אחרי 25 שנים: עוזי נבון עוזב את אורקל

נבון עוזב את החברה כמה שבועות לאחר שחדל להיות מנכ"ל אורקל ישראל ומונה למנהל פעילות הרישיונות ● הוא נמצא בחברה מאז הקמת השלוחה הישראלית ב-1996

פורש מאורקל. עוזי נבון. צילום ארכיון: שלומי מזרחי

עוזי נבון, שעד לא מכבר שימש מנכ"ל אורקל ישראל, עוזב את החברה – כך נודע לאנשים ומחשבים.

נבון סיים את תפקידו כמנכ"ל בחודש מאי האחרון, לאחר שמונה שנים. מאז, בשבועות האחרונים, הוא שימש כמנהל פעילות הרישיונות של אורקל בישראל, אולם החליט באחרונה לפרוש, והשבוע הודיע זאת במכתב לעובדי החברה.

"חברים ועמיתים יקרים", כתב נבון לחבריו לעבודה, "לאחר מחשבות רבות והתלבטויות החלטתי לעזוב את אורקל ולנוע לעבר אתגרים חדשים. במהלך שנות עבודתי בחברה הייתי שותף לצמיחתה ולשגשוגה בשוק הישראלי. נהניתי לעבוד עם לקוחות רבים, כמו גם עם השותפים, והיה לי הכבוד לפעול בחברת צוות נפלא, שיחסר לי מאוד. אני מעריך את כולכם ומאחל לכם רק טוב".

עזיבתו של נבון את תפקיד המנכ"ל הייתה חלק ממהלך כולל ועולמי שמבצעת אורקל, של פיצול סמכויות המנכ"ל וחלוקת התפקיד לשני תחומים: מנהל פעילות הרישיונות – הליבה העסקית של החברה, ומנהל פעילות הענן – התחום הצומח ביותר בה.

המינוי של פייגנבאום משקף את החשיבות שאורקל מייחסת לענן

במקום נבון מינתה אורקל העולמית, כממלא מקום המנכ"ל, את ערן פייגנבאום, סגן נשיא לפיתוח מוצרים בתשתית ענן אורקל ולשעבר מנהל האבטחה הראשי (CSO) של ענן החברה.

פייגנבאום, שמנהל את תחום הענן, ממשיך להחזיק בתואר של ממלא מקום המנכ"ל עד לבחירת מנכ"ל קבוע, שמן הסתם יהיה אחראי גם על תחום זה. עובדה זו משקפת את החשיבות הרבה שאורקל מייחסת לענן ולתוכניות האטסטרגיות שלה בתחום.

יש לציין שאורקל ישראל השתתפה במכרז הענן הממשלתי הייעודי לישראל, נימבוס. למכרז ניגשו, מלבדה, מיקרוסופט, אמזון (AWS) וגוגל. הממשלה החליטה לבחור בשתיים האחרונות. אורקל הגישה השבוע ערעור על ההחלטה לבית המשפט המחוזי בירושלים. זאת, לאחר שהיא הגישה בקשה לבית המשפט לעיין במסמכי המכרז ולקבל אורכה על מנת להשיב על סעיפים שונים.

זמן קצר לפני פרסום תוצאות המכרז הודיעה אורקל כי היא מקימה ענן מקומי בישראל, בדטה סנטר של בינת בהר חוצבים בירושלים. בכך היא הפכה לחברה הראשונה מבין השחקניות שהתמודדו במכרז שהחלה בהליכים להקמת הדטה סנטר באופן מעשי.

נבון, בן 56, נמצא באורקל ישראל מאז הקמתה. בצה"ל הוא היה בעתודה, לאחר שלמד מתמטיקה ומדעי המחשב, ואז שירת במודיעין כקצין מחשוב. עם שחרורו הוא הצטרף לג'ון ברייס, ששימשה אז כנציגת אורקל בישראל. כאשר ענקית ה-IT פתחה את הנציגות שלה בישראל, ב-1996, נבון הצטרף אליה ושימש במשך שנים בתפקידי מכירות שונים, תחת הנהגתו של משה חורב, שהיה מנכ"ל אורקל ישראל. עם עזיבת חורב, נבון החליף אותו.

לא ניתן היה להשיג את תגובת אורקל ישראל.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עופר טרנר

    אני מכיר את עוי נבון מאז שעוד היה בגון ברייס ואח"כ באורקל עבדתי מולו כאשר הייתי ביחידה 180 אדם נעים ורציני, כיף לעבוד איתו וזאת מעבר למקצועיות שעליה אין צורך לדבר אני בטוח שיצליח מאוד בכל מה שיחליט לעשות ובעלי החברה שיקחו אותו אליהם רק ירוויחו בהצלחה :)

אירועים קרובים