לאן עברה אורלי אברמוביץ' ומי החליף אותה בבנק ירושלים?

אברמוביץ' פרשה מתפקיד מנמ"רית בנק ירושלים לפני כשבועיים וחצי - ותצטרף בתחילת השנה הבאה לאחת החברות הגדולות במשק ● מי מונה במקומה? וגם: אילו משרות מנמ"רים עדיין פתוחות?

אורלי אברמוביץ', מנהלת אגף המחשוב הפורשת של בנק ירושלים.

אורלי אברמוביץ' פרשה לפני כשבועיים וחצי מבנק ירושלים, שם שימשה כמנמ"רית, ולא חשפה לאן היא עוברת. למערכת אנשים ומחשבים נודע שהתשובה לכך היא בז"ן: אברמוביץ' תמונה למנהלת אגף המחשוב ולחברת הנהלה בחברה. המנמ"ר הוותיק של בתי הזיקוק, יעקב לייבוביץ', ימשיך בתפקידו.

התפקיד של אברמוביץ' בבז"ן הוא תפקיד חדש, שמהווה חלק מאסטרטגיית החברה להשקיע בחדשנות בקונצרן הגדול. אברמוביץ' תיכנס אליו בתחילת השנה הבאה.

עוד נודע לאנשים ומחשבים שבנק ירושלים החליט למנות את נגה רוזנפלד, שמכהן כמנהל מחלקת ניהול מידע ומערכות ארגוניות בבנק, לתפקיד המנמ"ר במקום אברמוביץ'.

בז"ן היא חברה ציבורית שעוסקת בזיקוק נפט גולמי ובייצור מוצרי דלק בישראל, ועל פי נתוני הבורסה היא אחת מחברות האנרגיה הגדולות בארץ. שווי השוק שלה נאמד בכחמישה מיליארד שקלים והיא מעסיקה מעל 1,200 עובדים. יו"ר מועצת המנהלים הוא אלוף (מיל') משה קפלינסקי, לשעבר אלוף פיקוד המרכז, ומנכ"ל החברה הוא מלאכי עופר. בשנים האחרונות מתמודדת בז"ן עם ביקורת ציבורית קשה ודרישה מצד תושבי חיפה והסביבה להוציא אותה מהעיר, שם נמצאים המפעלים שלה.

אברמוביץ' לא הגיבה לידיעה.

משרות מנמ"ר פתוחות

בשוק יש כמה וכמה משרות של מנמ"רים שטרם אוישו, בעיקר במגזר הציבורי. בין היתר, עדיין לא נמצא מחליף לליאורה בן אפרים, שפרשה מתפקיד מנהלת שע"מ, זרוע המחשוב של רשות המיסים, והחלה את תפקידה כמנמ"רית מכבי שירותי בריאות.

מכרז נוסף של הממשלה שעדיין פתוח הוא לתפקיד ראש מטה הדיגיטל במשרד הכלכלה. המעטפות למכרז זה ייפתחו ב-17 בנובמבר. אחד האנשים שרואים את עצמם מועמדים לתפקיד הוא אשר ביטון, שניהל את משרד הדיגיטל הלאומי בממשלה הקודמת (שבינתיים נסגר), תחת השר דוד אמסלם.

כמו כן, יש משרה פתוחה ברפאל, לאחר שסמנכ"ל המחשוב הוותיק של החברה הביטחונית, קובי כץ, הודיע לא מכבר על פרישתו.

הבעיה המשותפת במשרדי הממשלה היא קושי באיתור אנשי מקצוע בכירים, לאור הפער הגדול שקיים בשכר שמשלמים שם אל מול המשכורות של מנמ"רים בכירים במגזר הפרטי. זה בא לידי ביטוי במכרז לבחירת מנמ"ר הביטוח הלאומי: לאחר שבמשך שנה התקשה המוסד לאתר מנמ"ר, הוא שינה את תנאי המכרז ושיפר את תנאי השכר – ורק אז המשרה אוישה. כמנמ"ר הביטוח הלאומי מכהן בימים אלה אופיר בן אבי.

השכר הממוצע למנמ"ר בכיר בארגונים עסקיים נע בין 60 ל-100 אלף שקלים בחודש, לעומת השכר בדרגות הבכירות בשירות הציבורי, שלא עובר את ה-40-50 אלף. זאת, הגם שהשכר של המנמ"רים מוצמד לדרגה 42 של מהנדסים, שהיא הדרגה הגבוהה ביותר בשירות המדינה, שלה זוכים מנכ"לים במשרדי הממשלה. בעיה דומה קיימת גם בשלטון המקומי, שמתקשה לגייס מנמ"רים איכותיים, וגם בצה"ל.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים