לכבוד יום הכלב הבינלאומי: כלב מי שבא למשרד

הכירו את החברים על ארבע שהפכו לחלק בלתי נפרד ממצבת העובדים בחברות היי-טק ● בשנים האחרונות יותר ויותר חברות מאפשרות לעובדיהן להגיע עם החבר הכי טוב לעבודה, וכלבים הפכו לחלק בלתי נפרד מהנוף היומיומי במשרד

דון הכלבה מתעניינת בעבודה בחברת סייפבריצ'. צילום: מאיר כהן

יום הכלב הבינלאומי חל היום (ה') ומוקדש כולו להולכים על ארבע המתוקים, שמכניסים אושר לחיינו ומהווים חלק בלתי נפרד מהם.

בתקופת הקורונה גילו רבים כמה חשובה נוכחותו של כלב בחיינו, ואף נצפתה עלייה משמעותית באימוץ כלבים. על פי נתונים של אתר yad4.co.il, בשנה רגילה מאמצים בישראל כ-7,000 כלבים; בסגר הראשון לבדו, בתוך שבועות אחדים, אומצו כ-3,000. ומאז זה נמשך, עם קפיצה נוספת בסגר האחרון.

ואם נביט אל עבר שוק העבודה, אשר השתנה משמעותית גם הוא בשנה האחרונה, בעיקר בכל הנוגע למודלי העבודה – עבודה היברידית, עבודה בקפסולות, אימוץ הזום ועוד – נראה מגמה אשר בעבר הרחוק היה ניתן רק לחלום עליה, וכיום מקבלת חיבוק רחב ממקומות העבודה – האישור להביא כלבים למשרד.

הכירו את החברות והארגונים בהם ההולכים על ארבע הפכו לחלק בלתי נפרד ממצבת העובדים:

ילוהד – הכלבים הם חלק מהנוף המשרדי

ב-ילוהד, חברת שיווק דיגיטלי מבוסס תוצאות מהגדולות בישראל, ההולכים על ארבע כבר מזמן הפכו לחלק מהנוף. החברה מארחת בממוצע שלושה כלבים ביום במשרדיה בגעש, והם מקבלים לא פחות תשומת לב ופינוקים מהעובדים מן המניין.

לדברי מרב כץ, מנהלת תחום השיווק של החברה: "אין יום אצלינו שאין כלבים שמתרוצצים ומסתובבים בין העמדות. זה נותן המון שמחה ותורם לאווירה במשרד. כלבים יש להם יכולת להרגיע, והעובדה שאפשר לעשות הפסקה באמצע היום כדי ללטף אותם, או אפילו לצאת איתם לטיול, משנה את כל התמונה. בתור חברה שנמצאת בצמיחה מתמדת, במיוחד בשנה האחרונה, ההפסקות הקצרות האלה באמצע היום, יחד עם הקרבה של הכלבים במשרד, יוצרות סביבה מרגיעה ואף תומכת ביצירתיות וגיבוש הצוות".

כלבים בחברת ילוהד. צילום: באדיבות ילוהד

כלבים בחברת ילוהד. צילום: באדיבות ילוהד

סייפבריצ' – הכלבים יוצרים אווירה טובה וחיבור חזק יותר בין העובדים

דני אלמוג, מהנדס תוכנה בחברת סייפבריצ', מביא את הכלבה שלו, דון, למשרד פעמיים-שלוש בשבוע. "העובדה שמאפשרים לי להביא אותה למשרד מאוד עוזרת לי, גם מבחינת לוגיסטית, כי אני לא צריך לדאוג לה אם היא נשארת לבד בבית או אם אני מאחר. וגם מבחינה 'נפשית', זה שאני יכול לקחת כמה דקות באמצע היום לטייל איתה, או לשחק איתה, זה מאוד כיף ומוסיף ליום שלי. גם במשרד מאוד אוהבים אותה, וכולם משחקים איתה. בנוסף, היא מאוד אוהבת את המשרד, היא מאוד מתרגשת כל פעם שבאים. יש בזה משהו נחמד שאני רואה אותה, וזה מנחם ונחמד לשבת איתה, ולתת לה יחס".

רחלי ברוך-חיק, סמנכ"לית משאבי אנוש בחברה: "אהבת אדם, פתיחות וחיבור הם ערכים שחשובים לנו בסייפבריצ'. המשרד שלנו עוצב ומרגיש מאוד דומה לבית, וככזה כלבים מתקבלים אליו בברכה. הכלבים ללא ספק תורמים לשביעות הרצון של הבעלים שלהם, אבל גם מעלים חיוך, יוצרים אווירה טובה וגורמים לחיבור חזק יותר בין העובדים".

אינקרדיבילד – כרטיס עובד לכל כלב

אינקרדיבילד Dog Friendly. צילום: רחל שרעבי

אינקרדיבילד Dog Friendly. צילום: רחל שרעבי

אינקרדיבילד (Incredibuild) היא חברת היי-טק בתחום התוכנה, שיושבת במגדלי TOHA בתל אביב. החברה לא מפרידה בין העובדים לבין החבר הכי טוב שלהם, ומאפשרת להם לצרף את כלבם האהוב לעבודה במשרד.

ביום הכלב הבינלאומי שחל היום יפתיעו באינקרדיבילד את העובדים וכלביהם עם ערכה מעוצבת הכוללת צעצועים וחטיפים, כלי למים ולאוכל, ואף יחלקו לכל הכלבים כרטיס עובד עם התמונה שלהם.

איילת המר, סמנכ"לית HR באינקרדיבילד: "נוכחות הכלבים שמגיעים למשרד, שמשחקים ומטיילים בין החדרים, הפכה לשגרה אצלנו, ואת העבודה לנעימה וביתית הרבה יותר. עם הגידול במספר העובדים בחברה, ומכאן גם במספר הכלבים, החלטנו ליצור להם סביבה ידידותית ומזמינה, עם עמדות אוכל ושתייה, כדי שידעו שהם חלק מאיתנו. בסופו של דבר, אנו מעבירים שעות רבות בעבודה, וככה העובדים מרגישים הרבה יותר נוח ופועלים בחופשיות, ואם העובדים ירגישו בבית, כולם ירוויחו מזה".

מורפיסק – עשרה כלבים לפחות בכל יום

חן גולץ, מנהלת לקוחות ב-מורפיסק. צילום: מורפיסק

חן גולץ, מנהלת לקוחות ב-מורפיסק. צילום: מורפיסק

בחברת הסייבר מורפיסק (Morphisec), שמספקת מערכת אבטחה לנקודות קצה בשיטת המטרות הנעות (MTD), מאמינים כי כלבים במשרדים מקרבים בין עובדי החברה, מרעננים את השגרה ומשפרים את מצב הרוח. כמו כן, מגיעים למשרדי החברה עשרה כלבים לפחות כל יום.

חן גולץ, מנהלת לקוחות ב-מורפיסק: "הרשתי לעצמי לאמץ כלב, בזכות זה שמאפשרים להביא כלבים למשרד. לדעתי זה אומר המון על חברה, אם היא מאשרת להביא כלבים למשרד, וזה מאפשר לי להיות רגועה שהיא לא לבד בבית".

קפיטוליס – הכלבים מכניסים שמחה, גיוון ומשפחתיות

בחברת הפינטק קפיטוליס (Capitolis) – המפתחת פלטפורמת SaaS שתכליתה היא לעודד כלכלה שיתופית בין בנקים ומוסדות פיננסיים, ובאמצעות הטכנולוגיה מניעה אופטימיזציה של משאבים פיננסיים בשוק ההון – מאמינים כי כלבים במשרד מכניסים איתם הרבה שמחה, גיוון ומשפחתיות.

מתן הר נוי, עובד ב-קפיטוליס: "אחרי שנה בערך שהייתי בבית כל היום, תאי (הכלבה שלי) התרגלה לזה שהיא איתי כל היום, וקשה לה להיות בבית לבד הרבה שעות. היכולת להביא אותה למשרד בהחלט עוזרת. גם החברים למשרד שמחים מאוד שאני מגיע איתה, הם משחקים איתה ומלטפים אותה, כולם נהנים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים