ארה"ב תובעת את אובר: גבתה דמי המתנה מאנשים עם מוגבלויות

ממשלת ארצות הברית הודיעה אתמול (ד') כי הגישה תביעה נגד חברת שיתופי הנסיעות אובר, בגין חיוב בתשלום נוסף עבור "זמן המתנה" של אנשים שבשל מוגבלות פיזית לוקח להם זמן רב יותר להיכנס לכלי הרכב שבא לאסוף אותם

נראה שהפריצה לאובר היא עוד קמפיין סייבר שקבוצת $Lapsus אחראית לו..

משרד המשפטים האמריקני הודיע אתמול (ד') כי הגיש תביעה נגד חברת שיתופי הנסיעות אובר בשל הנוהג שלה לגבות דמי המתנה מכל נוסעיה, בכללם אנשים עם מוגבלויות, כשבמקרה שלהם מדובר בעבירה על החוק האמריקני.

בהצהרה, משרד המשפטים האמריקני טען כי הנוהג הזה "גרם נזק" לנוסעים רבים ולנוסעים פוטנציאליים ברחבי המדינה, וכי הוא מייצג מקרה של אפליה, תוך הפרה של החוק הפדרלי להגנה על אנשים עם מוגבלות (הידוע בראשי התיבות ADA).

התביעה מבקשת מבית המשפט להורות לאובר לשנות את מדיניותה, להכשיר את הצוות והנהגים שלה, ולשלם פיצוי כספי לאנשים שמהם נגבו דמי זמן המתנה בניגוד ל-ADA. היא גם מבקשת ש-Uber תשלם קנסות פדרליים על התנהלותה זו.

זקוקים ליותר זמן לעלייה לרכב. אנשים עם מוגבלויות. אילוסטרציה.

זקוקים ליותר זמן לעלייה לרכב. אנשים עם מוגבלויות. אילוסטרציה. צילום: BigStock

אדם עם מוגבלויות עולה לאט למונית – שישלם יותר?

עמלות "זמן ההמתנה" של אובר מתחילות להצטבר שתי דקות לאחר הגעתו של הנהג לאסוף את הנוסע, וממשיכות לטפס עד שהרכב מתחיל בנסיעה. לפי הודעת משרד המשפטים מהשבוע, אובר החלה לגבות את העמלות הללו בערים מסוימות באפריל 2016 ובסופו של דבר הן התפשטו לשאר חלקי המדינה.

בתלונה, שהוגשה לבית משפט מחוזי בצפון קליפורניה, משרד המשפטים אומר כי אובר מפרה את חוק ADA (ר"ת Americans with Disabilities Act) בכך שהיא לא משנה את התעריפים שלה עבור משתמשים שייתכן כי יארך להם זמן נוסף כדי לעלות לנסיעתם בשירותיה. בתביעה נטען כי אובר גבתה עמלות אלו גם כאשר הייתה מודעת לכך שהעיכוב נובע מנכות.

אובר: "חולקת נמרצות על קביעת משרד המשפטים"

אובר הגיבה לדבר התביעה ומסרה כי היא מנהלת מגעים עם משרד המשפטים ולכן הופתעה והייתה מאוכזבת מכך שבמהלך אלו המשרד בחר להגיש את התביעה בכל זאת.

"עמלות זמן המתנה נגבות מכל הנוסעים כדי לפצות את הנהגים לאחר שתי דקות של המתנה, אולם הן מעולם לא נועדו להיות עבור נוסעים שמוכנים בנקודת האיסוף המיועדת, אך זקוקים ליותר זמן כדי להיכנס לרכב", הבהירה אובר בהצהרה לתקשורת.

מהחברה נמסר עוד כי מדיניותה היא להחזיר לנוסעים עם מוגבלויות את עמלת זמן ההמתנה שנגבה מהם, אם הודיעו לחברה כי חויבו בכזו. אובר גם הבהירה כי מאז שבוע שעבר, כל נוסע שיוכיח שיש לו תו נכה יהיה פטור אוטומטית מתשלום דמי המתנה שכאלו.

ענקית שיתופי הנסיעה מסן פרנסיסקו הוסיפה ועדכנה כי עמלת זמן ההמתנה הממוצעת שנגבה מהנוסעים עמדה על פחות מ-60 סנט לנסיעה.

"אנחנו חולקים נחרצות על כך ששהמדיניות שלנו מפרה את ה-ADA ואנו נמשיך לשפר את המוצרים שלנו, כדי לתמוך ביכולת של כולם להתנייד בקלות בקהילות שלהם", הוסיפה אובר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים