האם בקרוב נקבל קהילות בווטסאפ?

נתחדש בהן בעתיד? קהילות ווטסאפ. אילוסטרציה.

ווטסאפ – כמו כל שירות דיגיטלי, ובעיקר כזה שבבעלות מטא-פייסבוק – מנסה לשפר את הפלטפורמה שלה כל הזמן, על ידי הוספת תכונות חדשות. כעת מסתמן שהחידוש הבא יהיה הוספת קהילות לשירות.

במפתחי XDA – קהילה לפיתוח תוכנה ניידת הפעילה כבר כ-20 שנה – דיווחו באוקטובר ששירות ההודעות המיידיות והצ'אטים מפתח תכונה חדשה המכונה WhatsApp Communities. כעת, WABetaInfo – אתר העוסק בלעדית בחדשות ווטסאפ – אישר שתכונה שכזו אכן נמצאת בעבודות, כמו גם סיפק פרטים נוספים להבהרת השאלה מהן בעצם קהילות ווטסאפ.

קהילות וקבוצות – מה ביניהן ומה שונה?

על פי האתר, קהילת ווטסאפ תהיה למעשה קבוצת ווטסאפ שניתן לערוך בה חיפוש, ושבה למנהלי קבוצות תהיה יותר סמכות. בנוסף, קהילה בודדת יכולה להכיל מספר קבוצות, שכולן מוגנות, לפחות כך נטען, באמצעות הצפנה מקצה לקצה.

מנהלי קהילה יורשו לשלוח הודעות בצ'אט הקבוצתי הזה, והם יוכלו לקבץ כמה קבוצות המקושרות לקהילה, כך לפי WABetaInfo.

אחד ההבדלים המשמעותיים ביותר בין קהילות וקבוצות ווטסאפ יהיה שקהילה תספק למנהלים כלים שיעזרו להם לנהל טוב יותר את כל הקבוצות שלהם. מנהלי קהילה יוכלו גם להזמין אחרים להצטרף לקהילה שלהם. הם יוכלו להוסיף חברים חדשים באופן ידני, או להשתמש ב"קישור להזמנת קהילה" כדי לעשות זאת. הם אפילו יוכלו להשתמש בקודי QR בכדי להזמין ולהוסיף חברים חדשים. ואולם האופי הספציפי של מאפיינים אלה אינו ידוע בשלב מוקדם זה.

הבדל משמעותי נוסף בין קהילות ווטסאפ לקבוצות וואטסאפ היא שכאשר משתמש חדש מצטרף לקהילה, הוא לא בהכרח יורשה לשלוח הודעות לכל קבוצות הקהילה מיד, ולכן ייתכן שמנהלי קבוצות יבחרו כיצד חברי הקהילה מתקשרים אלו עם אלו.

בנוסף, על פי תמונות של תכונת הווטסאפ שעתידה להגיח לחיינו בקרוב, שפרסם WABetaInfo, ניתן ללמוד כי ווטסאפ תשנה את השבלונה שבה נשתלת תמונת הפרופיל של הקהילה, כדי לאפשר למשתמשים להבחין בין קבוצה לקהילה בפלטפורמה. על מנת להבחין בין הקהילה לצ'אט הקבוצתי, סמלי הקהילה יהיו מרובעים עם פינות מעוגלות, ואייקוני הקבוצה ישארו עגולים, בדיוק כמו סמלי הצ'אט הרגילים הנהוגים כיום.

בעתיד גם התרעות מקהילות? ווטסאפ.

בעתיד גם התרעות מקהילות? ווטסאפ. צילום: BigStock

עם זאת יש לקחת בחשבון כי תכונת WhatsApp Community עדיין לא הגיעה לגרסת בטא, ונמצא בינתיים בפיתוח. לא קיבלנו כל מידע מתי תכונה זו עשויה להגיע למשתמשי השירות.

יצוין כי לאחרונה הכריזה ווטסאפ על שורה של פיצ'רים חדשים שדווקא כן יגיעו לפלטפורמה בקרוב מאוד. זה כולל כפתורי ביטול חדשים בזמן עריכת תמונות או וידיאו, אפשרות להמרת מדבקות לתמונות, סרגל בקרה חדש לסרטונים המשתמשים בתמונה-בתוך-תמונה (PIP), אפשרות להפעלת התרעות על תגובות והגדרות פרטיות חדשות המעניקות למשתמשים יותר שליטה על הפרופיל והמידע שלהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים