הסטארט-אפ בעל הרוב הנשי – שגייס סמנכ"לית רגע לפני לידה

סגרמטה, שפועלת בעולם ה-AI לניתוח נתונים לצרכים שיווקיים, מעסיקה יותר מ-50% נשים, ובאחרונה צירפה את שימרית דנינו כסמנכ"לית מכירות גלובליות ופיתוח עסקי ● בניגוד לחברות אחרות, שלא ששות לצרף אליהן נשים בהריון, סגרמטה גייסה את דנינו כשהיא בחודש התשיעי

שימרית דנינו, סמנכ"לית מכירות גלובליות ופיתוח עסקי בסגרמטה. צילום: יח"צ

חוסר האיזון בין נשים לגברים בעולם ההיי-טק הוא בין הנושאים המדוברים ביותר בשנים האחרונות. אף על פי שנראה שיש מגמת שיפור בשיעורי הנשים המחזיקות בתארים אקדמיים רלוונטיים להיי-טק ובאחוזי התעסוקה של נשים צעירות בשוק הישראלי, עדיין הפער בין מספר המועסקים והמועסקות בענף גדול.

הדבר נכון בפרט כשמדובר בנשים בהריון: מעסיקים לא ששים להעסיק נשים הרות, גם אם הם לא יודו בכך. בפרט כשהאישה או-טו-טו כורעת ללדת. על רקע זה בולט לטובה המקרה של סגרמטה (Sagarmatha), שמינתה באחרונה את שימרית דנינו לסמנכ"לית מכירות גלובליות ופיתוח עסקי בחברה כשהיא בחודש התשיעי. לכבוד זה, היא כתבה לנו על החברה, על המינוי ועל מה שמסביב. להלן דבריה:

סגרמטה מפתחת תוכנה על בסיס טכנולוגיית AI לניתוח נתונים לצרכים שיווקיים, ונותנת פתרון מותאם אישית לצרכן, שמשפיע על דרך הרכישה של כל קונה ברשתות השיווק. הטכנולוגיה של החברה נותנת לרשתות הקמעונאיות וליצרנים את הכוח להכיר, לחזות ולהשפיע על הקונים לאורך כל מסע הקניות שלהם. באמצעות המידע שהיא מספקת להם הם יכולים להחליט בצורה חכמה איזה תוכן יוצג ללקוח בכל נקודת זמן, באמצעי תקשורת מגוונים. סגרמטה הוקמה ב-1999 על ידי נועם רון ז"ל, מוטי בנק (המנכ"ל) ומודי פלד, היא מונה כ-65 עובדים בישראל, ארצות הברית ואירופה, ובין לקוחותיה נמצאים רשתות המזון הגדולות באזורים אלה ורוב היצרנים המובילים בעולם.

סגרמטה

סגרמטה

קיבלתי הצעת עבודה בחברה והתראיינתי בפני המנכ"ל וההנהלה כאשר הייתי בחודש התשיעי. האמנתי ביכולות, במקצועיות ובניסיון שלי, וכל התהליך התנהל בהוויה הזו.

האם אני מרגישה ששברתי את תקרת הזכוכית?

אני לא מאמינה בתקרות זכוכית. אני מאמינה בכך שמי שטוב ומשקיע – מצליח. אבל אני גם מאמינה שצריך פרטנר לריקוד. גם סגרמטה מאמינה בזה, והיא רואה ומנהלת את ה-DNA שלה לפי הישגים ולא לפי מגדרים.

המוטו שלי הוא לקום בכל בוקר עם תשוקה לעשייה, להצלחה ולאהוב את מה שאני עושה. לצאת מאזור הנוחות זה השם השני שלי. אני שמחה שמצאתי את סגרמטה כשותפה טבעית לזה.

הרגשה עילאית וגאווה אמיתית

ההרגשה הזו, שפונים אלייך ומציעים תפקיד מפתח שלרוב מאויש על ידי גברים בעודך בחודש התשיעי להריון, זו הרגשה עילאית, גאווה אמיתית לעולם הנשים, הרגשה ממלאת ומרימה. יחד עם זאת, הלוואי שיום יגיע ולא יהיה עוד שיח על זה.

אני גאה להצטרף לסגרמטה. זאת גאווה ישראלית וגאווה נשית, משום שהחברה מעסיקה יותר מ-50% נשים. להיות חלק מחברה שכזו זה כוח ועוצמה, לעבוד בסביבה שחברת הנשים שולטת בה זאת הדרך להצלחה ולצמיחה. האינטליגנציה הרגשית שלנו, בצוות, מאפשרת לנו להבין מה הלקוחות באמת רוצים, להבין את הצרכן ואיך התוכן הפרסונלי משפיע על דרך הרכישה שלו. אנחנו מאוד יעילות, רב תכליתיות ומקצועיות במטרה לבנות קריירה. אצלנו אין התנהלות 'נשית' בניגוד ל-'גברית'. בסוף, כל עובד.ת נמדד.ת במספרים ובהישגים חודשיים, וזה מה שמוביל את הניהול וההתנהלות.

מדוע נשים רבות נרתעות מתפקידי מפתח?

באשר להיי-טק באופן כללי – הוא נחשב תחום עבודה תובעני, שכאמור, קיים בו חוסר איזון בין נשים לגברים. מדובר בזה רבות בשנים האחרונות, אבל לצערי, המצב הוא שעדיין, הרבה נשים נרתעות מתפקידי מפתח, בעיקר בגלל חשש מהפרת האיזון בין העבודה לבית. אם אצליח בכתבה הזו להוביל אישה אחת שמתלבטת לאזור אומץ, להבין שכל אישה היא כוח חזק ושחשוב להצטרף לתפקידי מפתח בעולם ההיי-טק – עשיתי את שלי.

עוד אישה כזו ועוד אישה ועוד אחת יובילו לכך שחברות בעלות רוב נשי, כמו סגרמטה, יהיו דבר שכיח בסצנת הסטארט-אפים, ולא מיעוט ואף עוף מוזר. אני מאמינה שהמצב ישתנה. אני מקווה שנשים ילכו לכיוונים האלה ולא יוותרו מראש רק כי הן לא עונות על הסטריאוטיפ המקובל ליזמי היי-טק.

לסיכום, מה אפשר לאחל לנו? שתהיינה עוד חברות בעלות רוב נשי – מה שנקרא גירל פאואר, שהרוח הזו תחצה סקטורים ומגדרים,
ושלא יהיו יותר כתבות על סטארט-אפים רק כי יש בהם רוב נשי וכי הם מצרפים אישה בחודש התשיעי להריונה. וכמובן, אני מזמינה אתכן (וגם אתכם) להצטרף אלינו.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אריאל

    אין על שימרית מהכרות אישית בעברה המקצועי. יישר כוח לשימרית ולסגרמטה

אירועים קרובים