"חברות שלא יטמיעו חדשנות – יהפכו ללא רלוונטיות"

כך אמר עמי אפלבאום, יו"ר רשות החדשנות, בוועידת הפסגה של ה-IT בישראל, שהתקיימה אתמול (א') ● לדבריו, "מבט על 'תקציר תולדות האנושות' מצביע כי קצב השינויים ועומק ההשפעה שלהם גדול יותר משהיה משך אלפי שנים"

עמי אפלבאום, יושב ראש רשות החדשנות.

"העולם משתנה, השינוי הפך למוטיב קבוע בפעילות בעולם. חברות נדרשות לערוך שינויים על מנת להתאים עצמן למצב החדש. חברות שלא יעשו שינוי, שלא יטמיעו חדשנות – יהפכו ללא רלוונטיות לתחום בו הן עוסקות", כך אמר עמי אפלבאום, יושב ראש רשות החדשנות.

אפלבאום דיבר בוועידת הפסגה המובילה ב-IT ישראל. האירוע התקיים אתמול (א') באולם אירועים LAGO בראשון לציון. באירוע, בהפקת אנשים ומחשבים, השתתפו מאות מנמ"רים ומנכ"לים מובילים במשק. את המליאה המרכזית הנחה פלי הנמר, יזם ונשיא הקבוצה.

לדברי אפלבאום, "מבט על 'תקציר תולדות האנושות' מצביע כי קצב השינויים ועומק ההשפעה שלהם גדול יותר ממה שהיה משך אלפי שנים. מדובר בקצב שינוי שהוא מהותי, עם שינוי שמשפיע על כל סדרי החיים: איך אנו עובדים, כיצד אנו לומדים? גם המודלים העסקיים משתנים. למשל, כאשר את.ה חפץ.ה ללכת למלון, מי 'שולט' בהגעה שלך למלון? האם זה בית המלון, או אחד מאתרי ההזמנות?".

"השינויים", ציין, "חובקים כל מיני פעילויות ארגוניות. למשל, שיחות ועידה בווידיאו ערכו קפיצת מדרגה בשל מגיפת הקורונה. הזום פרץ פנימה, לכל הפגישות. מדובר בשינויים בסדרי גודל, גם בהרגלי העבודה, גם בהרגלי הצריכה והלמידה. הכל משתנה".

"שינוי נוסף מגיע מכיוון המחשוב הקוונטי. גם הוא צפוי לעשות עוד מהפכה: יכולות המחשוב עולות בסדרי גודל, ולכן, כל מה שידענו על מחשוב עשוי להשתנות לטובה. כך, הטכנולוגיה תביא ליצירת עוד ערך", ציין אפלבאום.

"אל לנו לעצור באומת הסטארט-אפים"

"רשות החדשנות", אמר יושב הראש שלה, "הוקמה בשנת 2016 מכוח החלטת הממשלה על הקמת הרשות הלאומית לחדשנות טכנולוגית. הרשות נועדה לקדם את החדשנות בתעשייה הישראלית. תפקידיה של הרשות הם ליזום פעילות מחקר ופיתוח במימון ממשלת ישראל ולהעניק תקציבים ליזמים ותעשיינים".

לדבריו, "רשות החדשנות מפעילה תוכניות לקידום יזמות וחדשנות טכנולוגית. מטרתן היא לשמור על היתרון התחרותי של התעשייה הישראלית בעולם. בין היתר, אנו מציעים תנאי מימון, יצירת שיתופי פעולה בין חברות בתעשייה ובינן לבין קבוצות מחקר באקדמיה, יצירת שיתופי פעולה בינלאומיים, על מנת לסייע לתעשייה בהשתתפות בסיכונים הכרוכים בהשקעה במחקר ופיתוח". הוא הוסיף כי "כך, אנו מובילים השקעות בתחומים שונים. פעם היינו אומת הסטארט-אפים, אבל אל לנו לעצור שם. יש לדאוג לכך שחברות ההזנק תהפוכנה לחברות גדולות".

"מטרת הרשות היא לקדם חדשנות טכנולוגית, כך שהיא תהווה מנוף לצמיחה כלכלית, מכלילה ובת קיימא", סיכם אפלבאום. "אנו עושים זאת, בין השאר, באמצעות השקעה ישירה במו"פ תעשייתי, בהיערכות לגלי טכנולוגיה עתידיים, וכן בפעילות המאפשרת חדשנות, עם הסרת חסמים וטיפול בממד של ההון האנושי. תקציבה השנתי של הרשות עומד על כ-1.5 מיליארד שקל. בשנה החולפת הוגשו לנו 4,461 בקשות למימון ואישרנו כמחצית מהן. היד עוד נטויה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים