בנט: "הכול פגיע ותחת מתקפה – המים, החשמל, האוכל, המכוניות והמטוסים שלנו"

יגאל אונא"החזר ההשקעה בביצוע מתקפות סייבר הוא מהיר ביותר, ולכן המתקפות תמשכנה לצמוח אקספוננציאלי - וזה מדאיג אותי", אמר נפתלי בנט, ראש הממשלה בכנס שבוע הסייבר הישראלי ● "צריך לרסס את הרעים בספריי אדום, שכולם יידעו שהם האקרים"

על כל מאה דולרים בהשקעה עולמית בסייבר, 41 מושקעים בו. הסייבר הישראלי. צילום: חן גלילי

"הכל פגיע ומצוי תחת מתקפה: המים שלנו, החשמל, האוכל, המטוסים והמכוניות שלנו. למה זה ככה, למה כה הרבה מההיבטים בחיינו מותקפים בסייבר? כי זה קל. אם אתה מדינה רעה, ורוצה לתקוף, אז בעבר נדרשת לשלוח מטוס עם פצצות וחיילי קומנדו. כיום כל שנדרש הוא מחשב נייד, ידע וניסיון מקצועי בפריצה – וחיבור לקו אינטרנט. החזר ההשקעה בביצוע מתקפות סייבר הוא מהיר ביותר, הסיכוי להיתפס אינו גבוה, ולכן מתקפות הסייבר תמשכנה לצמוח באופן אקספוננציאלי. וזה מדאיג אותי", כך אמר נפתלי בנט, ראש הממשלה.

בנט היה דובר המפתח היום (ד') בכנס שבוע הסייבר הישראלי, אשר נערך זו השנה ה-11. את שבוע הסייבר מובילים המרכז למחקר סייבר בינתחומי ע"ש בלווטניק באוניברסיטת ת"א, מערך הסייבר הלאומי, משרד הכלכלה ומשרד החוץ.

הפריה הדדית בין התעשייה, הצבא האקדמיה והון סיכון

"כראש ממשלה", אמר בנט, "קבעתי כי איום הסייבר מצוי בעדיפות, וכי הוא אחד האיומים הגלובליים המחייבים אותנו לפעול בתחום. יש לנו תעשייה יצירתית, ואל לנו להפריע לה, עלינו לתת לה לשגשג. אין ממשלה בעולם, או שילוב של ממשלות, שיכולים לפתור לבדו את אתגר איומי הסייבר. לא כל השכל נמצא בממשלות, לשם כך נדרש שיתוף פעולה עם המגזר הפרטי. יש לנו בישראל אוסף של חבורת אנשים חכמים, שבהיותם צעירים בצבא עשו דברים אחראיים וחשובים, שלאחר הצבא הגיעו בגיל צעיר לתעשיית ההיי-טק המקומית, והם האחראים ל'בום' שיש בתעשייה. הם יודעים מה הם עושים וזה הסוד, המרכיב, התבלין הסודי במתכון ההגנה בסייבר של ישראל".

"כאשר חבורת אנשים יושבים יחד, יש הפרייה הדדית", אמר ראש הממשלה, "בנינו 'עיר סייבר' בבאר שבע. זה מקום בו בארוחת הצהריים קצינה בת 25 תיפגש עם סמנכ"ל מו"פ, או תימצא בקשר חברתי עם מנהלי קרן הון סיכון, ויש סיכוי ששם הם יפגשו פרופסורית למתמטיקה מאוניברסיטת בן גוריון. ככה ארבעתם ייצרו חדשנות. חדשנות לא נוצרת ממתן פקודות. המטרה היא לאפשר לזה לקרות, ליצור היתוך ולתת להם לנוע. בהפצת חדשנות ורעיונות משותפת ניתן להטליא עוד טלאי, לסגור פער לפתור עוד בעיה".

על כל מאה דולרים בהשקעה עולמית בסייבר, 41 מושקעים בו. הסייבר הישראלי. צילום אילוסטרציה: BigStock

על כל מאה דולרים בהשקעה עולמית בסייבר, 41 מושקעים בו. הסייבר הישראלי. צילום אילוסטרציה: BigStock

41% מההשקעה העולמית בהגנת סייבר – בישראל

"תעשיית ההיי-טק הישראלית גדלה ב'בום', באופן מעריכי", אמר בנט. "על כל מאה דולרים בהשקעה עולמית בסייבר, 41 מהם מושקעים בחברות הגנת סייבר ישראליות".

"הבנו שעלינו, כממשלה, להגן על עצמנו", אמר ראש הממשלה. "היינו מהראשונים בעולם ליצור סוכנות סייבר, שתשמש כ-One Stop Shop, סוכנות אחת האחראית להגנת כל התשתיות הקריטיות, וגם – תהיה אחראית למגזר הפרטי".

"אם עולה לאוטובוס כייס, יש לרסס אותו בספריי בצבע אדום, שכולם ידעו שהוא פושע. ככה כולם יבינו ששיתוף היא הדרך הנכונה להגן על עצמנו, ביחד ולא לבד. מערך הסייבר הלאומי, בראשות יגאל אונא הוא התרסיס, הוא המגאפון המתריע בפני כולם 'הנה הבחור הרע'. המערך עובד על בסיס קבוע עם המוסד, השב"כ ויחידה 8200. זה אתגר גדול – אבל עובד. הם עובדים יחד, חושבים יחד, ומתקשרים ביניהם בצוותא. נרחיב את הרשת הלאומית הארצית למניעת מתקפות סייבר, ונהפוך אותה לגלובלית, כיפת ברזל עולמית, עם אותם עקרונות של שיתופיות וקישוריות".

"אם למשל", סיכם ראש הממשלה, "איראן תוקפת את תעלות המים בבלגיה, יהיה מאוד קשה לזהות כי זהו אות המבשר על מתקפה. הוא עלול להיבלע כרעש ולא כהתרעה. אבל אם נניח שהם יתקפו את צ'ילה ושלוש דקות לאחר מכן את הודו, אם כל המדינות יחלקו את המידע אחת עם השנייה ניתן יהיה למנוע את המשך המתקפה. כי הרעים בדרך כלל עובדים על ריבוי מתקפות, כי הם רוצים כסף. שיתוף המידע יביא לאבחנה טובה יותר בין אותות שהם התראה ובין רעשים. כך, עם הרשת הגלובלית, בזמן אמת ניתן יהיה לזהות, להרתיע, לחקור ולפתח חיסון – בתוך דקות. אנו מזמינים אך כל המדינות הטובות בעולם לאחד כוחות באופן גלובלי בהגנת סייבר ולבנות כיפת ברזל עולמית. חשוב שנעבוד ביחד. ישראל נמצאת בקשר עם מדינות רבות וכעת אנחנו רוצים לעלות מדרגה ולספק הגנה בסייבר לכולן. אם תילחם לבד – תפסיד, תילחם יחד – תנצח".

תגובות

(7)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. Kay

    בנט. שטן (אוי לנו), או מלאך (הלוואי לנו)? That is the question!

  2. עמיר - ללא קרינה

    אולי לחבר את הכל ברשת "חכמה" (ומקרינה) לא היה חכם כל כך IN THE FIRST PLACE? מעבר לזה אני כבר לא מאמין לבחור בשיט.

  3. עבד כי ימלוך

    כל מה שבניטו נפתליני אמר זה 100% תעמולה, ומי שכותב לו את השורות זה קלאוס שוואב. בנט הוא משרתו של 'האיפוס הגדול' - הסדר העולמי החדש. הוא איום כלפי מדינת ישראל יותר מהאיראנים.

  4. אורנה

    הוא חוזר על דברי קלאוס שוואב. הוא לא נביא. זה מתוכנן

  5. איילה

    דעתנו שבנט מנוול בדיוק כמו ביבי אם לא יותר

  6. דורית

    רבות מחשבות בלב(אם יש לו הכלל)איש ועצת השם היא תקום!!!!!

  7. דורית

    שבניטו נפטוליני הוא המקדם של "סדר עולמי חדש" , אג'נדה 21, דילול אוכלוסין , שישראל חתומה עליה...אוי, וכי חשבתם שהשם יתברך ישב ולא יעשה דבר?השם יעשה סדר עולמי חדש, לא האילומינטי השטניים

אירועים קרובים