יצאו מהסוכה: LG רוכשת את סייבלום לפי שווי של 240 מיליון דולרים

זו הרכישה הראשונה של ענקית הטכנולוגיה הדרום קוריאנית - בישראל ובתחום אבטחת הסייבר

מייסדי סייבלום. מימין: סלבה ברונפן ומיכאל אנגלסטר. צילום: יח"צ

אקזיט כחול לבן: LG רוכשת את השליטה בסטארט-אפ הישראלי סייבלום ( Cybellum) לפי שווי של 240 מיליון דולרים. הנרכשת מספקת פתרונות להערכת סיכוי אבטחת סייבר בעולם כלי הרכב.

בעקבות הרכישה, תחזיק LG ב-64% מהחברה, בשווי של 140 מיליון דולרים. הרוכשת אף התחייבה בהסכם להון עצמי עתידי (SAFE) להשקיע עוד 20 מיליון דולרים בסיום המסחר ברבעון הרביעי שלה. שאר המניות יירכשו בהמשך. מהרוכשת נמסר כי "הרכישה תאפשר לשדרג את יכולות אבטחת הסייבר של LG ולהאיץ את מאמציה בעולם התחבורה העתידית".

סייבלום קמה ב-2016 בתל אביב, על ידי סלבה ברונפמן, המשמש כמנכ"ל, ומיכאל אנגסטלר – סמנכ"ל הטכנולוגיות בחברה. שניהם יוצאי יחידת 81. היא מונה יותר מ-50 עובדים ופועלת בישראל, ביפן, בגרמניה ובצפון אמריקה. כ-35 מעובדי החברה פועלים במרכז המו"פ שלה בתל אביב. לסייבלום יש שיתופי פעולה עם שחקניות מפתח בתעשיית הרכב העולמית, כגון יגואר וניסן. עד כה הושקעו בחברה כ-15 מיליוני דולרים, ובין הקרנות שהשקיעו בה ניתן למצוא את Blumberg Capital, Target Global ו-RSBGi.

הנרכשת, נמסר, תישאר חברה עצמאית. אחד הפיתוחים שלה הואCyber Digital Twins Platform  – פלטפורמה המייצרת ייצוג מפורט של מרכיבי התוכנה בכלי הרכב, בלא הצורך בגישה לקוד המקור שלה. כך היא חושפת את סיכוני אבטחת הסייבר הבעייתיים. הפלטפורמה נשענת על בחינת איומים בזמן אמת על מנת לבדוק פגיעות ולספק הערכה מלאה של הסכנות ופתרונות מומלצים.

זוהי הרכישה הראשונה של ענקית הטכנולוגיה הדרום קוריאנית, בישראל ובתחום אבטחת הסייבר.

ברונפמן, מנכ"ל סייבלום, אמר כי "שיתוף הפעולה עם LG  יאפשר לנו להאיץ את הגשמת חזוננו. אנחנו מצפים לגדול באופן משמעותי בעתיד הקרוב".

"זה לא סוד, שהתוכנה היא חלק קריטי מתעשיית הרכב, ולכן יש צורך בפתרונות אבטחת סייבר אפקטיביים", אמר ד"ר קים ג'ין-יונג, נשיא חטיבת פתרונות רכיבי הרכב של LG. "הרכישה תחזק את הבסיס שלנו בעולמות אבטחת הסייבר, ונהיה יותר מוכנים לעתיד שבו המכוניות תהיינה מקושרות זו לזו. נפעל לקדם את מערכות המידע שלנו, מערכות ההנעה לרכב ומערכות התאורה – שלושת עמודי התווך של תעשיית הרכיבים לעולמות הרכב".

"עם העלייה באיומי הסייבר והמעבר לעידן הרכבים המחוברים, הביקוש לאבטחת סייבר ברכבים הולך וגדל. ככל שיגדל מספרם של כלי הרכב הללו, כך גם תידרשנה מערכות שיאבטחו אותם", אמר אנגסטלר. "אחד הפתרונות שלנו יוצר העתק מדויק (תאום דיגיטלי) של רכיבי התוכנה של הרכב, מבלי לגשת לקוד המקור, ומבצע הדמיה של רכיב ספציפי על מנת לחשוף אוטומטית כל סיכון שעלול להיות מנוצל על ידי תוקפים. הפלטפורמה בודקת בזמן אמת נקודות תורפה , מספקת הערכה מלאה שלהן וממליצה על פתרונות מידיים".

יודפת הראל בוכריס, מנהלת פעילות בלומברג קפיטל בישראל, המשקיעה הראשונה בחברה, אמרה, כי "צוות החברה בנה טכנולוגיה שהגיעה בזמן מדויק לשוק ונמצאת בשימוש בחברות הרכב הגדולות בעולם. שיתוף הפעולה עם LG מהווה הבעת אמון יוצאת דופן במוצר של סייבלום וביכולתה להוביל את החברה לצמיחה אדירה ולהיות גורם משמעותי עולמי בתחום אבטחת הסייבר לרכבים מחוברים".

בימים אלה מגייסת הנרכשת עובדים למרכז הפיתוח בתל אביב, והיא צפויה להכפיל את המצבת כוח האדם שלה בשנה הקרובה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים