013-נטוויז'ן תספק תשתית לרשת שתקשר בין מחב"א ל-DANTE; ההיקף הכספי: מיליוני שקלים לשנה

הרשת של מרכז החישובים הבין-אוניברסיטאי תחובר על ידי 013-נטוויז'ן לפרנקפורט וללונדון, משם היא תקושר לרשת המחקר האירופית GEANT3, ובאמצעותה - לרשת המחקר האמריקנית Internet2 ולרשתות מחקר והוראה בינלאומיות בדרום אמריקה ובאסיה ● תצורת הרשת תכלול ניתובים שונים ונפרדים של 013-נטוויז'ן ושל DANTE, ובאופן זה יתאפשר גיבוי מקסימלי לרשת התקשורת הבינלאומית של המרכז

013-נטוויז'ן תספק התשתית לרשת התקשורת המקשרת בין מחב"א – מרכז החישובים הבין-אוניברסיטאי – לבין הרשת של DANTE. ההיקף הכספי של העסקה נאמד במיליוני שקלים בשנה.

רשת התקשורת של מחב"א תחובר על ידי 013-נטוויז'ן לפרנקפורט וללונדון. משם היא תקושר לרשת המחקר האירופית GEANT3, ובאמצעותה – לרשת המחקר האמריקנית Internet2 ולרשתות מחקר והוראה בינלאומיות בדרום אמריקה ובאסיה.

תצורת הרשת תכלול ניתובים שונים ונפרדים של 013-נטוויז'ן ושל DANTE, ובאופן זה יתאפשר גיבוי מקסימלי לרשת התקשורת הבינלאומית של מחב"א.

בנוסף, תמשיך החברה לבצע ניהול ובקרת רשת בשני דרגים, כפי שעשתה עד כה: בדרג הראשון, ייבדקו הקווים והציוד 7 ימים בשבוע, 24 שעות ביממה. כל תקלה שתתגלה תועבר לטיפול הדרג השני, המורכב מאנשי תקשורת של מחב"א מהאוניברסיטאות השונות.

בכך מגיע לסיומו תהליך שאותו החלה מחב"א באפריל אשתקד, כאשר בדקה את האפשרות לשדרג את הקו הבינלאומי היחיד שעמד אז לרשות האוניברסיטאות. באמצעות כך, ביקשה העמותה לאפשר הגדלה משמעותית של רוחב פס התקשורת לצד קו גיבוי ושמירה על מסגרת תקציבית בעידן של קיצוץ בתקציבים. מהעמותה נמסר, כי כל המטרות הללו הושגו.

גיל דבש, סמנכ"ל קשרי מפעילים ב-013-נטוויז'ן, אמר, כי "אנחנו רואים בהסכם עם DANTE, שהינה אחת מרשתות התקשורת הגדולות והמסועפות בעולם, חשיבות אסטרטגית ומקצועית גדולה". לדברי משה גוטליב, מנכ"ל מחב"א, "בסוף אפריל הסתיימו בהצלחה המבדקים לשני קווים בינלאומיים שמקשרים את כל האוניברסיטאות בישראל לרשת המחקר האירופית המתופעלת על ידי DANTE. האוניברסיטאות בישראל מקושרת כיום לאירופה באמצעות שני קווים בניתובים שונים, במהירות של 2.5 ג'יגה-ביט לשנייה כל אחד".

DANTE הוא ארגון ללא מטרות רווח, שהוקם ב-1993 וממומן בשיתוף הנציבות האירופית. הארגון אחראי על תכנון, הקמה והפעלה של רשתות מחקר וחינוך מתקדמות, והקים את 2GEANT, המספקת את תשתית תקשורת הנתונים החיונית לפיתוח קהילת המחקר העולמית. הרשת מקשרת בין יותר מ-40 מיליון חוקרים ביותר מ-8,000 מוסדות מחקר וחינוך בכ-40 מדינות.

מחב"א, מרכז החישובים הבין-אוניברסיטאי, הינו עמותה ללא מטרות רווח שנוסדה על ידי האוניברסיטאות בישראל. העמותה מספקת בין היתר שירותי תקשורת בין מוסדות האקדמיה והמחקר בארץ לבין רשתות המחקר הבינלאומיות הפועלות בארצות הברית, באירופה ובארצות נוספות. רשת התקשורת שלה משרתת כיום כ-20 אלף חברי סגל אקדמי, כ-100 אלף סטודנטים בשמונה האוניברסיטאות בארץ ועוד אלפי סטודנטים במכללות אזוריות ובמכללות למורים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים