תוצאות הרבעון: ענקיות הטק שוברות שיאים – ואת התחזיות

שלוש מחברות הטק הגדולות - גוגל, אפל ומיקרוסופט - סיימו את הרבעון עם עליות בולטות בהכנסות וברווחיות במרבית התחומים, ובפרט בענן ● האם החששות שמדובר בעוד בועה ושהחברות והמשקיעים "יאכלו אותה" בעתיד הלא רחוק יתממשו?

תוצאות שעקפו בסיבוב את תחזיות האנליסטים. צילום אילוסטרציה: BigStock

מיקרוסופט, אפל וגוגל – או, יותר נכון, החברה האם שלה, אלפבית – המשיכו לשבור שיאים וריסקו את תחזיות האנליסטים ברבעון האחרון, שכולן פרסמו את תוצאותיו אמש (ג').

בנוסף לסיבות בכל אחת מהחברות, העלייה נובעת מהביקוש הגובר למוצרים שלהן בתקופת היציאה ממשבר הקורונה, שממילא לא ממש השפיע על ההיי-טק. זאת, בעיקר על רקע הטרנספורמציה הדיגיטלית המסיבית והמהירה יחסית שארגונים בעולם עוברים בימים אלה. כך, ההכנסות של גוגל משירותי הענן שלה, גוגל קלאוד, רשמו זינוק של 54% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ועמדו על 4.6 מיליארד דולר. מדובר בעלייה גבוהה במעט יותר מזו של Azure, שירותי הענן של מיקרוסופט, שצמחו ברבעון ב-51%. ההוצאות של גוגל בתחום הענן רשמו ירידה תלולה – מ-1.4 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2020 ל-591 מיליון ברבעון המדווח. שירותי הענן המסחריים של מיקרוסופט עלו ב-36% ל-19.5 מיליארד.

סאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט. צילום: יח"צ

סאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט. צילום: יח"צ צילום: יח"צ

ככלל, ההכנסות הרבעוניות של מיקרוסופט רשמו עלייה של 21% ל-46.2 מיליארד דולר והיכו את התחזיות, שצפו לה הכנסות של 44.1 מיליארד. גם הרווח הנקי למניה היה מעל הצפי האנליסטי ועמד על 2.17 דולר לעומת תחזית של 1.9 דולר. אפל סיימה את הרבעון עם הכנסות שיא של 81.4 מיליארד דולר, לאחר זינוק של 36%. מדובר ב-1.2 מיליארד דולר יותר מהתחזיות, שעמדו על 79.2 מיליארד. עלייה בולטת במיוחד נרשמה בהכנסות של גוגל: אלה זינקו בלא פחות מ-62% והיו גדולות בכמעט שישה מיליארד דולר מהערכות המומחים – הן עמדו על 61.88 מיליארד, כשהצפי האנליסטי היה קצת יותר מ-56 מיליארד. הרווח הנקי למניה של החברה היכה את התחזיות בענק: הוא הגיע ל-27.26 דולר לעומת צפי של 19.14 דולר.

מנכ"ל אפל, טים קוק, צילום: יח"צ

מנכ"ל אפל, טים קוק, צילום: יח"צ צילום: יח"צ

זינוק של 50% במכירות האייפונים

כמו ברבעונים הקודמים, הסעיף המכניס ביותר עבור אפל היה מכירות האייפונים: אלה זינקו ברבעון ב-50% ועמדו על 39.5 מיליארד דולר. מכירות השירותים רשמו עלייה מתונה יותר – של 35% – ועמדו על 17.5 מיליארד דולר. ככלל, אפל הציגה עליות לאורך ולרוחב היצע השירותים שלה – הטלוויזיה, הענן, המוזיקה, ארקייד וגם שירותי החדשות והכושר שהיא מציעה. מבחינה גיאוגרפית, האזור המכניס ביותר עבור אפל היה גם ברבעון הזה האמריקות, אך הגידול הרב ביותר – של יותר מ-50% – הושג בסין.

סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל ואלפבית. צילום: מאוריציו פסקה, מתוך ויקיפדיה

סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל ואלפבית. צילום: מאוריציו פסקה, מתוך ויקיפדיה צילום: מאוריציו פסקה, מתוך ויקיפדיה

באשר לגוגל, יוטיוב ממשיכה להניב לחברה חלק לא קטן מההכנסות שלה: ההכנסות מאתר הווידיאו הפופולרי זינקו במונחים של שנה לשנה ב-84% לשבעה מיליארד דולר. עד כמה פופולרי? גוגל דיווחה כי מדי יום נרשמות ב-YouTube Shorts יותר מ-15 מיליארד צפיות – מספר מכובד לכל הדעות. השירות מאפשר ליוצרים ולאומנים להעלות סרטוני יוטיוב קצרים.

מיקרוסופט רשמה עלייה במכירות גם בתחום הגיימינג – אלה גדלו ב-11% ל-3.7 מיליארד דולר, בעיקר עקב זינוק של 172% במכירות החומרה לעולם זה. עם זאת, המכירות של קונסולת המשחקים שלה Xbox רשמו ירידה של 7%. ההכנסות מלינקדאין עברו בפעם הראשונה את הרף של 10 מיליארד דולר, לאחר שהציגו צמיחה של 46%. עלייה בולטת נרשמה גם במכירות פתרונות השיווק של הענקית מרדמונד – אלה זינקו ב-97%.

תגובות המשקיעים – מעורבות

למרות התוצאות המצוינות, הביצועים של מניות החברות אמש במסחר שמעבר לדלפק, קרי – לאחר ששערי וול-סטריט ננעלו, היו מעורבים: המניה של מיקרוסופט צנחה עם פרסום התוצאות, אבל לאחר מכן תיקנה את עצמה ורשמה עלייה קלה – ל-287 דולר, לעומת שער של קצת יותר מ-286.5 דולר עם סגירת הבורסה הניו-יורקית אתמול. מניות אלפבית, לעומת זאת, עלו ב-3.87%. בשער של מניית אפל נרשמה ירידה של 1.5% במסחר שלאחר סגירת המסחר.

האם התוצאות המצוינות הן מסמלות בועה שתתפוצץ או שהעליות הבולטות הן מגמה שתימשך עוד זמן רב? ימים יגידו. מה שבטוח הוא שבימים אלה, לענקיות הטק יש סיבות טובות לחגוג – ואולי גם להיות מודאגות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים