תא"ל ר' – המפקד החדש של חטיבת הספקטרום וההגנה בסייבר בצה"ל

הוא נכנס לתפקידו אתמול (ג') ומחליף את תא"ל דרור קשתי, שפיקד על החטיבה בשלוש השנים האחרונות ופושט את המדים

מימין: רא"ל אביב כוכבי, תא''ל דרור קשתי, אלוף ליאור כרמלי ותא''ל ר'.

תא"ל ר' נכנס אתמול (ג') לתפקיד ראש חטיבת הספקטרום וההגנה בסייבר באגף התקשוב וההגנה בסייבר בצה"ל. הוא החליף את תא"ל דרור קשתי, ששימש בתפקיד בשלוש השנים האחרונות ומסיים את שירותו בצה"ל לאחר 25 שנות שירות.

יש לציין שתא"ל ר', בן 43, התגייס ב-1996 ללוחמה אלקטרונית. בשנים 2013-2016 הוא שימש כראש ענף טכנולוגי ביחידת מצו"ב – מרכז צופן וביטחון. ב-2016-2017 הוא היה ראש ענף במטה הסייבר הצה"לי ולאחר מכן, עד 2018, שירת כמפקד מרכז בחטיבה. בתפקידו האחרון היה ר' מפקד יחידת מצו"ב. הוא בעל תארים ראשון ושני בהנדסת חשמל מהמכון הטכנולוגי חולון – HIT.

בשנים האחרונות פיתחה החטיבה תורה, אמצעים ויכולות מבצעיות להתמודדות עם איומי תקיפה בממד הקיברנטי, תוך התאמה למציאות המשתנה. החטיבה פעלה יחד עם כל זרועות הצבא, ארגוני הביטחון וגורמים מדינתיים, והיוותה גורם מעצב, מנחה, מטמיע ומוביל מבצעית. ביוני 2021 קיבלה החטיבה, בפעם הראשונה, את פרס ביטחון ישראל.

"תשתית מצוינת ותוצאות מצוינות – בפרק זמן קצר"

בטקס חילופי המפקדים, שנערך אתמול במחנה גדעונים, אמר הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, כי "בפרק זמן קצר ובפעולה משובחת, עם מעט מאוד אנשים יחסית לכל גוף אחר במדינה ובעולם, חטיבת ההגנה בסייבר יצרה תשתית מצוינת ותוצאות מצוינות. קשתי, תחת פיקודך, חטיבת הספקטרום וההגנה בסייבר הגיעה להישגים משמעותיים וחלה תקומה מיוחדת לחיזוק הקטלניות של צה"ל".

אלוף ליאור כרמלי, ראש אגף התקשוב וההגנה בסייבר, ציין כי "בשנים האחרונות החטיבה התפתחה בקצבים מהירים והתאימה את עצמה למימוש תפיסת ההפעלה לניצחון בכל הממד הקיברנטי, במרחב הסייבר והספקטרום. קשתי, השכלת לנווט את החטיבה ואנשיה ביד מקצועית, בוטחת ומיומנת, והבאת אותה לשיאים חדשים. הקמת את מערך הסייבר ההגנתי והובלת קרבות ומערכות בסייבר. במבצע שומר החומות הובלת את תכנונם וביצועם של מבצעים מיוחדים, שהמחישו את קפיצת הדרך שביצעה החטיבה בשנים האחרונות".

תא"ל קשתי פנה לאנשי החטיבה שעליה הוא פיקד עד אתמול ואמר כי "עשיתם לילות כימים בשטח, בלחימה ספקטוריאלית, שגרעה את יכולות האויב והפכה את שדה הקרב הספקטוריאלי לממד לחימה. פעלתם בחשאיות ובמקצועיות מחדרי המבצעים, ביצרתם את החומות והפכתם כל אבן כדי לגבות מחיר כבד ומשמעותי מהאויב. ניהלתם קרבות מול מערכת יריבה פעלתנית ומתפתחת. עיצבתם את חוקי המשחק בממד הקיברנטי".

לדברי תא"ל ר', "אני מקבל פיקוד על אחת החטיבות המיוחדות בצה"ל – חטיבה צעירה שהתפתחה מהר ויצרה השפעה בסייבר ובספקטרום על צה"ל ועל מדינת ישראל. כיום, הממד הקיברנטי הינו ממד לחימה פעיל ואינטנסיבי. האיומים בסייבר ובספקטרום מתפתחים בקצב גבוה ודורשים מאיתנו לשכלל באופן קבוע את תפיסות הפעולה שלנו. האנשים האיכותיים בחטיבה מאפשרים לכבוש פסגות נוספות".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. תאל א'

    איזה מלך המחליף. כפרההההההההההההההההההההה

אירועים קרובים