עליות למטריקס: ההכנסות הרבעוניות עברו את הרף של מיליארד שקלים

החברה מסכמת רבעון טוב, עם עליות של 5% בהכנסות ושל 6% ברווח הנקי ● עיקר העליות - בתשתיות הענן והמחשוב

מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס.

הרבעון השלישי של השנה התאפיין, מבחינת מטריקס, בעליות: מהדו"חות שהחברה פרסמה היום (ה') עולה כי ההכנסות שלה גדלו בתקופה זו ב-5.3% ועברו את הרף של מיליארד שקלים. גם הרווח הנקי עלה – במקרה זה ב-6% – והוא עמד על 48 מיליון שקלים.

הנתונים מראים שההוצאות הרבעוניות של מטריקס רשמו עלייה של 5.5%. אמנם, באחוזים, ההוצאות גדלו יותר מההכנסות, אולם מספרית זה היה ההיפך: ההכנסות עלו ב-51.2 מיליון דולר ל-1.03 מיליארד שקלים בעוד שההוצאות גדלו בכמיליון שקלים פחות.

החברה רשמה עלייה של 5.5% בהוצאות ל-880.1 מיליון שקלים, גידול של 3.7% ברווח הגולמי ל-146.7מיליון ורווח גולמי שולי של 14.5%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות רשמו גידול של 4.7% ל-71.7 מיליון שקלים והרווח עלה ב-2.3% ל-75 מיליון.

המגמות בתשעת החודשים הראשונים של השנה היו דומות: ההוצאות גדלו ב-13.9% לכשלושה מיליארד שקלים, ההכנסות עלו ב-14% ל-394.2 מיליון, הרווח התפעולי צמח ב-15.5% ל-239.3 מיליון והרווח הנקי – ב-21.4% ל-157.7 מיליון.

"תחזיות הצמיחה התממשו במלואן"

לדברי מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס, "בשנה ה-20 לפעילותה, מטריקס מציגה תוצאות שיא בכל המדדים הפיננסיים המרכזיים בתקופה: בהכנסות וברווחים התפעולי, הגולמי והנקי. התחזיות שלנו לגבי הגידול ברווחים על רקע המשך ההתאוששות של המשק ממשבר הקורונה והצורך העולה בשירותים בתחומי הדיגיטל, הענן, הסייבר, הדטה ומערכות הליבה התפעוליות התממשו במלואן, על אף שחודש ספטמבר היה רווי חגים ובעקבות כך הרבעון השלישי היה כשני שלישים של רבעון".

"הגידול ברווחים בא לידי ביטוי בכל תחומי הביקוש הטכנולוגיים המרכזיים", ציין גוטמן. "במיוחד בולטת הצמיחה האדירה בתחום תשתיות הענן והמחשוב, עם זינוק של כ-44.2% בהכנסות ושל כ-46.4% ברווח התפעולי לתקופה – גידול שכולו אורגני, בעיקר בתחום תשתיות הענן. גם בהתייחס לכלל תחומי הפעילות שלנו, הצמיחה של החברה בתקופה זו היא בעיקרה אורגנית – 13.5% מתוך 14% הצמיחה. אנחנו מתכננים להמשיך ולשלב את המגמה הזו, לצד מיזוגים ורכישות במגזרים שאנחנו מסמנים ורואים בהם פוטנציאל צמיחה".

"אישור התקציב צפוי להוציא לדרך עשרות פרויקטים שמטריקס שותפה בהם במגזר הממשלתי", הוסיף, "בהם פרויקט נימבוס, שצפוי להאיץ את אימוץ הענן במגזר הציבורי. כבר בימים אלה אנחנו מקבלים פניות משותפינו במגזר הממשלתי על מנת להתחיל להניע פרויקטים שהמתינו, ואנחנו צופים שפעילויות אלה יגדילו את ההצלחות העסקית והפיננסית של החברה".

גוטמן התייחס בדבריו למחסור הגדול בעובדים בתחומי התוכנה. לדבריו, "המחסור יוצר קושי בגיוס ובשימור עובדים. היינו בין הראשונים להנגיש את מקצועות ההיי-טק וה-IT לאוכלוסיות שממעטות להשתלב בהם ואנחנו ממשיכים לעשות זאת גם כיום. צברנו ניסיון רב ולג'ון ברייס, שמהווה חלק מהקבוצה שלנו, יש סל של פתרונות מגוונים ויצירתיים לבעיה".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים