קסיה השיגה מפענח צופנים ומסייעת ללקוחותיה שנפגעו בתקיפת REvil

קסיה, שהכלי שלה נפרץ על ידי כנופיית REvil  - ובעקבות כך הותקפו בכופרה כ-1,500 חברות וארגונים – מסרה, כי השיגה מ"גוף שלישי מהימן" מפענח צופנים אוניברסלי והיא מפיצה אותו בקרב לקוחותיה שנפגעו

קסייה. אילוסטרציה: BigStock

קסיה השיגה מפענח צופנים אוניברסלי' שמאפשר לקורבנות תקיפת הכופרה של כנופיית REvil לשחזר את הקבצים שלהם בחינם.

כזכור, בתחילת החודש  חדרה קבוצת REvil לכלי ניהול מרחוק של רשתות מחשבים של קסיה ותקפה כ-1,500 חברות וארגונים ביותר מ-12 מדינות שמשתמשים בו. לאחר התקיפה, דרשה כנופיית הפורצים כ-70 מיליון דולר עבור פענוח הצופנים. חודש לפני כן, תקפה הכנופייה את JBS – חברת ייצור הבשר הגדולה בעולם, וגרמה להשבתת חמישית מהיקף פעילותה באה"ב.

זמן קצר לאחר מכן נעלמה הכנופייה באופן מסתורי, כשגם הבלוג שלה וגם האתר שבאמצעותו היא גובה תשלומים מהקורבנות ירדו מהאוויר. אמנם, מרבית הקורבנות לא שילמו את דמי הכופר, אבל היעלמותה של הקבוצה מנעה מחברות שאולי היו מעוניינות לשלם על מפענח הצופנים לעשות זאת.

בסוף השבוע הודיעה קסיה, כי השיגה מ"גוף שלישי מהימן" מפענח צופנים אוניברסלי לתקיפת הכופרה, והיא מפיצה אותו בקרב לקוחותיה שנפגעו.

"אנו יכולים לאשר כי השגנו מפענח צופנים מגוף שלישי מהימן, אבל איננו יכולים למסור מידע נוסף על המקור", מסרה לתקשורת דנה ליידהולם, סגנית הנשיא לשיווק של החברה. "הכלי שהשגנו אף נבדק וקיבל תוקף על ידי חברה נוספת מצד שלישי, והתחלנו להפיץ אותו ללקוחותינו שנפגעו", היא הוסיפה.

החברה גם אישרה, כי מפענח הצופנים מתאים לכל התקיפה ומאפשר לכל הנפגעים לשחזר את הקבצים שלהם בחינם. לשאלת התקשורת האם שילמה כופר כדי לקבל את מפענח הצופנים, השיבה החברה, כי "איננו יכולים לאשר או להכחיש זאת".

לאחר שתי התקיפות הללו, הפעיל הבית הלבן לחץ על הממשלה ברוסיה בדרישה לעשות משהו בקשר לכנופיות הכופרה' שלפי ההערכות פועלות מתוך רוסיה. ההשערה כעת היא' שהממשלה הרוסית הורתה לכנופיית REvil להיעלם, כדי להוכיח לארצות הברית שהיא משתפת איתה פעולה.

עוד השערה היא, שרוסיה קיבלה את מפענח הצופנים ישירות מהכנופייה ושיתפה אותו עם גורמי אכיפת החוק בארצות הברית כמחווה של רצון טוב. זאת, על אף שה-FBI ומשרד המשפטים האמריקני מסרו, כי אינם מגיבים בנוגע לחקירה שעדיין מתקיימת, מעבר לאישור העובדה שאכן מתקיימת חקירה פלילית על הארגון שמאחורי הכנופייה' ובייחוד על השחקנים שאחראים לתקיפת הכופרה על קסיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים