MedOne מקימה דטה סנטר חדש בטירת הכרמל – ברבע מיליארד ש'

מרכז הנתונים נבנה במתקן של החברה בטירת הכרמל וייחנך ברבעון האחרון של השנה ● ב-MedOne מבטיחים שהוא יהיה "המתקן האזרחי הממוגן והשריד ביותר בישראל"

הדמיה של המתקן של MedOne. מקור: כנף פרנס אדריכלים

MedOne מקימה בימים אלה דטה סנטר נוסף במתקן שלה בטירת הכרמל, בהשקעה של כרבע מיליארד שקלים. המתקן, שיושק ברבעון האחרון של השנה, יצטרף לשלושה אתרים של החברה – שממוקמים בתל אביב, פתח תקווה וכאמור, טירת הכרמל.

עולמות הדטה סנטרים והענן בישראל חווים באחרונה עלייה גדולה, בעיקר על רקע מכרז הענן הממשלתי נימבוס. כתוצאה מכך, ארבע ענקיות הענן – מיקרוסופט, אורקל, AWS וגוגל – הודיעו על הקמת דטה סנטר ואזור ענן בישראל עוד לפני פרסום תוצאות המכרז, שבו זכו השתיים האחרונות. בחלק מהמקרים כבר החלה בניית מרכז הנתונים – כמו במקרה של אורקל, שבונה אותו במתקן של בינת בהר חוצבים בירושלים – ובחלקם האחר טרם הוכרז על התחלת בנייתו. מה שידוע נכון לעכשיו הוא שאורקל צפויה לפתוח את הדטה סנטר שלה בישראל עוד השנה ומיקרוסופט – ב-2023.

ב-MedOne אומרים שכלל הדטה סנטרים של החברה הם מתחמים תת קרקעיים מאובטחים, ממוגנים וברמת שרידות גבוהה. על פי החברה, מרכז הנתונים החדש צפוי להיות "המתקן האזרחי הממוגן והשריד ביותר בישראל". יצוין שחלק ניכר מתעבורת התקשורת של מדינת ישראל עוברת דרך המתקנים של MedOne.

רוני שדה, מנכ"ל MedOne. צילום: פיני סילוק

רוני שדה, מנכ"ל MedOne. צילום: פיני סילוק

רוני שדה, מנכ"ל MedOne, אמר כי "על מנת למקסם את יכולת השרידות, המתקן החדש תוכנן לעמוד בפגיעה ישירה. המערך כולו חסין בפני פגיעות חיצוניות כמו חומרי נפץ ורעידות אדמה. המבנה הינו בעומק של 15 מטר מתחת לפני הקרקע, התכנון הפנימי של חדרי האירוח והמאפיינים ההנדסיים שלהם מאפשרים לארח את כל סוגי השרתים הקיימים כמעט ללא מגבלת משקל. בנוסף, המבנה מנוהל באמצעות מערכת בקרת מבנה, שמאפשרת ניטור ושליטה על כל התשתיות במתקן – חשמל, מיזוג אוויר, גילוי וכיבוי אש – וניתן לאתר באמצעותה תקלות באופן מיידי".

אבטחה והמשכיות עסקית

על מנת לאפשר המשכיות עסקית גם בתנאי קיצון, שבהם ייתכן שייפגעו תשתיות אזרחיות של חשמל ומים, ב-MedOne מתכננים לבנות במרכז הנתונים החדש מערכת חשמל שתפעל בשגרה על בסיס תשתיות החשמל המוזנות מהחוץ (על ידי הרשת הארצית) ומערכות נוספות לעבודה בחירום. זאת בנוסף למאגרי מים המאפשרים לדטה סנטר להמשיך לפעול עצמאית בעומס מלא, ללא תלות בהזנת חשמל חיצונית ואספקת מים, למשך 72 שעות.

בנוסף, מערך האבטחה הפיזי של המתקן לוקח בחשבון מגוון רחב של איומים, כגון חבלה בזדון, ניסיונות לפריצה רועשת או שקטה, וניסיון החדרת אמצעי מעקב ושיבוש אלקטרוניים. בחברה מבטיחים הקפדה יתרה על מערכי האבטחה והביטחון, ואומרים שעל מנת להתמודד עם איומים חיצוניים, המתקנים מוגנים באמצעות מעטפת מסיבית של בטון מזוין (מעטפת כפולה), שגורם לעמידות האתר כולו. כמו כן, מבטיחים ב-MedOne, חדרי הפרויקט שבתוכו מוגנים נגד פיצוצים חיצוניים ופנימיים, פגיעות ישירות בנקודות קריטיות למבנה וחדירה דרך פתחים לא מוגנים – מרפסת או חלון. בנוסף, נלקחו בחשבון תרחישים כגון פגיעה קרובה ופיצוץ תת קרקעי בקרבת קיר המבנה. המכלולים הייעודיים של המתקן – הן מכלולי התקשוב והן מכלולי האנרגיה – ממוקמים במפלסים תת קרקעיים, במבנה פנימי בתוך קופסה חיצונית מבטון מזוין – כך שהם ממוגנים ברמה גבוהה נגד רוב האיומים.

ההמשכיות העסקית של מערך הביטחון במתקן בנוי בצורה כזו שכל מערכת תומכת ומגבה את השנייה בזמן אמת, אומרים ב-MedOne. כל הדלתות והכניסות מנוטרות על ידי מאבטחים 24/7 ומערכות בקרת הכניסה כוללות כרטיסי קרבה, מערכות ביומטריות ותאי סינון, שנותנים מידור מרבי בין חלקיו השונים של המתקן ובנתיב ההגעה של כל מבקר. רוב הדלתות מבוקרות בנוסף על ידי מערכת פריצה, שנותנת מענה להתרעות נוספות. המתקן מצולם כל שעות היממה על ידי מערכת הצפייה וההקלטה במעגל סגור – הן בפנים והן בחוץ, נמסר מהחברה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים