מהי ההשראה של שרת המדע והחדשנות, אורית פרקש הכהן?

בפוסט בפייסבוק שפרסמה שרת המדע והחדשנות החדשה, היא מציינת, כי היעדים שהציבה בפני משרדה קיבלו השראה מנשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, ומצהירה, כי "אפעל להיות גורם מחזק לתעשייה הזאת, שיפעל להמשיך ולהוריד כמה שיותר חסמים כדי שכמה שיותר חברות בהיי-טק יגדלו ויפעלו כחברות מלאות בישראל"

אורית פרקש הכהן, שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה. צילום חיים צח, לע"ם

"לצד קידום התעשייה אני רוצה להוות גשר בינה לבין הציבור בישראל. היי-טק וחדשנות הם לא נחלת מגזר מצומצם, אלא יהיו נגישים לציבור, יאפשרו תעסוקה, הצמחת אזורים מרוחקים, מוביליות חברתית והשכלה". כך אומרת שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש הכהן, בפוסט שפרסמה בפייסבוק. הכהן פתחה את הפוסט בציינה, כי היעדים שהציבה בפני משרדה קיבלו השראה מנשיא ארה"ב, ג'ו ביידן. "עם כניסתו של הנשיא ביידן לתפקיד, הוא ביקש מנשיא, מנכ״ל ומייסד מכון ברוד (מכון מחקר מדעי) של הארווארד ו-MIT, לבנות מחדש את האסטרטגיה בנושא המדע והטכנולוגיה בארצות הברית ל-75 השנים הבאות", כותבת פרקש הכהן. "במכתבו ביקש הנשיא שישיבו לו על חמש שאלות: מה אפשר ללמוד מהמגיפה בכל מה שקשור לדרכי הפעולה בנוגע לבריאות הציבור, אילו פריצות דרך במדע ובטכנולוגיה יכולות לייצר פתרונות בתחומי הסביבה, תעסוקה ובריאות אצל אוכלוסיות מוחלשות, כיצד מוודאים שאמריקה תמשיך להוביל בתחומי הטכנולוגיה והמדע, כיצד מוודאים שכל אזרחי אמריקה ייהנו מזה, וכיצד מבטיחים שהמדע וטכנולוגיה יהיו תמיד במקום חשוב לאורך זמן".

"המכתב הזה עורר בי השראה עם כניסתי לתפקיד", כותבת השרה פרקש הכהן. "נכנסתי למשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה לפני כשבועיים ונחשפתי לתהליך מרכזי של פיתוח ומחקר, שמתגלגל לכדי תעשייה ומהווה אקו-סיסטם שלם של קדמה ופיתוח", היא כותבת בפוסט. בהמשך, היא מתווה את קווי המדיניות של משרדה בשנים הבאות: "אפעל להיות גורם מחזק לתעשייה הזאת, שיפעל להמשיך ולהוריד כמה שיותר חסמים כדי שכמה שיותר חברות בהיי-טק יגדלו ויפעלו כחברות מלאות בישראל." כותבת פרקש הכהן. "אני מחויבת לעבוד עבור ולטובת התעשייה החשובה הזאת, שמייצרת כ-25% ממס ההכנסה המשולם בישראל, שדואגת היום לפתח את הטכנולוגיה של המחר, שבזכותה ישראל נושאת בכבוד את התואר אומת הסטארט-אפ – גאווה ישראלית", מסיימת פרקש הכהן את הפוסט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים