בוגר המחזור הראשון של נערי רפול שהפך למנכ"ל חברת היי-טק

אפי צ'אושו, מנכ"ל חיון מחשבים, סיפר לבוגרי המחזור האחרון של נערי רפול כיצד הפרויקט שינה את חייו, מה אמר לו מפקד קורס מפקדי טנקים אליו הגיע, ואיך התקדם בקריירה מנער שליח למנהל של חברת טכנולוגיה

אפי צ'אושו, מנכ"ל חיון מחשבים ומבוגרי המחזור הראשון של נערי רפול.

באחרונה נערך בבסיס חוות השומר שבגליל התחתון מפגש מרגש בין חיילים בוגרי המחזור האחרון של נערי רפול לבוגרים מהמחזור הראשון של הפרויקט. אחד מהם הוא אפי צ'אושו, כיום מנכ"ל חיון מחשבים מקבוצת אולטרייד, שסיפר לחיילים של היום כיצד הפרויקט שינה את חייו וסייע לו להגיע לתפקידו הנוכחי – מנהל בחברת היי-טק.

פרויקט נערי רפול קרוי על שמו של הרמטכ"ל לשעבר, רפאל איתן ז"ל, שהגה את הרעיון ב-1981. המטרה היא לאתר מלש"בים (ר"ת מועמדים לשירות ביטחון), שלאור מצבם הסוציו-אקונומי, החברתי והמשפחתי, הסיכוי שלהם להתגייס קלוש, ולהכשיר אותם לשירות בצה"ל.

צ'אושו נמנה על המחזור הראשון של הפרויקט. הוא סיפר לחיילים בוגרי מחזור ספטמבר 21 על הסיבות שבגללן הגיע להיות אחד מנערי רפול, על התפקידים שמילא בשירותו הקרבי בצה"ל ועל הקריירה האזרחית שלו, עד לתפקידו הנוכחי.

המפגש, שתועד בכתבה ששודרה אתמול (ג') בחדשות ערוץ 12, הוא חלק מהקשר שצ'אושו שומר עליו עם הפרויקט לאורך השנים. הוא אמר לאנשים ומחשבים כי "גדלתי ברמלה וב-1981 אותרתי על ידי הצבא על מנת להשתתף במחזור הראשון של נערי רפול, שהחל אז. רציתי מאוד להתגייס והבנתי שזו הדרך שלי לשנות את החיים שלי". על המחזור הראשון של הפרויקט הוא סיפר כי "זה היה מחזור עם בעיות משמעת רבות, אבל למרות הכול, המשתתפים בו היו נחושים לשרת ולהיות כמו כולם".

"מתוך 170 חיילים באותו מחזור, אני היחיד שיצאתי משם לקורס מפקד טנקים", אמר צ'אושו בגאווה. "כאשר הגעתי לקורס אמר לי המפקד שאין לי סיכוי לצלוח אותו, בגלל הרקע שלי ומאחר שבאתי מחוות השומר. לא ויתרתי, סיימתי את הקורס בהצלחה ושירתתי במשך כשנתיים בלבנון, במסגרת מלחמת לבנון הראשונה".

מנסה לחבר נערי רפול לתעסוקה בהיי-טק

הקשר של צ'אושו עם חוות השומר ועם פרויקט נערי רפול לא מסתכם בפגישות שהוא מנהל עם החיילים. "אני מנסה לאתר בוגרים של הפרויקט שמסיימים את השירות ולחבר אותם עם חברות היי-טק, כדי שתהיה להם תעסוקה", אמר.

הפרויקט – על שמו. רא"ל (מיל') רפאל איתן ז"ל. צילום: דובר צה"ל

סיפור חייו האזרחיים של צ'אושו מרתק לא פחות מאשר השירות שלו. עם שחרורו מצה"ל, ב-1985, הוא עבד במשך תקופה קצרה כנהג בחברת השכרת הרכב הרץ. זמן קצר לאחר מכן הוא התקבל לעבודה כשליח, ונשאר לעבוד בחברה במשך 30 שנה. הוא התקדם במהירות בסולם התפקידים בה ועבר לשמש כמנהל השירות, מנהל המעבדה, האחראי על התפעול ועוד. לפני ארבע שנים עבר צ'אושו לעבוד באולטרייד, שקנתה את חיון מחשבים, שהוא משמש כיום כמנכ"ל שלה. "החברה צמחה במהירות, עם מחזור של מאות מיליוני שקלים", אמר. צ'אושו ציין שהוא לא למד את מקצועות המחשב: "כל מה שאני יודע זה על סמך הניסיון הרב והידע שצברתי".

מה המסר שאתה מעביר לחיילים?
"שאם מחליטים ורוצים משהו – משיגים אותם. אני אומר להם שהם כרגע במקום הכי נמוך שיכול להיות ומכאן הם רק יעלו למעלה".

תגובות

(13)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. לאפי היקר

    מזמין אותך להכיר את פרויקט נערי האור.

  2. אורי

    כל הכבוד! וכל כך מדהים שאתה מנסה לחבר את בוגרי "נערי רפול" לתעסוקה משמעותית. עלה והצלחה!

  3. מפרגן

    כל הכבוד,אין דבר העומד בפני הרצון.וכשנותנים גם מקבלים .בהצלחה.

  4. חנה אביטל

    יישר כוח! אשמח לשמוע על יוזמה לסייע לנוער בסיכון לתת להם סיכוי לשפר את החיים שלהם כפי שקיבלת

  5. גקלין אדמוני

    ממש מרגש כייף להכיר אנשים שמעוררים השראה.

  6. חיים אביטל

    ראשית יש לזכור את רא"ל רפאל איתן שהיה לו חזון והגשים אותו. בנוסף על כך שהיה רמטכ"ל ולוחם נועז ז"ל. וכל הכבוד לחיילים שהשקיעו והיו לאזרחים מועילים במדינת ישראל.

  7. שרון

    יישר כוח על התמדה, נחישות וחריצות! המון המון בהצלחה

  8. דליה פלד

    מצדיעה על הדרך שעשית. סיפור מדליק.

  9. יפה זיגל

    וואו ריגשת אותי, כמה גאווה לראות איזו כברת דרך עשית עד ליום הזה, אני שירותי בבסיס חוות השומר במחזור הראשון והשני, הייתי חובשת מרפאה, ונפגשתי עם לא מעט טירונים .. גאהבך

  10. קרן אסתר

    יפה מאד שהוא מאתר חיילים שיכולים להתקדם בחיים

  11. אבירם

    אפי הוא אלוף אמיתי, לא מוותר, מקצוען ושחקן נשמה

אירועים קרובים