פט גלסינגר, מנכ"ל אינטל, מקווה לזכות בחזרה באפל דווקא על ידי תחרות מולה

אינטל יכולה להאשים רק את עצמה בכך ש-אפל החליטה להיפטר מהמעבדים שלה - זה היה בעצם המסר המסקרן של פט גלסינגר, מי שמכהן כמנכ"ל אינטל מתחילת השנה, בראיון שהעניק באחרונה לאקסיוס

מה הוא מתכנן כדי להחזיר את אפל? פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל. צילום: ניב קנטור

אפל נמצאת בשלב כמעט סופי של נטישה מוחלטת של המעבדים מתוצרת אינטל ומעבר לשימוש בלעדי במעבדים משלה. שבבי ה-Apple Silicon הפתיעו את העולם בשנה האחרונה, וממש בקרוב נראה את הגרסה השנייה שלהם מותקנת במחשבי המ-Mac הנחשבים של אפל.

מנכ"ל אינטל, פט גלסינגר, השתתף בראיון מיוחד לאקסיוס בסוף השבוע (ו') ובו אמר שברצונו לייצר מעבדים טובים יותר מאלו של אפל כדי להשיב את יצרנית ה-iPhone לחיק אינטל. גלסינגר הבטיח שילחם קשה בכדי "לזכות שוב בעסקים" מול הענקית מקופרטינו.

המסר המעניין של גלסינגר, מי שמכהן כמנכ"ל אינטל מתחילת השנה, בראיון היה למעשה ש-אינטל יכולה להאשים רק את עצמה בכך ש-אפל החליטה להיפטר מהמעבדים שלה.

יצוידו במעבדי אפל. מחשבי המקינטוש. צילום אילוסטרציה: BigStock

יצוידו במעבדי אפל. מחשבי המקינטוש. צילום אילוסטרציה: BigStock

"אתם יודעים מה? הם עשו עבודה טובה מאוד"

"אפל הייתה מחויבת להכין שבבים טובים יותר ממה שיכולנו להכין בעצמנו. ואתם יודעים מה? הם עשו עבודה טובה מאוד", אמר גלסינגר, שבקרוב יחזה במחשבי מקינטוש חדשים שאינם מצוידים עוד במעבדי אינטל.

אך גלסינגר לא מתכוון לוותר על אפל ולא הסתיר את העובדה שהוא רוצה לזכות בחזרה בלקוח היוקרתי שאבד לו.

"המשימה שלי כעת היא ליצור שבב טוב יותר ממה שהם יכולים לעשות בעצמם", הבהיר. "אני מקווה להחזיר את החלק הזה של העסק שלהם, כמו גם רבים נוספים לאורך זמן", הרחיב המנכ"ל את תכניותיו לכבוש בחזרה את אפל ולגרום לה לחזור לצייד את מוצריה במעבדים שאינטל מייצרת.

"בינתיים עלי לוודא שהמוצרים שלנו טובים משלהם, שהמערכת האקולוגית שלי פתוחה ודינמית משלהם, ושאנו נותנים למפתחים ולמשתמשים יותר סיבות לבחור במוצרים מבוססי אינטל", הוסיף.

אבל, לדברי גלסינגר, אם לא יצליחו להיות המקור לשבבים עבור מחשבי ה-Mac של אפל, אינטל תוכל לפחות לייצר אותם. גלסינגר כבר נמצא במגעים מול אפל בכיוון הזה, אך בראיון הוא לא פירט לאן אלו מתקדמים, אם בכלל.

התכניות לנטישה הגדולה שהתגלו לפני כשנה

המעבד של אפל, ה-M1. צילום מסך (ארכיון): נחמה אלמוג

המעבד של אפל, ה-M1. צילום מסך (ארכיון): נחמה אלמוג

בנובמבר 2020, במסגרת אירוע "עוד דבר אחד" מקוון שערכה אפל מהפארק שלה בקופרטינו על שלושה מחשבי Mac חדשים התגלה כי גולת הכותרת של המוצרים היא מערכת השבבים Apple Silicone, שהיא פרי תכנונה של אפל ומבוססת על ארכיטקטורת ARM, שזכתה לשם Apple M1. בכך החלה החברה את המהלך הגדול שהכריזה עליו עוד בכנס המפתחים שלה באותה שנה – המעבר משבבי אינטל לאלו שעליהם עצמה היא חתומה. כבר אז הסתבר כי אפל מתכננת להטמיע את המעבדים הללו בכל קו מוצרי המחשבים שלה בשנים הקרובות.

מאז כאמור, אפל נטשה את השימוש במוליכים למחצה של אינטל כבר כמעט לגמרי. למעשה היא מייצרת מעבדים משלה כבר מאז 2010 ומעבר לסדרת ה-M – למשל ה-M1 או M1X – אפל שברה שיאים מדי שנה עם סדרת A שלה – כמו ה-A15 האחרונה של ה-iPhone 13 וה-iPhone 13 Pro. בעצם המעבדים של אפל הם שמפעילים את מכשירי ה-iPhone וה-iPad, וכעת גם למחשבי ה-Mac החדשים יהיו שבבים שכאלו.

משמע שבכדי שאפל תשוב אל השבבים של אינטל, המעבדים של האחרונה יהיו חייבים להיות טובים בהרבה משבבי הסיליקון של אפל. אלא שמומחים שונים טוענים כי היתרונות של הפעלת אותו מעבד בכל המכשירים הם עצומים, וככל הנראה עולים על ביצועים טובים יותר אפשריים בתחומים מסוימים.

גם בהיבטים של הגמוניה בשוק, באינטל עומדים לפני שחרורו של דור חדש של מעבדים, שעליו תחול ממש חובה להתחרות בשבבים של הענקית מקופרטינו, ולהיות טובים מהם. במקביל אינטל מקווה לשכנע את מעריצי מחשבי ה-Mac לעבור צד באמצעות קמפיין שיווקי שזכה לתיוג Go PC, המכוון ישירות אליהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים