אלה הסטארט-אפים הישראליים שיציגו בתערוכת הערים החכמות העולמית

זיהוי התנהגות אלימה, תוכנה לניהול והגנה על גשרים ומערכת שמבטיחה קישוריות אלחוטית עם ענן IoT - פתרונות אלה ואחרים, כולם מתוצרת ישראל, יוצגו בתערוכה, שתיפתח מחרתיים (ג') בברצלונה

לוגו כנס ותערוכת Smart City Expo בברצלונה

כמה וכמה חברות סטארט-אפ ישראליות יציגו בכנס ובתערוכת הערים החכמות Smart Cities, שתיפתח מחרתיים (ג') במרכז הירידים FIRA בברצלונה. מדובר באירוע העשירי במספר, והשנה הוא יחזור להתקיים באופן פיזי, לאחר שאשתקד הוא נערך וירטואלית, בגלל הקורונה.

בין אלפי המבקרים שצפויים להגיע לאירוע מכל העולם תהיה גם השנה נוכחות מכובדת מישראל, שמאורגנת על ידי סרג'יו ויניצקי, נציג מרכז הירידים FIRA בארץ. בראש המשלחת של ראשי הערים יעמוד, כבכל שנה, חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות. בין החברים בה יהיו יו"ר התאגידים העירוניים, יצחק בורבא, מעל 20 ראשי ערים ויישובים, סגניהם, מנכ"לים, בכירים בשלטון המקומי, נציגי החברה למשק וכלכלה של השלטון המקומי, מנהלי חברות עירוניות ומנהלי טכנולוגיות ברשויות המקומיות.

סרג'יו ויניצקי, נציג FIRA ברצלונה בישראל.

סרג'יו ויניצקי, נציג FIRA ברצלונה בישראל. צילום: פלי הנמר

הביתן הישראלי בתערוכה הבינלאומית יארח כמה חברות סטארט-אפ שפועלות בתחום הערים החכמות. לפניכם סקירה שלהן ושל פעילותן.

קוגנטה
החברה תציג פלטפורמת סימולציה בסביבות תלת ממד דיגיטליות תאומות מציאותיות, המסונכרנות עם סוכני תעבורה מהחיים האמיתיים כאובייקטים נעים ואינטראקטיביים, ויוצרת אוטומטית תמונות מצב אמיתיות, המשמשות לאימון ואימות מהיר של תפיסת הבינה המלאכותית.

ויסייטס
ויסייטס נוסדה ב-2015 ומעסיקה 40 עובדים. היא תדגים באירוע את פתרונות הווידיאו ההתנהגותיים שלה עבור ערים חכמות. אלה כוללים פתרונות אבטחה כמו חיזוי וזיהוי של פעילות אלימה, וכן פתרונות ניטור תנועה וחישת סביבה.

מגנ"א
החברה נוסדה ב-2001 והיא עוסקת בפיתוח מערכות תצפית לשוק הצבאי. בתערוכה היא תציג תוכנה חדשה לניהול והגנה על גשרים, במטרה למנוע התנגשויות בין משאיות ולהתריע על שינויים במצב הגשר כתוצאה מתנועת משאיות כבדות עליו. התוכנה פותחה בפרויקט משותף של מגנ"א עם רשות החדשנות וחברות ממשלתיות בישראל. החברה מעסיקה כ-80 עובדים.

אדאסקיי
מוצר הדגל של החברה, שיוצג בתערוכה, מטפל בבטיחות בכבישי הערים החכמות. החברה מיקנעם מעסיקה 100 עובדים והיא מחזיקה בפטנט לזיהוי משתמשי הדרך בכל מזג אוויר ותאורה.

טונדו סמארט
טונדו סמארט הוקמה ב-2018. החברה הונפקה באוקטובר האחרון בבורסה בתל אביב והפכה לחברה ציבורית. בתערוכה תציג טונדו סמארט את פתרון התאורה החכמה שלה, שהינו פתרון מקצה לקצה, חומרתי ותוכנתי, המבוסס על טכנולוגיית אינטרנט של הדברים. החברה תציג כיצד הפתרון, מעבר לכך שהוא תורם להתייעלות אנרגטית ותפעולית, מהווה פלטפורמה לחיבור חיישנים נוספים – החל מחיישנים סביבתיים, דרך לחצני מצוקה ועד למצלמות.

הפתרונות מבוססים על חיבוריות סלולרית מתקדמת בעלת פס צר, שמספקת אמינות מרבית בזכות תשתית התקשורת הסלולרית. הפתרון מבוסס בינה מלאכותית. המטה של טונדו סמארט יושב באור יהודה.

שלוש חברות נוספות יהיו מיוצגות על ידי המכון הישראלי לערים חכמות, בראשותה של ד"ר עדנה פשר. זאת, במסגרת מיזם של המכון שנועד לסייע לחברות ישראליות שלא יכולות לשלוח את נציגיהן פיזית לתערוכה.

לייף ספיק
החברה תציג פלטפורמה דיגיטלית בתחום החינוך הבריאותי, שמכילה אלפי סרטונים ממאות מקורות בדמות מומחים בולטים. המטרה היא לעזור לעובדים לטפל בבעיות שכולנו מתמודדים אתן בחיי היומיום שלנו. לייף ספיק נוסדה ב-2004 ומעסיקה 79 עובדים.

בקסופט
בקסופט מפתחת פתרונות אינטרנט של הדברים מולטי-דיסציפלינריים, מבוססי AI, לימוד מכונה, חומרה וטכנולוגיית ענן. המערכת מבטיחה קישוריות אלחוטית מיידית עם ענן IoT מאובטח עבור כל תשתית. בקסופט נוסדה ב-2008 ומעסיקה 20 עובדים בישראל, יפן ודרום אמריקה.

ט'ינקז
מה שט'ינקז עושה הוא יצירת רשת רחבה של חיישני אינטרנט של הדברים שיכולים לתקשר זה עם זה בצורה חדשנית, ליצירת תמונת מצב שלמה. החברה נוסדה ב-2018 והיא מונה ארבעה עובדים.

מערכת אנשים ומחשבים תלווה את הכנס והתערוכה, ותדווח משם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים