אפקט הלל יפה: שערי צדק הקים אתר גיבוי שלישי

האתר הוקם בענן המקומי של אורקל ● לפי שימי בן ברוך, סמנכ"ל הטכנולוגיות של שערי צדק, ההחלטה התקבלה כבר לפני שנה, כדי להגביר היכולת להתאושש במהירות במקרה אסון, אך אירוע הכופרה בהלל יפה "האיץ את התהליך"

שימי בן ברוך, סגן נשיא ומנהל טכנולוגיה ראשי בשערי צדק

בית החולים שערי צדק בירושלים, הודיע השבוע כי הקים אתר גיבוי בענן המקומי של אורקל, במתקני בינת בהר חוצבים בירושלים.

לדברי שימי בן ברוך, סמנכ"ל הטכנולוגיות של שערי צדק, למרות שלבית החולים יש שני דטה סנטרים מגובים ומאובטחים, ולמעשה הם לא היו זקוקים לדטה סנטר שלישי, לנוכח הסיכון של מתקפות סייבר שהלך והתגבר באחרונה, התקבלה החלטה עוד לפני שנה, כדי להגביר את מעטפת ההגנה והיכולת להתאושש במהירות במקרה של אסון. הוא המשיך ואמר כי האירוע בהלל יפה – שחווה בחודש אוקטובר מתקפת כופרה – "האיץ את התהליך, ובעזרת הצוותים של אורקל התהליך הושלם בתוך זמן קצר ביותר".

לדבריו, בדיקות השונות שנעשו במתקן של אורקל, קיבלו כולן את הציון הגבוה ביותר, ולכן התהליך היה מהיר, משום שהיה צורך רק באישור של ועדת הענן של בית החולים, מבלי הצורך לקבל אישור נוסף מוועדת הענן של משרד הבריאות, כפי שהנהלים מאפשרים במקרה כזה.

"מבחינת כל הפרמטרים, רמת הסיכון בדטה סנטר של אורקל הייתה נמוכה ביותר, ולכן לא היה לנו היסוס ללכת על הפרויקט", אמר בן ברוך.

גידול של כ-70% במתקפות סייבר על מוסדות בריאות

"מאז פרוץ מגיפת הקורונה, חל גידול בשיעור של כ-70% במתקפות הסייבר על מוסדות בריאות ובתי חולים בעולם, וגם בישראל", אמר בן ברוך. "המתקפה על בית החולים בחדרה הוכיחה שמוסדות בריאות בארץ אינם מספיק מוגנים, לכן גיבוי נוסף מחוץ לבית החולים, שעומד בכל הסטנדרטים הבינלאומיים, ומספק רמת אבטחה גבוהה, יוצר שכבת הגנה נוספת לדטה של בית החולים, למקרה חירום או תקיפה, וזאת מבלי לפגוע בפרטיות המידע ותוך הגברה של רמת האבטחה שלו", אמר בן ברוך.

"רמת אבטחה גבוהה היא צורך חיוני לבתי החולים, כדי שיוכלו להתמקד בהצלת חיים. המעבר שלנו לענן אורקל יספק גיבוי נוסף, שעונה על כל הסטנדרטים הבינלאומיים של אבטחה, כדי להבטיח הגנה מפני מתקפות סייבר ומתקפות פיזיות".

חווה מתקפת כופרה. בית החולים הלל יפה.

חווה מתקפת כופרה. בית החולים הלל יפה. צילום: דוברות בית החולים, מתוך ויקיפדיה

"מדובר בסכנה ברורה וממשית"

ביה"ח שערי צדק הפך בשנים האחרונות לאחד המרכזים הרפואיים הגדולים והמובילים בישראל. בעשור האחרון הכפיל שערי צדק את פעילותו, וכיום הוא מכיל למעלה מ-1,000 מיטות אשפוז במחלקות השונות.

בתשובה לשאלה מדוע בית החולים לא בחר להמתין למכרז נימבוס, אמר בן ברוך: "שקלנו את הנושא. הערכנו שעד שהמכרז ייצא לפועל יעבור זמן רב, העובדה שאורקל נגשה למכרז ולא זכתה לא השפיעה על ההחלטה שלנו. אנחנו עובדים איתם זמן רב, מדובר בחברה גדולה שפועלת שנים רבות בישראל ואנחנו משוכנעים שעשינו את המהלך הנכון, מה גם שכאמור כל הבדיקות שעשינו קיבלו את ציונים גבוהים", הבהיר בן ברוך.

ערן פייגנבאום, מנכ"ל אורקל ישראל. צילום: פלי הנמר

ערן פייגנבאום, מנכ"ל אורקל ישראל. צילום: פלי הנמר"ברור לגמרי שעלינו לחזק את האבטחה של מוסדות בריאות בישראל, ובכל העולם, במיוחד לאחר שהפכו ליעד מועדף למתקפות סייבר בשנה האחרונה", אמר ערן פייגנבאום, מנהל אורקל ישראל, ולשעבר מנהל אבטחה ראשי של ענן אורקל. "השבתה של רשת המחשוב בבית חולים, עלולה להשבית מערכות מצילות חיים, כך שמדובר בסכנה ברורה וממשית".

הדטה סנטר הישראלי של ענן אורקל בירושלים נחנך בחודש אוקטובר האחרון, בירושלים, בעומק של 50 מטר מתחת לפני האדמה, והוא ממוקם במתקן של חברת בינת בהר חוצבים בירושלים.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דורון

    נשמע טוב אבל שום קשר למתקפת כופרה. שנכנסים לך לרשת, ועד שמפרסמים את דבר החדירה עובד זמן רב. עד אז כל האפליקציות כבר זוהמו וביום הפעלת ההצפנה, כל המידע השתי יעצר. אז בהלל יפה זה היה DC אחד שנפל, באירוע כזה חלילה בכל אתר אחר דומה, יוצפנו שלושה DC. אלא אם יספרו שיש להם פתרון הפרדה וסינון אחר, וגם אז הסיכוי נמוך לעמוד מול מתקפת כופר.

  2. אחד שיודע

    מיותר לחלוטין עדיף לשלם כופר שגעון הביטוחים בישראל עובר גם לעולם הit עדיף לשים את הכסף על: קיצור תורים טכנולוגיות חדשות, עוד מיטות אישפוז

אירועים קרובים