"אובדן הנתונים ואי זמינותם – מכת מוות לארגונים"

"על הארגונים לקבל 'תעודת ביטוח' מפני מצב זה", אמר רונן נוי, מנהל פעילות ישראל בקומוולט ● לדבריו, "חיי המנמ"רים מעולם לא היו קלים, אבל כיום הם קשים מבעבר"

רונן נוי, מנהל פעילות ישראל בקומוולט.

"ארגונים נדרשים לפתרונות הגנה שמותאמים לעולם החדש. על הפתרונות הללו לשמש כחומת המגן, שעומדת בפני האיום והחשש הכי גדולים שלהם: אובדן נתונים כתוצאה מטעות אנוש, נוזקה או מתקפת כופרה. הנתונים הפכו להיות אבן הבסיס של כל חברה, בכל גודל ומכל מגזר. אובדן הנתונים או אי הזמינות שלהם הם מכת מוות לארגונים, ועליהם לקבל 'תעודת ביטוח' מפני מצב זה", כך אמר רונן נוי, מנהל פעילות ישראל בקומוולט.

נוי פתח את הכנס שערך היום (ה') הסניף הישראלי של חברת הטיפול בנתונים באולם האירועים לאגו בראשון לציון. מאות נציגים של לקוחות החברה ושותפיה העסקיים הגיעו לאירוע, שהתקיים בהפקת אנשים ומחשבים ונשא את הכותרת Commvault Connections21.

צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין.

לדבריו, "חייהם של המנמ"רים ומנהלי התשתיות מעולם לא היו קלים, אולם מגפת הקורונה הקשתה אותם עוד יותר. הקורונה הוסיפה אתגרים נוספים, בשל הגידול במעבר לענן, שענה על הצורך בעבודה באופן מבוזר, מרחוק, מהבית – או באופן היברידי. השינוי במודל העבודה הביא לגידול בהיקף ובתדירות איומי הסייבר ולמספר הולך וגדל של מתקפות כופרה – הן בתדירות שלהן והן בעוצמותיהן. על כך יש להוסיף את המחסור ההולך וגדל בכוח האדם שמטפל במגוון האיומים. הקורונה האיצה את תהליכי הדיגיטליזציה הארגוניים, אלא שזה גרם למחסור בזמינות של כוח אדם מקצועי לתחום".

בפן החיובי, הוא אמר כי "כלל הארגונים הפנימו שהמידע הארגוני הוא הנכס המשמעותי ביותר שיש להם ובהתאמה – את חשיבות הצורך בהגנה עליו בכל מקום שבו הוא נמצא. זאת, בין אם הוא נמצא בדטה סנטר המקומי בתצורת רישוי מסורתי, בעמדות הקצה המבוזרות, בענן או בסביבה מרובת עננים".

נוי סיכם באומרו כי "מנמ"רים ומנהלי תשתיות עובדים כיום באופן היברידי, והם השכילו להפנים שיש לטפל, בנתונים לנהל אותם ולהגן עליהם בכל מקום שבו הם נמצאים. קומוולט מספקת מעטפת שלמה לארגון, שיכול להיות בטוח שהנתונים שלו מוגנים ומגובים באופן מלא".

רוני כפטל, מנהל מכירות הנדסי בקומוולט.

רוני כפטל, מנהל מכירות הנדסי בקומוולט. צילום: ניב קנטור

רוני כפטל, מנהל מכירות הנדסי בחברה, אמר כי "התפיסה של הטיפול בנתונים וההגנה עליהם השתנתה. השאלה היא כבר לא 'האם הארגון יותקף?' אלא 'מתי?', ולכן נדרש לתת מענה לכלל סוגי המתקפות, בדגש על הדור החדש, של מתקפות הכופרה. ארגונים נדרשים להפנים שתקיפה היא עניין של זמן ושעליהם להיות ערוכים נכון לקראתה. בהיבט הטיפול בנתונים, יש לדאוג לנהל ולגבות אותם לטובת התאוששות מהירה בכל מקום – מהדטה סנטר ועד לענן".

כפטל ציטט נתונים מחקריים שלפיהם "35% מהמידע שהוצפן על ידי ההאקרים במתקפות כופרה נותר מוצפן גם לאחר תשלום דמי הכופר. 75% מהארגונים שהותקפו במתקפות סייבר – נפגעו, על אף שהם הריצו פתרון אנטי וירוס מעודכן לתחנות הקצה. זמן ההתאוששות הממוצע ממתקפה המשיך לגדול ועומד על 21 ימים לאחר הגילוי שלה".

"קומוולט", אמר כפטל, "מספקת מענה לאתגרים הללו עם כמה פתרונות: האחד – היכולת לייצר עותקים חסינים של מידע, שיהיו זמינים לארגון גם בעת מתקפה, כולל מתקפת כופרה, לצורך התאוששות. זו מתקבלת על ידי הנגשה של המידע שהוא זמין, מנותק מהענן ומהדטה סנטר ולא מושפע ממה שקורה בדטה סנטר המרכזי".
הוא הוסיף ש-"יש בתעשייה לחץ אמיתי למנף את הענן, כדי להפחית את הוצאות ההון ולשפר את החוסן, את ההתאוששות ואת אבטחת הנתונים. קומוולט מציעה יוזמה להגנת נתונים משולבת – בענן ובמרכז הנתונים המקומי. היוזמה, מטאליק, מוצעת במודל ענן SaaS, מספקת מערך פתרונות תוכנה כשירות ומציעה הגנה וניהול נתונים מאובטח בעל יכולת גידול וקיטון (סקלביליות), עם הלימה לתקנות ולרגולציות, לצד חיסכון משמעותי בהוצאות. ישראל הייתה בין המדינות הראשונות שבהן הושק הפתרון. המוצר ממנף את יכולות Azure, הענן של מיקרוסופט, ואת פלטפורמת הגנת הנתונים של קומוולט כדי לספק פתרונות הגנת וגיבוי נתונים מקיפים, עם ניהול מרכזי ואחוד ממסך אחד – עבור סביבות מקומיות, ענן ציבורי ועומסי עבודה היברידיים".

"עם פלטפורמת הגנת הנתונים של קומוולט ועם מטאליק אנחנו מקדימים את המתחרים בעולמות הגיבוי ומציעים לארגונים פתרון רחב, שכולל מבט על צרכים עתידיים. השנה חווינו גידול בפעילות עם כניסת פתרון מטאליק לשוק המקומי, ויש לנו כבר עשרות לקוחות בתחום. אני מעריך שנחווה גידול גם ב-2022", סיכם כפטל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים