שרת החינוך: לפתח תוכניות למידה מרחוק – לצד בתי הספר

"זאת, כדי להגשים את כל החלומות על הכיתה העתידית ובתי הספר העתידיים, שעליהם מדברים במשך שנים", כך אמרה השרה ד"ר יפעת שאשא ביטון בוועידת החינוך של השלטון המקומי

שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון - לתשומת לבך.

"יש לחזק את מעמד המורה בתוך הקהילה, ולאפשר לבתי הספר לפתח תוכניות לימודים פורצות גבולות, במרחבי למידה מחוץ לכותלי בית הספר. זאת, כדי להגשים את כל החלומות על הכיתה העתידית ובתי הספר העתידיים, שעליהם מדברים במשך שנים", כך אמרה היום (ג') שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון.

ד"ר שאשא ביטון דיברה בפתיחת הוועידה הלאומית לחינוך של המרכז לשלטון המקומי ומפעל הפיס, שנערכה בבנייני האומה שבירושלים. בוועידה השתתפו מאות אנשי חינוך, ראשי ערים ובכירי משרד החינוך ומפעל הפיס. היא עסקה בהיערכות לקראת פתיחת שנת הלימודים בשבוע הבא, על רקע ההתמודדת עם הקורונה ואי הוודאות ששוררת כרגע.

הדוברים השונים הדגישו את החשיבות שבחזרה ללימודים פיזיים בבתי הספר ובמיצוב הלמידה מרחוק ככלי הוראה, ולא כתחליף ללימודים בכיתות, כפי שקרה בשנה שעברה.

"זה לא סוד שעברנו תקופה מאוד מורכבת, ילדינו חוו את זה בעצימות גבוהה. שכבות גיל שלמות סובלים מבעיות רגשיות ואישיות ולכן, המשימה שלנו היא לפתוח את מערכת החינוך ב-1 בספטמבר", אמרה שאשא ביטון. היא הוסיפה כי "הקורונה הוכיחה את הצורך בשינוי מהותי של מערכת החינוך ובתי הספר, את ההכרח שבכיתה העתידית".

עצמאות ניהולית למנהלי בתי הספר

השרה הביעה תקווה שבעזרת פיילוט שיחל השנה, שבו תינתן עצמאות ניהולית ופדגוגית למנהלי בתי ספר ולרשויות מקומיות, יקודמו תכני הלימוד ו-"יותאמו, באמצעים שונים, לתלמידים ולא להיפך. אני מקווה שתהיה פחות ביורוקרטיה, שהמורים ילמדו כפי שהם מבינים ושהמנהלים ינהלו". היא הבטיחה שמשרד החינוך יהיה רגולטור ויעביר סמכויות לראשי השלטון המקומי, "כי הוכח בקורונה שהם יודעים יותר טוב מאיתנו מה צריך לעשות. אנחנו לא נפריע".

יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות, חיים ביבס, אמר כי "הגמישות הניהולית שתינתן למנהלי בתי הספר תאפשר לממש את המטרה העיקרית של עשיית מאמץ לחזור ללמידה פיזית". עם זאת, לדבריו, ללמידה מרחוק יש מקום חשוב בתהליכי הלמידה, "אלא שיש למצב אותה ככלי למידה שישולב במערך הלימודים ולא כברירת מחדל, כתחליף ללימודים הפיזיים".

"מענה נכון של למידה מרחוק"

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, אמרה שצריך לקחת בחשבון שיהיו כיתות שייכנסו לבידוד באופן מלא, ולכן "צריך מענה נכון לכל הנושא של הלמידה מרחוק, ושיעורי הרחבה באמצעות הזום".

ראש הממשלה, נפתלי בנט, שהיה אמור להשתתף בוועידה לא הגיע ושלח ברכה קצרה באמצעות סרטון. הוא ציין כי קיום הוועידה מוכיח שנושא החינוך עומד בראש סדר העדיפות הלאומי. גם בנט אמר שיש חשיבות רבה למאמצים לפתוח את שנת הלימודים. "ביחד עם המורים והרשויות נעשה הכול כדי לשמור על בריאות הילדים, לצד דאגה לרציפות חינוכית ופחות זומים", הוסיף.

יצוין שבמהלך הוועידה הוצג סקר שלפיו רוב ההורים אינם שבעי רצון מהאפקטיביות של הלימוד מרחוק וציינו שיש לעשות כל מאמץ כדי שהילדים לא יישארו בבית גם בשנת הלימודים הקרובה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים