"מכרז נימבוס – מפץ גדול בשוק הישראלי"

בועז מעוז, מנכ''ל גוגל קלאוד ישראל, התייחס למכרז הענן הממשלתי הענק, שהחברה היא אחת הזוכות בו, ואמר כי הוא "משנה מציאות"

בועז מעוז, מנכ"ל גוגל קלאוד ישראל.

"מכרז הענן למגזר הממשלתי-ציבורי, נימבוס, הוא מפץ גדול בשוק הישראלי. מדובר במכרז משנה מציאות. ישראל היא מהמדינות הגדולות בהיקף צריכת הענן, אולם רוב הלקוחות הם סטארט-אפים. נימבוס יביא את הענן לשוק הארגוני, שנע לעבר הענן באופן איטי יותר ומשתמש בתשתיות שלא מותאמות לתהליכים דיגיטליים", כך אמר בועז מעוז, מנכ"ל גוגל קלאוד ישראל.

שירותי הענן של גוגל הוכרזו לפני קצת יותר מחצי שנה כזוכים במכרז הענן הממשלתי הענק, יחד עם AWS. החוזה בין הממשלה לגוגל הוא לתקופה של 23 שנים. השתיים גברו במכרז על מיקרוסופט ואורקל. האחרונה עתרה לבית המשפט נגד התוצאות – והפסידה. בעקבות המכרז הודיעו ארבע החברות על הקמת אזורי ענן ודטה סנטרים ייעודיים בישראל.

מעוז דיבר בכנס Israel Leaders Connect, שערך הסניף הישראלי של גוגל קלאוד היום (ד') בריברסייד שבתל אביב, בהשתתפות נציגים של יותר מ-100 מלקוחות החברה. את הכנס הנחה אבירם סגל, מנהל מכירות בחברה.

לדברי מעוז, "כאשר מנכ"ל גוגל קלאוד, תומס קוריאן, נכנס לתפקיד לפני ארבע שנים, הוא הכריז שנהיה שחקן אנטרפרייז מוביל ומשמעותי בתעשייה. כשהוא אמר זאת, הרבה גבות התרוממו בענף. אלא שיש לזכור שכשגוגל רוצה להיות שחקן מוביל בתחום כלשהו, אף שזו משימה לא קלה =- היא עושה זאת בגדול".

"גוגל קלאוד", ציין, "היא חטיבה נפרדת באלפבית, החברה האם, כי היא מוכרת לסוג שונה של לקוחות. מחזור המכירות של גוגל קלאוד עומד על 20 מיליארד דולר והיא שחקן הענן בעל הגידול הכי מואץ בשוק, שצומח בצורה קבועה בשיעור של יותר מ-45% בכל רבעון – מהר יותר משחקני הענן האחרים. בארץ, נתח השוק של גוגל קלאוד גדול מהממוצע העולמי".

"רק 30% מהארגונים מצליחים ליצור ערך מהמעבר לדיגיטל"

בהמשך דיבר מעוז על המגמה החמה של הטרנספורמציה הדיגיטלית – המעבר של ארגונים ממערכות המחשוב המסורתיות לדיגיטל. הוא אמר כי "הטרנספורמציה הדיגיטלית היא נושא לשיח בכל דרג הנהלה, בכל ארגון ובכל מגזר תעשייתי. אנחנו מאמינים שחדשנות דיגיטלית היא המפתח המניע העיקרי לצמיחה בעולם החדש, אולם רק 30% מהארגונים מצליחים ליצור ערך מהפיכת הארגון שלהם לדיגיטלי. מחקר של בוסטון קונסלטינג גרופ מעלה שמימוש המסע הדיגיטלי מניב לארגון נתח שוק הגדול ב-5% ממה שהיה לו אילולא היה פוצח במסע. הנתון נכון גם לעידן הקורונה. מה שנדרש הוא לחבר אנשים, נתונים וטכנולוגיה, כדי לצלוח את המסע הדיגיטלי", אמר מעוז.

"גוגל קלאוד נבדלת מהעננים האחרים", הסביר. "אנחנו חברת החדשנות מספר 1 בעולם, ועל אף שיש לנו 140 אלף עובדים, אנחנו נושמים ומתנהגים כסטארט-אפ". מעוז אמר כי החדשנות של גוגל קלאוד מגיעה מהקוד הפתוח, "ואנחנו מהשחקנים הגדולים בתחום". הוא הוסיף ש-"הענן שלנו חכם ומטפל בנתונים עם בינה מלאכותית, יכולת חיקור, קיטלוג, חיזוי והפקת תובנות מושכלות".

"בישראל", אמר, "בצד חדשנות הנדסית, אנחנו מעסיקים עובדים רבים בתל אביב ובחיפה, לרבות צוותי פיתוח ענן. בשנה הבאה נקים אזור ענן מקומי, מה שיאיץ את ההובלה שלנו בתחום". לדבריו, "החברה האם, אלפבית, מתמקדת בהשקעות שיניבו פירות בעוד 5-10 שנים. הבאנו ארצה את גוגל אקס, וכך ישראל הייתה הראשונה להקים מעבדת חדשנות מחוץ לעמק הסיליקון".

לסיכום אמר מעוז כי "המסע לענן דרכנו עונה לכל תרחיש – העברת עומסי מחשוב חדשים, הגירה מסביבת און-פרמיס או מסע דיגיטלי כולל. אנחנו עונים לשאלה האם התשתית ארגונית מוכנה לעתיד ותוכל לתמוך בהמשך הגידול ולמעבר מענה לעבודה במודל היברידי, באופן מאובטח וידידותי לסביבה. המסע שלנו לענן, שהחל באופן מואץ לפני ארבע שנים, טרם הסתיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים