עיר חכמה בהרצליה: מערכת שסופרת את הולכי הרגל והמכוניות בעיר

העירייה מבצעת בימים אלה פיילוט שבמסגרתו מערכות אנליטיקה חכמות מספקות לה מידע על התנועה, הולכי הרגל והרכבים בעיר ● אמיר זיו, מנמ"ר עיריית הרצליה, סיפר על הפרויקט בכנס עיר חכמה של אנשים ומחשבים

אמיר זיו, מנמ"ר עיריית הרצליה. צילום: יח"צ

עיריית הרצליה החלה באחרונה בפיילוט שבמסגרתו מופעלות מערכות אנליטיקה חכמות, שמאפשרות לה לקבל מידע על תנועת הולכי רגל, רכבים ואוטובוסים – כך סיפר אמיר זיו, מנמ"ר העירייה, בכנס עיר חכמה של אנשים ומחשבים, שנערך אתמול (ב'). המערכות הללו סופרות את מספר הולכי הרגל והרכבים ברחבי העיר ומנתחות את הנתונים.

"הספירה מאפשרת לעירייה לצבור Big Data ולבצע ניתוחים בכל חתך אפשרי, לקבלת החלטות בטווח המיידי, כגון שינוי בתנועה, ובטווח הארוך – החלטות תכנוניות", אמר זיו.

שימוש נוסף שעושה העירייה במערכות הוא לצורך איתור מפגעים והגברת הבטיחות ברחבי העיר. "במהלך הקורונה שילבנו התרעות על התקהלות בגינות – מה שהיה חשוב אז, כמו גם על כניסה למוסדות חינוך בשעות הלילה וחנייה על מדרכות", ציין.

משה פדלון, ראש עיריית הרצליה. צילום: יח"צ

משה פדלון, ראש עיריית הרצליה. צילום: יח"צ צילום: יח"צ

זיו סיפר על פעילות מרכז היזמות והחדשנות של עיריית הרצליה, שנמצא באחריותו, נוסף על תפקידו כמנמ"ר העירייה. כמו כן, הוא ציין שבמסגרת מאמצי העירייה לעודד תיירות פנים בהרצליה, עם רצועת חוף הים ובתי המלון שנמצאים בה, פותחה אפליקציה שמנגישה למבקרים בעיר את מגוון אפשרויות הבילוי בעיר.

הכנס נפתח בדברים של ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, שדיבר על החשיבות שהעירייה נותנת לנושא העיר החכמה – בהובלת אגף המחשוב ובתמיכת המנכ"ל, עו"ד אהוד לזר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים