"ההיפר סקלאביליות מגיעה למגזר הפיננסי"

"הדבר יוצר אתגרים רבים בכל הנוגע לדרישות הלקוח, רגולציה ועוד", כך אמר אריאל נגרין, מנהל תחום הסטארט-אפים ואסטרטגיה עסקית דיגיטל נייטיב במיקרוסופט - והסביר איך ארגונים יכולים לעמוד בהם

אריאל נגרין, מנהל תחום הסטארט-אפים ואסטרטגיה עסקית דיגיטל נייטיב במיקרוסופט.

"ההיפר סקלאביליות מגיעה בתקופה הנוכחית למגזר הפיננסי, מה שיוצר אתגרים רבים בכל הנוגע לדרישות הלקוח, רגולציה ועוד", כך אמר אריאל נגרין, מנהל תחום סטארט-אפים ואסטרטגיה עסקית דיגיטל נייטיב במיקרוסופט.

נגרין דיבר בכנס Fintech Junction של אנשים ומחשבים, שנערך לפני ימים אחדים במיינדספייס בתל אביב. את האירוע הנחה בן פלד, יזם הכנס וסמנכ"ל פיתוח עסקי באנשים ומחשבים.

הוא אמר כי "למיקרוסופט יש אפקט גדול בכל התעשיות, אבל היא מתמקדת בתעשיית הפיננסים. אנחנו מציעים תוכנה בסיסית לחברות פיננסים, כדי לאפשר להן לספק את השירותים שלהן ללקוחות".

"מיקרוסופט בונה פלטפורמה מתאימה לרגולציה", ציין נגרין. "החברה עובדת הרבה עם רגולטורים, כולל בישראל, ומתאימה את המערכת שלה לדרישות הרגולציה. יש לנו קשרים עם יותר מ-90 רגולטורים ברחבי העולם". עוד הוא אמר כי "אנחנו עובדים עם חברות פינטק ומפתחים את התוכנה באקו-סיסטם פתוח".

לדברי נגרין, "מערכת הבנקאות עוברת מהפכה טכנולוגית. אלא שהיא מתקדמת יחסית לאט, כי היא עדיין תלויה במידה רבה במערכות לגאסי, שדורשות משאבים רבים לניהול, ויש על ארגונים פיננסיים רגולציה רבה, שלא מאפשרת להם להתקדם כמו שהם היו רוצים. אנחנו מספקים לארגונים במגזר זה שירותי בנקאות המוכנים לעתיד, נראים, מקושרים ועם הרבה אינסייטים". הוא ציין כי החברה משתפת פעולה עם ארגונים גדולים כגון HSBC, מרסק, בנק מטרו, מילימאן, סאפיינס, סאפ ואינפוסיס, כמו גם עם חברות פינטק רבות, שבחלק מהן היא גם משקיעה.

"אנחנו עומדים להשקיע בתחום הרבה בישראל", אמר. "אנחנו עובדים באזורים שונים בעולם ושמים פוקוס גדול על אפריקה. מיקרוסופט שואפת שלפחות 10,000 עסקי SMB ביבשת זו יעבדו עם המערכות שלה בשנים הקרובות. אפריקה מהווה הזדמנות גדולה עבורנו".

לסיום הוא דיבר על הדטה סנטר ואזור הענן הישראליים שהענקית מרדמונד צפויה לפתוח בשנה הבאה. ההיערכות לפתיחתו החלה בד בבד עם היערכות החברה למכרז הענן הממשלתי נימבוס, שבו היא הפסידה. האזור הישראלי יאפשר לחברות מקומיות לצרוך ביתר קלות את השירותים והפתרונות של מיקרוסופט בתחום, לרבות ארגונים שעקב הרגולציה נדרשים להשאיר את המידע שלהם בישראל. נגרין ציין כי האזור הישראלי מצטרף לאזורי ה-Azure הרבים שיש לחברה ברחבי העולם, בהם כמה במזרח התיכון – במצרים, בסעודיה ובמדינות המפרץ.

"תעשיית הפינטק הישראלית משמעותית למיקרוסופט"

בהמשך דיברה רוני קרסיק, מנהלת המוצר של הענן לשירותים פיננסיים של מיקרוסופט, שהושק בחודש הנוכחי. היא ציינה כי "תעשיית הפינטק הישראלית משמעותית למיקרוסופט, כל שירותי הפינטק שלנו נבנים כאן".

רוני קרסיק, מנהלת פרויקטים לענן FSI במיקרוסופט. צילום: ניב קנטור

קרסיק דיברה על מודלי הנתונים של מיקרוסופט לתעשייה הפיננסית ועל השירותים הבנויים על הענן שהחברה מייעדת לעולם זה ושאותם היא השיקה באחרונה. החברה מציעה אפליקציה קלה לשימוש לנתינת הלוואות ללקוחות ולשירות עצמי בכל הקשור להן; פרופיל לקוח מאוחד; תמיכה בצוותי ניהול סיכונים, בדיקות ותאימות; תאימות לרגולציה; הגנה על רכישות של לקוחות ועל חשבונות שלהם; שירות שנועד להגדיל את המעורבות של הלקוח הבנקאי; ושירות לניהול שיתופי פעולה. עוד היא ציינה שהחברה משתמשת בטכנולוגיית בינה מלאכותית, על פי צרכי הארגון הלקוח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים