סוף שבוע סוער בשוק הקריפטו: סין נגד הביטקוין – טוויטר בעדו

הבנק המרכזי בבייג'ינג החליט לאסור כל שימוש במטבעות וירטואליים במדינה, עקב הסיכונים הכרוכים בשימוש בהם, לדבריה ● לעומת זאת, טוויטר תאפשר למשתמשים לתת טיפים ליוצרי תוכן באמצעות ביטקוין

ממשיך לשבור שיאים. ביטקוין. צילום אילוסטרציה: BigStock

עולם הקריפטו סוער בימים האחרונים, לאחר שהשלטון הסיני הודיע שלשום (ו') כי המסחר והשימוש במטבעות הווירטואליים אינם חוקיים במדינה. הדבר השפיע במיוחד על המטבע המרכזי בשוק זה – הביטקוין – שרשם מיד לאחר היוודע ההחלטה הסינית ירידה של קרוב ל-10%. אלא שלאחר מכן הוא תיקן את עצמו, ככל הנראה עקב ההודעה שטוויטר שחררה יום קודם לכן, שלפיה היא תאפשר למשתמשים לתת טיפים ליוצרי תוכן באמצעות ביטקוין.

השער של מטבע הקריפטו המרכזי הגיע בבוקר יום ו' האחרון (שעון מזרח ארצות הברית) ליותר מ-45 אלף דולר ליחידה, אולם לאחר ההודעה מבייג'ינג צנח לקצת מעל 41 אלף. אחר כך, ככל הנראה בהשפעת ההודעה של טוויטר, הוא עלה ל-43 אלף. נכון לכתיבת שורות אלה עומד שערו על 41,420 דולר.

השלטון הסיני החליט לאסור את הפעילויות במטבעות קריפטו עקב "הסיכונים שב-'התלהבות' (הייפ) בטרנזקציות המבוצעות באמצעות מטבעות וירטואליים" – כך נכתב בהודעה שפורסמה באתר של הבנק המרכזי של סין. על פי ההודעה, השימוש אסור במטבעות כגון ביטקוין או את'ריום – שהונפקו על ידי רשויות לא-מוניטריות (הכוונה היא בעיקר לבנקים המרכזיים של המדינות השונות), שמשתמשים בטכנולוגיות כגון הצפנה ו/או בחשבונות מבוזרים.

"ההחלטה הסינית – ירייה עצמית ברגל"

שי דתיקה, מייסד ומנכ"ל חברת המסחר בקריפטו INX, הדגיש את העובדה שבעוד שהסינים הוציאו את המטבעות הווירטואליים אל מחוץ לחוק, מדינות אחרות החליטו להתיר את השימוש בו. "הבנק המרכזי בסין מכריז שהפעילות בתחום המטבעות לא חוקית ולעומת זאת, הבנק הפדרלי של ארצות הברית מאפשר מסחר במטבעות קריפטו, בקנדה התחום כולו נכנס תחת הגדרה של ניירות ערך ומחייב רישוי תחת החוקים הרלוונטיים, ומדינות בדרום אמריקה הופכות את הביטקוין להליך חוקי", אמר. דוגמה לכך היא אל סלבדור, שהכריזה על הביטקוין כמטבע הרשמי שלה.

דתיקה הוסיף כי "המטבעות הווירטואליים, ובראשם הביטקוין, הם נכס לגיטימי בסל ההשקעות של משקיעים פרטיים, חברות ציבוריות וקרנות חסכון לסוגיהן. הם כאן כדי להישאר".

אבי סלמה, מנכ"ל הנציגות הישראלית של הבנק השווייצרי היפו-סוויס, כינה את ההחלטה הסינית "ירייה עצמית ברגל". "אל מול זאת", ציין, "הבנת השוק על ידי גורמים מובילים, בהם מוסדיים וחברות ענק, יכולים להכתיר את הביטקוין כזהב החדש".

החלטת טוויטר – לא מפתיעה

טוויטר החלה לאפשר למשתמשים לתת טיפים ליוצרי תוכן שהם אוהבים בחודש מאי האחרון, במסגרת ניסוי. ביום ה' האחרון החברה הודיעה שהיא מרחיבה את האפשרות הזאת לכלל יותר מ-300 מיליון המשתמשים שלה בעולם – בשלב הראשון לאלה שיש להם מכשירי iOS, ובשבועות הקרובים גם למשתמשי אנדרואיד.

הצעד של טוויטר לא מפתיע, מאחר שמנכ"ל החברה, ג'ק דורסי, הוא תומך נלהב בביטקוין. בעוד שעד כה, הרשת המצייצת אפשרה לשלם ליוצרי התוכן באמצעות הארנקים של Square, שדורסי הוא הבעלים שלה, ו-PayPal (שבעצמה הודיעה באחרונה שהיא תאפשר תשלום באמצעות מטבעות וירטואליים), החברה צפויה לצרף לאפשרויות התשלום את ארנק הביטקוין של סטרייק. כמו כן, יוצרי התוכן יוכלו לצרף את כתובות הביטקוין שלהם ולקבל תשלומים גם באופן זה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים