דאג מריט, מנכ"ל ספלאנק, התפטר מתפקידו

מריט התפטר מתפקיד מנכ''ל ונשיא ענקית פלטפורמת הנתונים חודשים ספורים לאחר שסילבר לייק השקיעה בה מיליארד דולר ● גרהם סמית, סמנכ"ל הכספים של סיילספורס ויו"ר מועצת המנהלים של ספלאנק, ישמש כמנכ"ל הזמני

חילופים בצמרת החברה. ספלאנק

דאג מריט, מנכ"ל ונשיא ספלאנק, התפטר אתמול (ב') מתפקידו. הוא עשה זאת חמישה חודשים לאחר שקרן ההשקעות הפרטית סילבר לייק השקיעה מיליארד דולר בענקית פלטפורמות הנתונים.

גרהם סמית, סמנכ"ל הכספים הוותיק של סיילספורס ויו"ר מועצת המנהלים של ספלאנק, ישמש כמנכ"ל הזמני של החברה, במקביל לכך שהדירקטוריון החל באיתור מועמדים למנכ"ל הקבוע הבא שלה. למרות עזיבת מריט, לדברי סמית, "עם ההצלחה המוכחת של השינוי שעשינו בפעילות החברה במעבר לענן, לצד ביצועים חזקים, אנחנו בטוחים שספלאנק ממוקמת היטב לשלב הבא של הצמיחה שלה".

מריט הצטרף לחברה שאותה עזב אתמול ב-2014, כסגן נשיא בכיר לתפעול, וקודם לתפקיד המנכ"ל 19 חודשים לאחר מכן. הוא יישאר בתפקיד יועץ בחברה, על מנת להבטיח העברה מסודרת של התפקיד.

"הזמן הנכון לעבור לשלב הבא בהנהגה של ספלאנק"

"שקלנו כיצד למקם את החברה בצורה הטובה ביותר להצלחה ארוכת טווח ולצמיחה מתמשכת", מסר מריט. "קבענו שכעת זה הזמן הנכון לעבור לשלב הבא בהנהגה שלנו. מועצת המנהלים מתמקדת בזיהוי מנכ"ל עם רקורד מוכח של הרחבת פעולות וצמיחת ארגונים בהיקף של מיליארדי דולרים."

מריט הודיע על פרישתו במקביל לפרסום תוצאותיה של ספלאנק ברבעון השלישי. הכנסות החברה גדלו בתקופה זו ב-19% ועמדו על כ-660 מיליון דולר – נתון גבוה יותר מתחזיות ההכנסות הרבעונית של האנליסטים.

לדברי האנליסטים של BTIG, "אנחנו חושבים שהצעד של מריט יביא לצמצום ערך המניות בטווח הקרוב, שכן מנכ"ל זמני זה נתון שמוסיף רובד חדש של אי ודאות. עם זאת, אנחנו לא חושבים שהחדשות (על עזיבתו – י"ה) מפתיעות יתר על המידה, בהתחשב בשינויים המרובים במודל העסקי שהחברה חוותה בשנתיים האחרונות, כמו גם ההשקעה של סילבר לייק".

האטה במכירות על רקע הקורונה

על רקע המשבר העולמי של נגיף הקורונה, ספלאנק חוותה האטה במכירות. הכנסות החברה בשנת הכספים שהסתיימה בינואר עמדו על 2.23 מיליארד דולר – נתון המשקף ירידה של 5.5% לעומת 2.36 מיליארד בשנה שלפני כן. בשנה הכספית 2021 של החברה הקורונה המשיכה להשפיע על ביצועיה, כאשר המכירות צנחו ב-5%, 11% ו-6% ברבעונים שהסתיימו ביולי 2020, באוקטובר 2020 ובינואר השנה – בהתאמה.

מריט הכיר בירידה במכירות החברה שבראשותו ולא ניסה לערפל את המצב. בראיון לפורבס הוא אמר כי "כל בכיר, בכל מקום, שאומר שהמגיפה לא השפיעה עליו ועל ארגונו הוא או הזוי או לא אמיתי".

עזיבתו של מריט מצטרפת לעוד כמה שינויים בהנהלת החברה: באפריל השנה, טים טולי, סגן נשיא בכיר וסמנכ"ל הטכנולוגיות של ספלאנק, עזב אותה והצטרף לחברת הון-סיכון. במאי הצטרף לחברה שון בייס, מנהל בסיס הנתונים של AWS, לתפקיד חדש – נשיא החברה למוצרים ולטכנולוגיה. בספטמבר אשתקד עזבה את ספלאנק סוזן סנט לדג'ר, ששימשה נשיאת תפעול עולמי, ועברה לתפקיד זהה באוקטה, שמפתחת טכנולוגיות לניהול זהויות וניהול גישה. באפריל השנה הצטרפה לספלאנק תרזה קרלסון, בעברה ראשת עסקי המגזר הציבורי של AWS, כנשיאה וכמנהלת צמיחה ראשית.

 

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. חברה גמורה

    חבל שכך הסוף שלהם, טכנולוגיה טובה שנהרסה ע״י ניהול כושל.

אירועים קרובים