טושיבה מתכננת פיצול לשלוש חברות עצמאיות

התאגיד היפני הודיע בסוף השבוע על תכניותיו להתפצל לחברות ייעודיות שיעסקו בתשתיות, במכשירים אלקטרוניים ובכל שאר הנכסים הנותרים ● העסק האחרון ישמור על השם טושיבה ● החברה מצפה להשלים את התכנית עד מרץ 2024

הופכת לחברה פרטית. טושיבה.

שני פיצולי חברות ענק חלו בשבוע שעבר – קבוצת טושיבה היפנית הייתה לתאגיד הענק השני שהכריז על תכניותיו להתפצל לשלושה חלקים, שיהוו כל אחד בנפרד חברה עצמאית. קדמה לו ג'נרל אלקטריק, שהודיעה כי תתפרק ותהפוך לשלוש חברות שונות המוקדשות, האחת לתעופה, השנייה לאנרגיה והשלישית לבריאות. כל חברה חדשה תהיה רשומה כציבורית ויהיו לה דירקטוריון והנהלה נפרדים משלה.

בתאגיד טושיבה – שהודיע על הכוונה הדומה בגין לחץ בעלי מניות, המייחלים למכירה מהירה לרוכש פרייבט אקוויטי – מאמינים שעד שימצא הרוכש, או יימצאו הרוכשים, יארכו כשנתיים, כך שהחברה מסרה כי תאריך היעד למימוש הפיצול המלא הוא מרץ 2024.

טושיבה אמרה ביום ו' האחרון שתפנה את תחומי האנרגיה והתשתיות לעסק אחד, ואת תחום ההתקנים והאחסון לעסק אחר. החלק הנותר יכיל 40% מ-Kioxia (שבבים), ואת רוב עיסוקיה של Toshiba Tec (מדפסות), המחלקה ששוויה מוערך ב-2 מיליארד יורו. החברות החדשות יענו (בהתאמה) לשמות Service Co, Device Co, ולחלק השלישי ימשיכו לקרוא פשוט טושיבה.

עוד נמסר כי החברה מעוניינת "לייצר רווח" ממניותיה ב-Kioxia, כדי שתוכל להחזיר את התמורה נטו במלואה לבעלי המניות בהקדם האפשרי.

תכניות הספין-אוף הן תוצאה של סקירה אסטרטגי שיזמו משקיעי-על אודות ניהול הקונגלומרט היפני, בעקבות מספר שערוריות דרמטיות שכרוכות בהנהלתו כבר מאז 2015. כך למשל ביוני האחרון נערכה חקירה עצמאית, שמצאה כי הנהלת טושיבה "שיתפה פעולה" עם משרד הכלכלה, המסחר והתעשייה של יפן, כדי להפעיל לחץ על בעלי מניות אקטיביסטים בישיבת האסיפה הכללית של החברה ב-2020.

רה-ארגון אסטרטגי מחויב המציאות

הנשיא והמנכ"ל של טושיבה, סאטושי צונאקאווה, הסביר כי החברה "התפתחה כל הזמן כדי להקדים את הזמנים", והספין-אוף הנוכחי הזה "לא שונה".

"על מנת לשפר את המיקום התחרותי שלנו, כל עסק זקוק כעת לגמישות רבה יותר כדי להתמודד עם ההזדמנויות והאתגרים בשוק שלו", צוטט צונאקאווה בהצהרה לתקשורת.

"אנחנו משוכנעים שההפרדה העסקית היא אטרקטיבית ומשכנעת: היא תפתח ערך עצום על ידי הסרת המורכבות, היא מאפשרת לעסקים לנהל באופן הרבה יותר ממוקד, מאפשרת קבלת החלטות זריזה, וההפרדה באופן טבעי משפרת את הבחירות לבעלי המניות", המשיך.

צונאקאווה סיכם את דבריו בציינו כי "הדירקטוריון וצוות ההנהלה שלנו מאמינים בתוקף ש-רה-ארגון אסטרטגי זה הוא הצעד הנכון לצמיחה רווחית בת קיימא של כל עסק, והדרך הטובה ביותר ליצור ערך נוסף עבור מחזיקי המניות שלנו. אנו אסירי תודה על ההערכה היסודית של ועדת הסקירה האסטרטגית וההמלצה על הדרך המועדפת שלנו קדימה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים