"תהליכי IT שארכו שנים – התקצרו לחודשים בשל הקורונה"

כך אמר צור שריג, מנכ''ל ווי אנקור מקבוצת חילן, בפתיחת כנס שערכה החברה הבוקר (ג'), בו דנו באתגרי ניהול המידע בעידן הענן ● האירוע התקיים בהשתתפות לקוחותיה ושותפיה העסקיים של ווי אנקור

צור שריג, מנכ''ל ווי אנקור מקבוצת חילן. צילום: ניב קנטור

"לצד כל ההיבטים הלא נעימים שנלוו למגיפת הקורונה, לנו, כמו גם ללקוחות הרבים שלנו, המשבר עשה רק טוב. שנים אנו מדברים על הצורך בהאצת השינויים במערכי המחשוב הארגוניים, ובצורך בפישוט המורכבות שלהם. השנה החולפת הביאה להאצה משמעותית בטרנספורמציה הדיגיטלית אותם עוברים ארגונים: תהליכים שטרם המגיפה תוכננו לביצוע משך שנים, התקצרו משמעותית וארכו חודשים בלבד", כך אמר צור שריג, מנכ"ל ווי אנקור (We Ankor) מקבוצת חילן.

צור פתח את הכנס שערכה החברה הבוקר (ג') באולם סטוקו בתל-אביב. הכנס, שדן באתגרי ניהול המידע בעידן הענן, התקיים בהשתתפות לקוחותיה ושותפיה העסקיים.

לדברי צור, "בשנה וחצי האחרונות היינו עסוקים במימוש מסיבי של החזון שלנו: לשנות את תשתית המחשוב של הלקוחות הארגוניים, כך שזו תתמוך במסע הדיגיטלי אותו הם עוברים".

"הייתה זו שנה מצויינת", סיכם צור, "כי היא אילצה אותנו ואת הלקוחות שלנו לפעול יותר מהר ולצלוח טוב יותר את המסע הדיגיטלי. כל ארגון חפץ חיים חייב להפנים שהוא נדרש להאיץ את קצב השינוי שלו כדי לשרוד ולפעול בעולם התחרותי, הדינמי והמשתנה לבקרים".

"עתיד ניהול המידע – היברידי"

"לצד הארגונים שנולדו לענן, ישנם ארגונים רבים שהם מסורתיים ונמצאים בעיצומו של המסע לשינוי הדיגיטלי שלהם. מנמ"רים ומנהלי תשתיות מתמודדים עם כמה מגמות טכנולוגיות, ביניהן המעבר לענן ואיומי הסייבר הגדלים. זאת, לצד הצורך בטרנספורמציה דיגיטלית, כדי לא להישאר מאחור. ברור שלא ניתן להמשיך ולהשקיע בתפעול התשתיות. ארגונים נדרשים לחשוב מחדש על האופן בו הם פועלים להתאוששות עסקית", כך אמר דודי שוחט, ארכיטקט פתרונות, קומוולט (CommVault).

דודי שוחט, ארכיטקט פתרונות, קומוולט. צילום: ניב קנטור

דודי שוחט, ארכיטקט פתרונות, קומוולט. צילום: ניב קנטור

לדברי שוחט, "הקמנו בחברה יוזמה להגנת נתונים משולבת – בענן ובדטה סנטר המקומי, במודל ענן SaaS. היוזמה, מטאליק (Metallic), מספקת מערך פתרונות תוכנה כשירות ומציעה הגנה וניהול נתונים מאובטח בעל יכולת גידול וקיטון (סקלביליות), עם הלימה לרגולציות, לצד חיסכון משמעותי בהוצאות".

"מטאליק", ציין שוחט, "ממנפת את יכולות Azure, הענן של מיקרוסופט, ואת פלטפורמת הגנת הנתונים של קומוולט, כדי לספק פתרונות הגנת נתונים וגיבוי נתונים מקיפים, עם ניהול מרכזי ואחוד ממסך אחד – עבור סביבות מקומיות, ענן ציבורי, או עומסי עבודה היברידיים".

"הפתרון", סיכם שוחט, "מתאים במיוחד עבור עסקים בישראל ובאירופה. הוא תוכנן להציע הגנה על נתונים על בסיס תמיכה בריבונות הלקוח על הנתונים, וגם לסייע בהלימה לרגולציות השונות, לרבות GDPR. בעזרת האסטרטגיה הנכונה להגנת נתונים בענן, חברות יכולות להפחית משמעותית את זמן ההגעה לערך, time-to-value – וזה קריטי כדי להיות מוכנים ועמידים בפני תקיפות. אנו מביאים את היתרונות של גיבוי – כשירות ארגוני מבוסס ענן ומאפשרים לארגונים לעבוד באופן מהיר ויעיל, עם שרידות עסקית מירבית – בכל זמן ומקום. תוכנת הגיבוי שלנו היא תעודת הביטוח שלכם".

אנדרי וולקוב, מהנדס מערכות, נט-אפ. צילום: ניב קנטור

אנדרי וולקוב, מהנדס מערכות, נט-אפ. צילום: ניב קנטור

אנדרי וולקוב, מהנדס מערכות, נט-אפ (NetApp), אמר כי "אנו מספקים פתרונות אחסון מידע שמתבטאים ביישומי ניהול מידע, פתרונות אחסון בענן הפרטי, הציבורי וההיברידי". לדבריו, "המגמה העיקרית שניתן לראות היום היא ההתפתחות של שילוב הענן בחברות ובארגונים רבים".

וולקוב הוסיף ואמר כי "נט-אפ מספקת מגוון פתרונות לענן, בין אם ללקוחות שאינם מעוניינים לצאת לענן הציבורי ומעדיפים את הענן הפרטי, או לקוחות אשר יוצאים לענן הציבורי ומעוניינים לשלב בינו ובין הענן הפרטי. אנחנו נותנים פתרונות לכל העולמות ומספקים פלטפורמת Data Fabric, שמטרתה היא לחבר בין סוגי הענן השונים".

הגירה לענן – מותאמת לקוח

לאה רוזן, מנהלת שותפים גלובליים, המזרח התיכון ואפריקה, מיקרוסופט, אמרה כי "בעבר, החברה הייתה 'נעולה', אלא שבשנים האחרונות, בהובלת סאטיה נאדלה, המנכ"ל, הבנו כי הדרך להעצמת העובדים והארגונים עוברת דרך פתיחות".

"אנו מאפשרים לארגונים להתמקד בביזנס שלהם", אמרה רוזן, "עם שלושה עננים. הראשון, Microsoft 365, פלטפורמת השיתופיות שלנו. השני, דיינמיקס, המספק מענה לעולם האפליקטיבי ולפיתוח מהיר של אפליקציות. השלישי, AZURE, פלטפורמת הענן הפתוחה והמאובטחת שלנו".

לאה רוזן, מנהלת שותפים גלובליים, המזרח התיכון ואפריקה, מיקרוסופט. צילום: ניב קנטור

לאה רוזן, מנהלת שותפים גלובליים, המזרח התיכון ואפריקה, מיקרוסופט. צילום: ניב קנטור

רוזן סיכמה באומרה כי "כיום, כל חברה היא חברת תוכנה. כיום, כל בנק הופך למעין 'קניון', אשר מציע ערך מוסף ללקוחותיו. אנו מסייעים לארגונים לספק ללקוחות שלהם שירותים מותאמים אישית, לפעול בצורה היברידית, עם הגירה לענן המותאמת לקצב ולדרישות שלהם ובעיקר – בעבודה הדוקה עם שותפינו העסקיים. ארגונים נדרשים למנף את סביבת הענן שלהם לטובת שינוי העסק, ובניית יעד עסקי ומובחן. מיקרוסופט כבר שינתה את עצמה – וכעת אנו עושים זאת לטובת הלקוחות – עם השותפים העסקיים שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים