מחשב Apple I נדיר נמכר באחרונה ב"קצת" יותר ממחירו המקורי – בכמה?

המחשב הפיונירי - אחד מבין 175 יחידות בלבד שאותם ייצרו ושיווקו סטיב ג'ובס ושותפו סטיב ווזניאק - עדיין עובד ויחד איתו נמכרו גם המדריכים המקוריים שלו, ומארז מיוחד שנבנה בעבורו עוד ב-1976

מחשב Apple I מקורי מ-1976 במזוודה. מאוסף Powerhouse Museum שבסידני.

סטיב ג'ובס וסטיב ווזניאק ייצרו במוסך של משפחת ג'ובס 200 יחידות של המחשב הראשון של אפל, שזכה לשם Apple I. מתוך המלאי הזה הם מכרו 175 יחידות בתצורה של ערכה להרכבה, כל אחת ב-666.66 דולר, כי ווזניאק רצה מחיר שמורכב רק ממספר אחד. את 25 היחידות האחרות השמידו. מעטים מבין המחשבים שכן נמכרו מגיעים לשוק, אבל כשהם מגיעים למכירה פומבי הם בדרך כלל מניבים מחירים מדהימים – כמו שקרה השבוע בעיר מונורביה, ארצות הברית הקרובה ללוס אנג'לס, עת מחשב Apple 1 שנמכר במחיר של 400,000 אלף דולר. "קצת" יותר מהמחיר המקורי.

סטיב ג'ובס וסטיב ווזניאק בימים הראשונים של אפל. צילום: קימברלי וויטס

סטיב ג'ובס וסטיב ווזניאק בימים הראשונים של אפל. צילום: קימברלי וויטס

המחשב שנמכר, לפי בית המכירות ג'ון מוראן, היה בבעלות של שני אנשים בלבד לפני המכירה הפומבית, פרופסור במכללה ותלמיד שלו, שרכש ממנו את המכונה תמורת 650 דולרים בלבד. המחשב מגיע במארז עץ שמיוצר מעץ קואה יליד הוואי, והוא עדיין עובד. מדובר במארז שיוצר בזמנו בידי חנות בשם ByteShop שמכרה כ-50 מבין מחשבי ה-Apple 1 שנמכרו.

המכירה כללה, מעבר למחשב, גם את המדריכים המלאים למשתמש וכן שתי קלטות שמכילות את התוכנה של אפל, כולל Apple Basic.

למרות המחיר המרשים, לא מדובר במחירים הגבוהים ביותר שהשיגו מחשבי Apple 1 במכירות פומביות. לקראת סוף אוקטובר 2016 נמכר אחד מהם במצב עבודה, ללא מארז אך עם כל המסמכים והקלטות מסביב, בסכום של 815,000 דולר. המחיר הגבוה ביותר, בינתיים, עבור ערכה הושג שניים קודם לכך, כשבית המכירות בונהאמס בניו יורק השיג 905,000 דולר עבור יחידה דומה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים