הערים שקיימים בכל מקום בעולם.'

"הבקרים מאפשרים שליטה ובקרה על תזמוני הדלקת התאורה בערים ועל עוצמת התאורה, ובכך הם מביאים לחיסכון אנרגטי, להתייעלות תפעולית ולא פחות חשוב – לחיסכון עצום בעלויות החשמל ברשות המקומית", אומר סעדי. החיישנים מחוברים למערכת שו"ב, שמבצעת את כל הפעולות בצורה אוטומטית, היא יודעת לזהות אובייקטים, לתכנן שעות אור ועוד, וזאת מבלי הצורך במעורבות של גורמים אחרים. כל מה שצריך זה להתקין אותם על עמודי התאורה.

"ההצלחה שלנו נובעת, בין היתר, כי היינו בין הראשונים שהבאנו לרשויות פתרון משולב בין היי-טק לתעשייה, והיום הוא בעל משמעות גדולה יותר, משום שכל המחקרים בעולם מראים, שכל פתרון שעוסק בעיר חכמה לא יכול להתקיים ללא ניהול וייעול נושא התאורה", אומר סעדי.

תגובות

(7)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. חיים

    הנפיקו בשווי מוחצן, לפי התשקיפים שהגישו לבורסה נראו הפסדים רבים והערת עסק חי. לפי התחום שלהם השווי בו הם נסחרים כעת מגלם תחזיות עתיד בעלות סימן שאלה גדול אם יקרו

  2. סמדר מחט

    גאווה!! כל הכבוד גיא! תותח אמיתי

  3. רונן

    רונן עליזה גאים בך ובאחיך מאחלת לכם הצלחה.

  4. אתי

    חברה של אנשי מקצוע ברמה גבוהה,עלו והצליחו ותאירו את העולם בחוכמה.

אירועים קרובים