"האתגר: לחולל שינוי תרבותי-ארגוני בסביבה היברידית"

אונגוס הגראטי, נשיא לשווקים בינלאומיים ב-דל טכנולוגיות, דיבר בראיון לאנשים ומחשבים על ההתפתחויות החדשות בעולם הענן ועל פעילות הסניף הישראלי של החברה

אונגוס הגראטי, נשיא לשווקים בינלאומיים ב-דל טכנולוגיות.

השתתף בהכנת הידיעה: פלי הנמר.

"עד משבר הקורונה, חלק מהארגונים גררו רגליים בכל הקשור להגירה לענן, לעבודה בסביבה היברידית ולפעולה בסביבה מרובת עננים. אלא שכיום, כאשר התועלות שבדיגיטל ובענן מובחנות יותר, המסע הדיגיטלי הפך להיות מציאות ממשית. הוא כבר מזמן לא באזזז", כך אמר אונגוס הגראטי, נשיא לשווקים בינלאומיים בדל טכנולוגיות.

הגראטי התראיין לאנשים ומחשבים במסגרת "ביקור וירטואלי" שאותו ערך בארץ, שבמהלכו הוא נפגש אונליין עם נציגים של לקוחות דל, עובדיה ושותפיה העסקיים המקומיים. לדבריו, "אנחנו מסייעים ללקוחות הארגוניים לעבור בשלום את המסע הדיגיטלי, ועושים זאת על בסיס מתודולוגיה סדורה שפיתחנו, אשר כוללת ארבעה תחומים: אפליקציות, IT, כוח עבודה ואבטחת מידע".

כלכלה לפי דרישה

לדבריו, "לצד השינויים שהביא משבר הקורונה, עלה בשנתיים האחרונות כוחה של הכלכלה לפי דרישה. ארגונים נדרשים לתשתיות IT שהם יכולים לאמץ בצורה פשוטה וקלה, לטובת השגת אג'יליות, גמישות עסקית ומהירות – לעסק, לסביבת העבודה המודרנית, וללקוחות".

"השנתיים האחרונות התאפיינו בשינוי מודלים של עבודה בכל בחינה שהיא, והדבר השפיע על עבודת המנמ"רים וסמנכ"לי הטכנולוגיות", אמר הגראטי. "זה נבע מהצורך להאיץ את המסע הדיגיטלי, לחדש מערכות ישנות, לפעול באופן היברידי – מהבית, מרחוק ומהמשרד – ולעבוד בסביבת מחשוב מרובת עננים. לצד הצורך 'לאפשר' כמוטו, ארגונים התחברו יותר לצרכים העסקיים, כאשר ה-IT הוא התומך בכך, הוא המאפשר את הגמישות התפעולית. ראינו את זה בכל ארגון מכל מגזר, וביתר שאת בקרב ארגוני ורשתות קמעונאות. בעבר הם דיברו על הצורך בחידוש ובהנגשת האפליקציות שלהם ללקוחות, ואז הם עברו לאספקת שירותים דיגיטליים ולהפיכת העסק לדיגיטלי. כעת, השיח השתנה: המנמ"רים כבר לא מדברים רק על טכנולוגיה, אלא על האסטרטגיה העסקית של הארגון והתעדוף הנובע מכך, ואז – כיצד הטכנולוגיה מסייעת במימוש הדרישות והמענה לצרכים החדשים".

"הטכנולוגיה היא הבסיס, אבל האתגר האמיתי הוא תודעתי"

הוא הסביר כי "הטכנולוגיה היא הבסיס, אבל האתגר האמיתי הוא תודעתי: איך אני, המנמ"ר, עושה שינוי תרבותי-ארגוני בסביבה היברידית? איך אני ממכן פעולות שעד כה נעשו באופן ידני? כיצד אני מטמיע טכנולוגיות מרחוק? איך אני מחבר גופים שונים בארגון ל-IT, לטובת עבודה צוותית משותפת? באיזה אופן ה-IT מסייע להשגת עלות בעלות כוללת (TCO) טובה יותר? איך מערך המחשוב הארגוני מביא להגדלת התפוקה בארגון? זה השינוי המהותי של השיח. אחת התשובות לכך היא צריכת ה-IT כשירות".

"אתגר נוסף", ציין, "הוא היכולת לפעול בסביבה מרובת עננים. כיום ברור שהלקוחות הארגוניים לא מסתפקים במענה של רק ענן אחד. לכן, נדרש לייצר גמישות תפעולית כדי להגר אל הענן, משם בין העננים ומשם בחזרה לסביבת האון-פרמיס – ולהעביר את עומסי המחשוב בין האתרים השונים בצורה קלה ויעילה, כלכלית וטכנולוגית".

מה האינפוט שלך על מצב הסייבר?
הגראטי: "איומי הסייבר הם לא דבר חדש. מה שחדש הוא הגידול העקבי בהיקפם וברמת התחכום שלהם. מצב זה, לצד הגידול המשמעותי בהיקף מתקפות הכופרה, מגדיל את הקריטיות של הצורך בחוסן סייבר. אנחנו רואים יותר מודעות בקרב הנהלות ארגונים לצורך בהגנה בסייבר. בשל המסעות הדיגיטליים שאותם ארגונים עוברים, עלתה החשיבות של הגישה לנתונים ולמערכות, וכבר לא ניתן להשבית אותן, ולו לפרק זמן קצר. ארגונים חייבים הגנה מקצה לקצה, עם ניטור כולל. היה והארגון הותקף, הוא נדרש ליכולות גיבוי, שחזור והתאוששות מאסון – לטובת המשכיות עסקית".

כיצד אתה מתרשם מהסניף הישראלי שלכם?
"אני שבע רצון מפעילות הסניף הישראלי של החברה, בהובלתו של ליאור פוני. הלקוחות בישראל מקבלים באמצעותו תוואי בטוח למסע לענן. יש לנו במדינה שלכם מערך מו"פ גדול, שמונה 1,500 עובדים, וישראל היא עבורנו מקור של חדשנות לכלל הלקוחות בעולם. כך, למשל, בשל השינוי שחל בצרכים הארגוניים בעולם האחסון השקנו פתרון אחסון חדש בשם PowerStore. המערכת, שחלק ניכר ממנה פותח בישראל, מאפשרת יכולות טכנולוגיות מתקדמות לעידן הדיגיטל. היא מאיצה את הטרנספורמציה בדטה סנטר ומאפשרת לארגונים לפתח את התשתית שלהם בהתאם לצרכים עסקיים משתנים. הפלטפורמה מנטרלת את המכשולים המוכרים לארגונים בדרך לטרנספורמציה דיגיטלית מלאה, עם יכולת לבצע אוטומציה לתהליכי הגירה למערכת ואינטגרציה לענן מובנית בתוך המערכת, שמאפשרת יכולת עבודה בסביבה מרובת עננים".

האם תמשיכו להשקיע בישראל?
"כן. יש פה הזדמנויות רבות עבור דל. ישראל חשובה לחברה בממד הגלובלי, וגם באזור EMEA. החדשנות היא אחד ממנועי הצמיחה שלנו ומאז רכישת EMC, פעילות הסניף הישראלי צמחה בעשרות אחוזים"

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים