צה”ל יטמיע מערכות נוטניקס בהיקף עשרות מיליוני שקלים

מדובר בהסכם מסגרת, שבו לא נקבע כי גוף או יחידה מסוימים בצבא יטמיעו את מערכות נוטניקס - אלא שיהיה ביכולתם לעשות זאת אם ירצו בכך

שיתוף מידע מבצעי בין זרועי. צילום: BigStok

צה”ל יטמיע בשנים הקרובות את מערכות נוטניקס (Nutanix) כך נודע לאנשים ומחשבים. היקף ההטמעה לא נמסר לפרסום, אולם לאנשים ומחשבים נודע, כי הוא עשוי לעמוד על עשרות מיליוני שקלים בשנה.

במסגרת ההסכם, שנסגר באחרונה מול המשלחת בניו-יורק של מנהל הרכש (מנה”ר) במשרד הביטחון, נקבעו מחירי גג להטמעת מוצרי החברה. מדובר בהסכם מסגרת, שבו לא נקבע כי גוף או יחידה מסוימים בצבא יטמיעו את מערכות נוטניקס – אלא שיהיה ביכולתם לעשות זאת אם ירצו בכך. כך, הצבא יוכל לממש את תפיסת ה-SDDC (ר"ת  Software-Defined Data Center) – דטה סנטר מוגדר תוכנה, עם תשתית וכלים של יותר מאשר ספקית IT אחת.

ב-2013 פורסם בלעדית באנשים ומחשבים, כי נחתם חוזה ענק בין VMware לצה"ל: מערכת הביטחון חתמה על חוזה לחמש שנים עם ענקית הווירטואליזציה, שבמסגרתו ירכוש צה"ל שרתים ומוצרים שונים שלה, כולל רישיונות, תחזוקה, תמיכה, וכן הדרכות והכשרות לאנשי הצבא. היקפו הכספי של החוזה בשלוש השנים הראשונות שלו נאמד בעשרות מיליוני שקלים. מאז הוארך החוזה עוד פעמיים.

בנובמבר 2018 פורסם כי ממר"ם שבאגף התקשוב העלתה לאוויר ענן פרטי מבוסס תשתיות רד-האט (Red Hat). הפרויקט, שהשלב הראשון שלו עלה לאוויר בשנת 2017, צפוי להסתיים בקרוב. היקפו הכספי לא נמסר לפרסום, אולם לאנשים ומחשבים נודע, כי הוא עומד על עשרות מיליוני שקלים. עם הקמת הענן עבר אגף התקשוב שינוי דרמטי בתפיסת ההפעלה שלו כארגון IT: מארגון המספק תשתיות IT, לכזה המספק שירותי IT. התשתית הצה"לית, שבמהותה היא ענן פרטי, היא "ציבורית" במובנים של העדכון הטכנולוגי של הענן ובהיותו רב זרועי. מימוש הענן יביא ליעילות של מערכות ולחיסכון של מיליוני שקלים בעלויות רכש.

בניית הענן היא חלק ממימוש תוכנית צה"ל רשתי – בנייה של תשתית אינטרנט מבצעית צה"לית, שתביא ליכולת שיתוף של מידע מבצעי בין זרועי.

גורמים בענף אמרו, כי "הצבא היה 'נעול' עם מוצרי VMware במשך כעשור, וכעת יש לו חלופה". כך, הסבירו אותם גורמים, במשך שנים התבססו בצה"ל על תשתיות VMware ורד האט לטובת העננים הפרטיים, הפועלים במתכונת הדומה לציבורית. מדובר בתשתיות וכלים, אשר עלותם השנתית עומדת, כך על פי ההערכות בשוק, על עשרות מיליוני דולרים בשנה.

מוצרי נוטניקס, אם יחליטו בצבא על רכישתם, יוטמעו בדטה סנטרים של זרועות וחילות צה"ל השונים, בהם אגפי המודיעין והתקשוב, וחילות האוויר, הים והיבשה.

לא נמסרו תגובות ממשרד הביטחון ומהסניף הישראלי של נוטניקס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים