כך הטכנולוגיה מסייעת למשטרה לפקח על מפרי בידוד

אגף התקשוב של משטרת ישראל פיתח את היישום הסכמון, שנועד לוודא שחייבי הבידוד אכן נמצאים בבית, ובכך לסייע במניעת התפשטות הקורונה ● השימוש ביישום יחל לאחר אישור היועץ המשפטי לממשלה וראש האגף, ניצב שי קופרמן, מסביר כיצד זה יתבצע

משטרת ישראל

בימים האחרונים הועלו טענות שלפיהן הקורונה, ובמיוחד זן הדלתא שלה, מתפשטת מאחר שחייבי בידוד מפרים אותו, לרבות אלה מהם שחזרו מחו"ל. כדי לנסות ולמנוע את המשך ההתפשטות הורה ראש הממשלה, נפתלי בנט, למשטרת ישראל להגביר את אכיפת הבידודים. כאן באה הטכנולוגיה לעזרה.

אגף הטכנולוגיה והתקשוב של המשטרה, בראשותו של ניצב שי קופרמן, פיתח באחרונה יישום בשם הסכמון לאכיפה יעילה יותר של מבודדים. היישום מבוסס על שליחת SMS לאזרח, שמסביר לו את מחויבותו להישאר בביתו עד לסיום ימי הבידוד. בתוך הטקסט, המבודד נדרש ללחוץ על אישור, וזו מאפשרת למשטרה לקבל את מיקומו באמצעות GPS, וכך לוודא שהוא אמנם בבית. במידה שקיים פער בין הכתובת שהאזרח דיווח שהוא יימצא בה בעת הבידוד למיקום שהתקבל מה-GPS, נשלחת התרעה.

ניצב שי קופרמן, מנהל אגף הטכנולוגיה והתקשוב של המשטרה. צילום: דוברות משטרת ישראל

ניצב שי קופרמן, מנהל אגף הטכנולוגיה והתקשוב של המשטרה. צילום: דוברות משטרת ישראל

לדברי קופרמן, "שליחת ה-SMS לאזרחים נעשית על ידי בוט לכלל המבודדים, כולל לחוזרים מחו"ל, בכל ימי הבידוד, כפי שקבע משרד הבריאות". הוא ציין בנוסף שהמערכת יודעת לזהות הפרות של מבודדים וממליצה על פעולות בהתאם לכללים שנקבעו, "כולל שליחה של מסרון נוסף ושליחת ניידת לביתו של המבודד".

המשטרה מקבלת את נתוני המבודדים בממשק ממוחשב ממשרד הבריאות בכל כמה שעות. קופרמן הדגיש שהמערכת לא שומרת את המיקומים שהתקבלו בה, למעט במקרים של הפרת הבידוד.

"זאת לא אפליקציה לסמארטפון"

"חשוב להדגיש שהיישום הוא לא אפליקציה לסמארטפון, ולכן לא נדרש מהאזרח להוריד אפליקציה. היישום המשטרתי עובד ברקע ומתאים לכל סוגי הטלפונים החכמים", הסביר קופרמן. הוא ציין שהאגף יגבש פתרון ייחודי לטלפונים הכשרים.

משך פיתוח ההסכמון עד לשלב ההעלאה לייצור עמד על כשבועיים וחצי. ההפעלה של היישום תבוצע רק לאחר אישור של היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט.

,

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים