החלב המתורבת תופס תאוצה: אימג'נדיירי גייסה 13 מיליון דולר

החברה הישראלית, אשר מייצרת חלבוני חלב מתורבת, בישרה על סיום סבב גיוס Seed שכספיו יושקעו בהרחבת הייצור, הרחבת הצוות המקצועי והעמקת יכולות המחקר והפיתוח

צוות יצרנית החלב המתורבת אימג'נדיירי.

אימג'נדיירי (Imagindairy), חברת הפודטק הישראלית שפיתחה טכנולוגיה לייצור חלבוני חלב זהים לחלבוני חלב פרה (חלב מתורבת), הכריזה היום (ד') על סבב גיוס Seed מוצלח בגובה 13 מיליון דולר.

את הסבב הגיוס הובילה MoreVC, קרן השקעות מובילה המנהלת כ-275 מיליון דולר השקעות בחברות בשלבי שונים. אליה הצטרפו: קרן Entrée Capital, קבוצת שטראוס, S2G Ventures, Collaborative fund, Climate Ventures, Green Circle, Emerald Technology Ventures ו-Pierre Besnainou.

מימין לשמאל: פרופ' תמיר טולר מאוניברסיטת תל אביב, וד"ר אייל אפרגן, מייסד שותף ומנכ"ל אימג'נדיירי.

מימין לשמאל: פרופ' תמיר טולר מאוניברסיטת תל אביב, וד"ר אייל אפרגן, מייסד שותף ומנכ"ל אימג'נדיירי. צילום: רמי שלוש

"השוק צמא ומוכן לפתרונות חדשים למוצרי חלב אלטרנטיביים"

לגיוס הנוכחי קדמה השקעה של קבוצת שטראוס במסגרת חממת הפודטק שלה, בשיתוף רשות החדשנות, The Kitchen, FoodSparks by PeakBridge, CPT Capital ו-Entrée Capital, מוקדם יותר השנה. סבב הגיוס יושקע בהרחבת הייצור, גיוס עובדים והרחבת הצוות המקצועי, כמו גם העמקת יכולות המו"פ.

ד"ר אייל אפרגן, מייסד שותף ומנכ"ל אימג'נדיירי: "אנחנו שמחים ונרגשים מסבב הגיוס המוצלח, ומודים למשקיעים הוותיקים והמצטרפים, שנתנו אמון בטכנולוגיה שפתחנו ובצוות שמאחוריה. השוק צמא ומוכן לפתרונות חדשים למוצרי חלב אלטרנטיביים, המבוססים על חלבונים שמקורם אינו בבעלי חיים. כיום, המעבר למוצרי חלב לא מן החי מתעכב, כיוון שצרכנים מתקשים לוותר על הטעם המוכר והאהוב של חלב. אנחנו באימג'נדיירי מציעים אלטרנטיבה, עם אותו טעם ותחושה של מוצרי חלב, כזו שגם שומרת על הסביבה ומגינה על בעל החיים, מה שעתיד להפוך את תהליך אימוץ המוצר אצל הצרכנים לפשוט".

גלן שוואבר, שותף ב-MoreVC: "הטכנולוגיה החדשנית של אימג'נדיירי מאפשרת לחברות חלב לפתח מוצרים חדשים, או לשפר מוצרים קיימים, מבלי לערב בעלי חיים ומבלי לפגוע בכדור הארץ. יש לחברה את הטכנולוגיה לייצר את מוצרי החלב חדשניים שהצרכנים היום רוצים. אנו מתרשמים מאוד מצוות המומחים, מיכולות המחקר והפיתוח ומפוטנציאל הצמיחה הגבוה, ואנו גאים להוביל את סבב ההשקעה הזה".

ערן בילסקי, שותף ב-Entrée Capital: "בהערכה שעשינו זיהינו מיד את הפוטנציאל העצום של חברת אימג'נדיירי והיכולת שלה להתמודד ולפתור את המגבלה העיקרית של טכנולוגיית התסיסה – ייצור חלבון חלב ללא בעלי חיים, בעלות זהה לזו של חלב פרה".

"טכנולוגיה פורצת דרך שתשפיע על הרגלי הצריכה של האנושות שנים קדימה"

שחר פלורנץ, סמנכ"ל צמיחה וחדשנות, קבוצת שטראוס: "אנו גאים על גיוס מוצלח של חברה נוספת מחממת The Kitchen. שטראוס משקיעה בפיתוח אלטרנטיבות מגוונות לצד מוצרי החלב, וגאה בצוות של אימג'נדיירי על פיתוח טכנולוגיה פורצת דרך שתשפיע על הרגלי הצריכה של האנושות שנים קדימה. העמקת ההשקעה בחברה גם בסיבוב הנוכחי משקפת את המחויבות של שטראוס לפיתוח מזון העתיד, והבטחת המשאבים שיידרשו על מנת לתת מענה לצרכים המשתנים בשוק, תוך שמירה על כדור הארץ".  

חברת אימג'נדיירי הוקמה בשנת 2020 ומעסיקה 10 עובדים במשרדיה ביקנעם. לחברה טכנולוגיה ייחודית ופורצת דרך לייצור חלבוני חלב, ללא צורך בחליבת פרה. הטכנולוגיה, מבוססת הבינה המלאכותית והביולוגיה המערכתית, מבצעת תסיסה טבעית של פטריות ושמרים, ובאמצעותן מייצרת חלבוני חלב זהים לחלב פרה. הטכנולוגיה מבוססת על 15 שנות מחקר בראשות המייסד השותף וה-CSO של החברה, פרופסור תמיר טולר מאוניברסיטת תל אביב.

חלבון החלב המופק מדמה חלבוני חלב בפונקציונאליות השימוש, כך שבערבוב עם מים ניתן לייצר מתכונים מגוונים של מוצרי חלב, כמו גם מתקבל חלבון בעל ערכים תזונתיים דומים לחלב. כמו כן, הטכנולוגיה מאפשרת ייצור מהיר (יעילות של כ-פי 20 מפרות) ובר קיימא, ובכך מגינה על המערכת האקולוגית וחוסכת פגיעה בבעלי החיים, שכיום כבר ברור שסובלים מאוד בתעשיות השונות מן החי.

משימתה של אימג'נדיירי הייתה ליצור חוויה אכילה ושתייה, נטולת רגשות אשם, של מוצרי חלב אמיתיים, והיא מתקדמת בעקביות לקראת מימושה.

כפי שכבר אפשר היה להבין מהדיווח, בימים אלו אימג'נדיירי משתפת פעולה עם קבוצת שטראוס, אך כמו כן היא מנהלת קשרים פוריים עם מספר חברות מוצרי חלב מובילות אחרות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים