בגלל המיסים: מאסק מכר עוד מניות טסלה – בשווי 930 מיליון דולר

הבעלים של טסלה ביצע גל שני בשבוע של מכירת מניות שלו בחברה - הפעם הוא נפרד מיותר מ-930 אלף מהן ● בסך הכול הוא מכר קצת פחות מ-10% ממניותיו

טוען שהקוף מאושר והמעבדה נחמדה במיוחד. אילון מאסק, מייסד ומנכ"ל נוירלינק

אילון מאסק ביצע אתמול (ב') גל נוסף של מכירות של מניות טסלה שברשותו – הפעם בתמורה ל-930 מיליון דולר; כך מראים מסמכים של ה-SEC – הרשות האמריקנית לניירות ערך. המטרה שלו היא לשלם פחות מיסים על המניות שהוא מחזיק. מניית החברה ירדה אתמול בוול-סטריט בקרוב ל-2% והשווי שלה עומד על טריליון דולר במדויק.

מאסק, הבעלים של חברת האוטומוטיב הענקית, מכר 934,091 מניות שלה לאחר שמימש אופציות למכירת 2.1 מיליון מניות במחיר של 6.24 דולר לכל אחת מהן. הוא מחויב לשלם מיסים על הפער שבין השווי שבו הוא מימש את האופציות למחיר ההוגן של המניות.

המכירה הנוכחית בוצעה לאחר שבימים ב'-ד' בשבוע שעבר הוא מכר 3% ממניות טסלה שברשותו בתמורה ל-1.1 מיליארד דולר. נכון לעכשיו, מאסק מכר יותר מ-1.8 מיליון מניות, שהן קצת פחות מ-10% מהאופציות ל-22.86 מיליון המניות שניתנו לו ושעתידות לפקוע באוגוסט הקרוב.

קדם לכל המהלך סקר שמאסק ערך בקרב העוקבים שלו בטוויטר, שבו הוא שאל אותם האם למכור 10% מהמניות שלו בחברה – והם השיבו בחיוב. אלא שהסקר היה למראית עין בלבד, שכן לפי המסמכים של ה-SEC, מאסק החליט על מכירת המניות כבר בספטמבר, במסגרת תוכנית של טסלה שמאפשרת לגורמים פנימיים בחברה לקבוע מראש את הזמנים שבהם הם יוכלו לבצע עסקאות כגון מכירת מניות.

בסוף השבוע לעג הטייקון, שיש שיכנו אותו טרול, לסנאטור הדמוקרטי ברני סנדרס, לאחר שזה צייץ ש-"עלינו לדרוש מאנשים עשירים מאוד לשלם את חלקם ההוגן. נקודה". מאסק, האיש העשיר בעולם, שנהנה להתנצח עם אחרים בטוויטר ולקבל כותרות בעקבות זה (תשאלו את יריבו המיתולוגי ג'ף בזוס), ענה לסנדרס: "שכחתי שאתה עדיין חי".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים