יוניקורן שני ביום: אוגורי שווה יותר ממיליארד דולר

החברה, שפועלת בעולם התעשייה החכמה, גייסה 180 מיליון דולר, כדי להרחיב את הפעילות שלה ולהתחרות טוב יותר ב-AWS

סער יוסקוביץ' וגל שאול, מייסדי אוגורי.

אוגורי, שפיתחה פתרון אינטרנט של הדברים מבוסס בינה מלאכותית לניטור בריאות של מכונות, הודיעה היום (ג') על השלמת סבב גיוס E בהיקף של 180 מיליון דולר, לפי שווי של מעל מיליארד דולר – מה שמכניס אותה למועדון החד קרן. עם השלמת הסבב, סך ההון הכולל שגייסה החברה במהלך שנות פעילותה עומד על 286 מיליון דולר.

יש לציין שאוגורי היא החברה השנייה שהודיעה היום על הפיכתה לחד קרן: קדמה לה פבריק, שמייצרת רובוטים לחברות שפועלות בעולם האי-קומרס וגייסה 200 מיליון דולר בסבב C. את סבב הגיוס הנוכחי של אוגורי הובילה בייקר יוז, שעוסקת בממשק שבין אנרגיה לטכנולוגיה. בייקר יוז תקבל מושב בדירקטוריון של אוגורי ותטמיע את פתרונות החברה בפתרון התוכנה System 1 שלה. בסבב השתתפו גם המשקיעה החדשה SE Ventures – זרוע ההשקעות התאגידית של שניידר אלקטריק, לצד משקיעים קיימים, בהם הקרנות אינסייט פרטונרס, קומרה קפיטל, קרן ההשקעות של קוואלקום והקרן הגרמנית Munich RE Ventures.

יחד עם ההון שנותר מסבב הגיוס הקודם של החברה, שעמד על 55 מיליון דולר, לאוגורי יהיו כעת בקופתה 215 מיליון דולר זמינים לשימוש. באוגורי אומרים כי הכסף יאפשר להם התרחבות גלובלית, גיוס מסיבי של עובדים למרכזי הפיתוח בחיפה ותל אביב, הגדלת סל השירותים שהיא מציעה לתעשיות חדשות כמו תעשיית האנרגיה, והמשך פיתוח מוצרים לשוק הייצור – ליבת הפעילות של החברה.

בין המתחרות הבולטות: AWS

אוגורי הופכת לחד קרן לאחר עשור של פעילות: היא הוקמה ב-2011 על ידי המנכ"ל, סער יוסקוביץ', וסמנכ״ל הטכנולוגיות, גל שאול. החברה מעסיקה יותר מ-220 עובדים. בין לקוחותיה ניתן למצוא את קולגייט-פלמוליב, פפסיקו, נסטלה, כי"ל, אסם, תנובה, חברת החשמל ומקורות.

החברה פעילה באחד התחומים הבולטים בשנים האחרונות בעולם ה-IT – תעשייה 4.0. לדבריה, בריאות המכונות מהווה נקודת הפתיחה לכל תהליך דיגיטציה במפעלים. התחום מתבסס על החיבור בין האינטרנט של הדברים לבינה המלאכותית, כדי לחזות ולמנוע כשלים במכונות תעשייתיות, על מנת לשפר את ביצועי המכונות. כתוצאה מכך, אומרים באוגורי, מתאפשרת הורדה משמעותית של זמני השבתה בקווי הייצור, הגדלת נפחי הייצור, הורדת עלויות האחזקה והאצה של הטרנספורמציות הדיגיטליות של המפעלים.

אחת המתחרות הבולטות של אוגורי היא AWS, שהשיקה בדצמבר האחרון את השירות שלה בעולם זה והרחיבה אותו בהמשך. השירות של AWS מזהה דפוסים בעייתיים ממידע שמגיע מהחיישנים, שאותו מעלים ארגונים לענן של החברה.

"בעשור האחרון התקדמנו לעבר עתיד שבו תמיד ניתן להסתמך על מכונות בתעשיות החיוניות", אמר יוסקוביץ'. "סבב הגיוס הנוכחי מהווה צעד משמעותי לעבר אותו עתיד, כאשר מובילי התעשייה והייצור בוחרים באוגורי כשותפה לדיגיטיזציה של התעשייה כולה. בעקבות סבב הגיוס המשמעותי נפתחות בפנינו הזדמנויות, לצד האפשרויות שנפרסות בפנינו בשוק לאחר כניסתם של שותפים חדשים. שני הדברים יחד יאפשרו לאוגורי להמשיך בצמיחה האקספוננציאלית שלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים