משהו טוב יצא מהמגיפה: הגידול במתקפות סייבר שיפר את האבטחה בישראל

על פי סופוס, חל שיפור ביכולות האבטחה של 68% מצוותי ה-IT בישראל ● 79%  מצוותי המחשוב בארץ מעידים, כי היקף מתקפות הסייבר כנגד הארגונים שלהם גדל במהלך 2020

סופוס: שיפור אבטחת סייבר בישראל. אילוסטרציה: BigStock

רוב צוותי ה-IT בישראל, שהתמודדו במהלך 2020 עם גידול בהתקפות סייבר (68%) ועומס עבודה כבד (72%) – חיזקו את כישורי אבטחת המידע והידע שלהם, כך לפי מחקר חדש של סופוס (Sophos).

מהמחקר עולה, כי הגידול במתקפות סייבר במהלך מגיפת הקורונה השפיע על כישורי אבטחת ה-IT בכל המגזרים העסקיים, ברמה הגלובלית: חינוך (83%), קמעונאות (85%) ושירותי בריאות (80%). המחקר הקיף 5,400 מקבלי החלטות IT בארגונים בגודל בינוני ב-30 מדינות ברחבי אירופה, יבשות אמריקה, אסיה-פסיפיק, מרכז אסיה, המזרח התיכון ואפריקה. ברמה הגלובלית, עולה כי למרות האתגרים שבאו בעקבות המגיפה, 52% מצוותי ה-IT בעולם העידו כי מורל הצוות רק עלה במהלך 2020.

נתון נוסף מצביע כי עומס העבודה (מלבד אבטחה) גדל בקרב 45% מצוותי המחשוב, בעוד 78% חוו גידול בעומס העבודה, הנובע מאבטחת סייבר. לפי המחקר, התוקפים ניצלו בזריזות את ההזדמנויות שסיפקה להם המגיפה: 79% מצוותי ה-IT דיווחו על גידול במספר ההתקפות כנגד הארגונים שלהם לאורך 2020.

הניסיון שנצבר לאורך 2020 אפשר ל-60% מצוותי המחשוב לבנות את מיומנויות אבטחת הסייבר והידע שלהם בנושא. "סביר להניח כי חלק גדול מזה קרה תוך כדי עבודה, כאשר הצוותים התמודדו עם דרישות אבטחה חדשות, כל זאת תחת לחץ ותוך כדי עבודה מרחוק", נכתב.

הניסיון שנצבר לאורך 2020 תדלק את השאיפה לבנות צוותי IT גדולים יותר, ולהשתמש בכלים מתקדמים, כגון בינה מלאכותית,  במסגרת אסטרטגיות האבטחה העתידיות. "נראה שארגונים רבים נכנסו ל-2021 עם תוכניות להרחיב את צוותי המחשוב שלהם ולאמץ טכנולוגיות מתקדמות". המחקר מצא כי 75% מצוותי ה-IT  צופים גידול בצוות אבטחת המידע בחברה עד 2023, ו-78% צופים גידול בצוותי ה-IT במיקור חוץ. חלק גדול מאוד מהמשיבים צופה, כי טכנולוגיות AI יסייעו בהתמודדות עם המספר הגדל של התקפות (88%), ועם המורכבות שלהן (82%). ייתכן, ציינו החוקרים, "שהדברים נובעים מהעובדה כי 74% מצוותי ה-IT מאמינים כי מתקפות סייבר מתקדמות כעת מדי מכדי שצוותים פנימיים יתמודדו עימם לבדם".

"בכל העולם, 2020 הייתה שנה שלא הייתה כדוגמתה עבור צוותי IT", אמר צ'סטר ווישנייבסקי, מדען מחקר ראשי, סופוס. "מומחי IT שיחקו תפקיד חשוב ביכולת של ארגונים להמשיך לפעול – למרות המגבלות שכפתה עליהם הקורונה. בין היתר, הם אפשרו לגופי חינוך והשכלה לעבור ללמידה מקוונת, לקמעונאים לעבור למסחר מקוון, לארגוני שירות בריאות לספק שירותים דיגיטליים תחת תנאים קשים ביותר, ואף להבטיח כי גופים ציבוריים ימשיכו לספק שירותים חיוניים".

"חלק גדול מהדברים נעשה במהירות גבוהה, עם זמינות מוגבלת של משאבים וציוד, ותוך התמודדות עם זינוק במתקפות סייבר על רשתות, נקודות קצה ועובדים. לומר שהדברים היו 'די לחוצים' עבור רוב צוותי המחשוב, תהיה לשון המעטה", הוסיף.

וושנייבסקי סיכם באומרו, כי "המחקר שלנו מראה, כי במקרים רבים האתגרים האלה יצרו לא רק מיומנויות טובות יותר, אלא גם הניעו צוותי IT לפעול לבניית עתיד שאפתני יותר. בעוד מספר גדל של מדינות כבר מתחילות לתכנן את החיים מעבר למגבלות המגיפה, יש לנו הזדמנות מצוינת להטמיע מדיניות IT ואבטחה חדשה, לאמץ כלי אבטחה חדשניים יותר כדי לנהל עובדים ונכסים מעבר לרשת ההיקפית של ה-IT, לבנות צוותי מומחים שישלבו כישרונות בתוך החברה לצד מיקור חוץ, ולהכניס פלטפורמות אבטחה המשלבות אוטומציה חכמה עם ציד איומים אנושי. אין דרך חזרה לאחור. העתיד צפוי להיות חסר תקדים באותה מידה כמו העבר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים