אורקל עקפה את התחזיות: ההכנסות עלו, הרווח זינק

החברה הציגה ברבעון גידול של 7% בהכנסות וזינוק של 29% ברווח הנקי ● אלא שהמשקיעים לא היו מרוצים מכוונתה של אורקל להשקיע סכומים רבים בקידום פעילות הענן שלה והביאו לירידה בשער המניה במסחר שמעבר לדלפק

צפרא כץ, מנכ''לית אורקל. צילום: עזרא לוי

אורקל סיימה את השנה הכספית 2021 שלה עם תוצאות טובות, שעקפו את תחזיות האנליסטים. על פי הנתונים, שפורסמו אמש (ג'), ההכנסות השנתיות של החברה עלו ב-3.6% לעומת ירידות של 1.15 ו-0.8% בשנתיים הקודמות. הרווח הנקי השנתי רשם עלייה בולטת – של 35.7% – עקב גידול גבוה הרבה יותר בהכנסות מאשר בהוצאות. אלא שהמשקיעים באורקל לא אהבו את הודעת החברה שהיא תגדיל את ההוצאות כדי לקדם בצורה אגרסיבית את פעילות הענן שלה, והביאו לירידה של 1.25 בשער מניית החברה במסחר שלאחר סגירת שערי וול-סטריט (מעבר לדלפק).

ולנתונים בהרחבה: במהלך השנה הכספית, הוצאות החברה רשמו עלייה של 0.4% ל-25.3 מיליארד דולר וההכנסות גדלו ב-3.6% ל-40.5 מיליארד. סעיפי הרווחיות "הרוויחו" מכך: הרווח התפעולי גדל ב-9.5% ל-15.2 מיליארד דולר וזה הנקי זינק ב-35.6% ל-13.75 מיליארד.

עליות – גם ברבעון

המגמות הרבעוניות היו דומות: ההוצאות רשמו עלייה של 555 מיליון דולר, או 9%, ל-6.7 מיליארד וההכנסות גדלו יותר – ב-754 מיליון, או 7% – ל-11.23 מיליארד. האנליסטים חזו כי הן יגיעו ל-11.02 מיליארד דולר. חלוקת ההכנסות מעלה כי פעילות הענן של אורקל גדלה ברבעון ב-8.3% ל-9.5 מיליארד דולר, פעילות השירותים גדלה ב-115 ל-812 מיליון ולעומת זאת ההכנסות שלה מחומרה רשמו ירידה של 2% ל-882 מיליון. הרווח הנקי רשם עלייה של 29.4% לקצת יותר מארבעה מיליארד דולר והרווח למניה זינק ב-38.4% ל-1.37 דולר – 60 סנט יותר מהתחזית הממוצעת של האנליסטים, שצפו שהוא יעמוד על 1.31 דולר.

נתונים נוספים מראים שההוצאות הגולמיות של החברה גדלו ב-7.77% ל-2.1 מיליארד דולר, הרווח הגולמי עלה ב-7.5% ל-9.1 מיליארד, הרווח הגולמי השולי עמד על 81.1%, ההוצאות התפעוליות גדלו ב-9.66% ל-4.6 מיליארד והרווח התפעולי רשם עלייה של 5.4% ועמד על 4.5 מיליארד.

צפרא כץ, מנכ"לית אורקל, העריכה לאחר פרסום התוצאות כי העלייה בהכנסות בשנה הכספית 2022 תהיה גדולה יותר מזו שנרשמה בשנה המדווחת ותעמוד על 5%. "יש בכוונתנו להשקיע סכומים רבים מאוד בקידום החברה, שכן בסופו של דבר, זה יתרום לגידול ההכנסות. הדבר נכון במיוחד לפעילות הענן, שאנחנו מתכוונים להשקיע כארבעה מיליארד דולר בקידומה", ציינה כץ.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים