קובי כ"ץ, סמנכ"ל המחשוב ומערכות המידע הוותיק של רפאל – פורש

לאחר 13 שנים כמנמ"ר רפאל, יעזוב כ"ץ את תפקידו בימים הקרובים ● עדיין לא מונה לו מחליף

קובי כץ, סמנכ"ל וראש חטיבת הטכנולוגיות במכבי שירותי בריאות.

אחד המנמ"רים הוותיקים בשוק עוזב את תפקידו: קובי כ"ץ, סמנכ"ל מחשוב ומערכות מידע ברפאל, יסיים בימים הקרובים את תפקידו, כך נודע לאנשים ומחשבים.

כ"ץ, בן 54, שימש בתפקיד מנמ"ר רפאל זה 13 שנים. הוא בעל תואר ראשון בהצטיינות בהנדסת מחשבים מהטכניון, ותואר שני, מהטכניון אף הוא – במינהל עסקים. לכ"ץ הניסיון של שלושה עשורים בעולמות ניהול IT, פיתוח תוכנה, הקמת תשתיות IT והגנת סייבר. בשנים האחרונות הוא חבר בקרן RDC, המשותפת לאלרון ורפאל הישראליות – גוף שהשקיע מאז שנות ה-90' מאות מיליוני דולרים בחברות ישראליות בתחומי הגנת סייבר, תוכנה ארגונית ומכשור רפואי.

טרם הוחלט מי יחליף את כ"ץ, שימשיך לפעול במגזר הציבורי-ביטחוני.

מחזורה השנתי של רפאל עומד על כמעט שלושה מיליארד שקלים, כשמחצית מהמכירות הן לצה"ל ולמשרד הביטחון, והמחצית השנייה – ללקוחות בעולם. לחברה סל מוצרים רחב של מערכות לתחומי לחימה באוויר, בים, ביבשה, בסייבר וגם בחלל. בשנים האחרונות רפאל מפתחת ומייצרת מערכות מורכבות, מערכות של מערכות (SOS) – שמורכבות מתת מערכות רבות. כך, מוצרי רפאל הופכים להיות עתירי תוכנה, אלגוריתמיקה ובינה מלאכותית.

מערך ה-IT והמחשוב שכ"ץ עמד בראשו מונה כ-700 מקצוענים ומגלגל מאות מיליוני שקלים בשנה, בשל היותו מעורב במאות פרויקטים בחברה. ייחודיותו היא באופן שהוא משולב בעבודת החברה. הוא משרת כ-10,000 משתמשים ומפעיל מאות מערכות ושירותים בתחומים שונים. הוא אף תומך ב-ITRE, פעילות שבה ה-IT מספק תמיכה, הפעלה ואינטגרציה לליבת הפעילות ההנדסית של החברה – לרבות שירותי DevOps, עננים לתשתיות ופיתוח, ניהול והפעלת חוות ענקיות למחשוב מקבילי, אגמי נתונים, כלים ופתרונות למדעני נתונים ב-AI ועוד. עוד פעילות ייחודית היא בשילוב ה-IT בפיתוח ובהנדסה של מוצרי רפאל. מוצרי החברה מכילים היום יותר ויותר פתרונות IT בתוכם, והתפקיד של המחשוב ברפאל הוא לדאוג לשילוב פתרונות וארכיטקטורות IT הטובות והמתאימות ביותר למוצרים, בכל שלבי הפרויקט – פתרונות תקשורת, אחסון, וירטואליזציה, תשתיות ענן, תשתיות בסיסי נתונים, ביג דטה, הגנת סייבר ועוד. כלל הפעילויות נערכות בצורה סינרגטית.

בכנס שערך הסניף הישראלי של VMware באחרונה, אמר כ"ץ כי "ה-DNA בפעילות חטיבת ה-IT הוא אימוץ החדשנות. חדשנות היא שם המשחק. אין חודש שבו לא עולות וצצות טכנולוגיות חדשות בכלל תחומי המחשוב, והתפקיד שלנו הוא לעקוב בצורה מהירה ופרואקטיבית אחרי הפתרונות – שחלקם מגיע מחברות מסורתיות ובשלות, וחלקם מחברות סטארט-אפ, לא מעט בארץ. עלינו להחליט אילו פתרונות יהיה נכון לאמץ כדי להביא ערכי התייעלות, חיסכון, פישוט פתרונות, עמידה בדרישות ומענה לצורכי הפרויקטים. לשם כך גיבשנו מנגנונים פנימיים, המטפלים באיתור ובאימוץ מהיר של טכנולוגיות".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ארז

    קובי הוא אחד ממנהלי המיחשוב המוכשרים בישראל. נתן שנים מחייו לטובת רפאל ולבטחון המדינה ובטוח יעשה חייל בכל דבר אשר ייגע בו בעתיד.

אירועים קרובים