מנמ"רים, כך תפוגגו את אי הוודאות שבמסגרתה אתם פועלים

"על המנמ"ר לדאוג שהארגון שלו יהיה נגיש מכל מקום בעולם, התוכנות שלו תהיינה זמינות בזמן אפס - וכל זאת ללא מעורבות של מתכנתים, מפתחים ותשתיות", אמרה גילי שלזינגר, מנהלת חטיבת האנטרפרייז באגף SaaS באורקל ישראל

גילי שלזינגר-מורן, מנהלת חטיבת אנטרפרייז באגף SaaS באורקל ישראל. צילום: עזרא לוי

"המנמ"רים נדרשים לדמיין את הבלתי ידוע. כמו שלא היינו יכולים לדמיין שבשל הקורונה נעבוד מהבית יותר משנה, כך המנמ"ר מצוי במידה רבה של אי ודאות לגבי העתיד. לכן, עליו לדאוג שהארגון שלו יהיה נגיש מכל מקום בעולם, התוכנות שלו תהיינה זמינות בזמן אפס – וכל זאת ללא מעורבות של מתכנתים, מפתחים ותשתיות", כך אמרה גילי שלזינגר, מנהלת חטיבת האנטרפרייז באגף תוכנה כשירות (SaaS) באורקל ישראל.

שלזינגר התראיינה לאנשים ומחשבים במהלך ביקור פורום C3 מבית אנשים ומחשבים, שנערך בסוף השבוע בדובאי.

היא אמרה כי "אתגר נוסף הועצם בשל המגיפה, והוא הצורך שכל המידע יהיה נגיש ובאופן לא מורכב. זה בא לידי ביטוי למשל בגיוס עובדים חדשים, במצב שבו אין הדרכות והכול צריך להיות מבוסס לימוד עצמי ושירות עצמי. על המערכות להיות ידידותיות בהיבטי חוויית המשתמש והאינטואיטיביות. על המנמ"ר לדאוג שצריכת שירותי ה-IT הארגוניים תהיה פשוטה וקלה כמו גלישה של צרכנים באתר אי-קומרס".

תוכנה כשירות ולימוד מ-Best Practices

"המענה לכך הוא מימוש תפיסה שמביאה את המידע הארגוני בצורה נגישה ובאפס זמן, עם עבודה בתצורת SaaS ולימוד מתהליכי Best Practices ארגוניים – משמע, דרך פעולה מומלצת, שכבר הוכיחה את עצמה. זה המענה למצב דוגמת מגפת הקורונה, שבה ארגונים נדרשו לפתח בדחיפות ובמהירות שירותים ואפליקציות", אמרה.

כך, ציינה שלזינגר, "לארי אליסון, מייסד אורקל וה-CTO שלה, הנחה לעשות זאת כבר לפני 15 שנים, עם ה-Fusion Applications, ואמר: 'ראה את הדברים בהווה גם אם הם עדיין בעתיד'. ב-2011 השקנו את הגרסה הראשונה של Fusion Cloud, לאחר שלקחנו את כל המערכות והשירותים האפליקטיביים שפיתחנו, כתבנו אותם מחדש וכיום אנחנו מציעים את מערכת ה-SaaS היחידה בעולם של אפליקציות ארגוניות אמיתית – לא כזו שבה השרתים יושבים בתצורת אירוח. תחזוקת התשתיות און-פרמיס נדמית לקרחון שרק 10% ממנו נצפה מעל המים. החלק הסמוי של הקרחון, זה שמצוי תחת המים, מגלם את העלויות הרבות הנוספות ואת הצורך בתמיכה תשתיתית ובכלים נוספים. המעבר למודל מבוסס ענן חוסך את עלויות השדרוג, כי הלקוח הארגוני מקבל מדי רבעון גרסה חדשה".

"בשלוש השנים האחרונות, כולל בשנת הקורונה, חווינו גידול בהיקף הפעילות שלנו בעולם האפליקציות העסקיות ב-SaaS", ציינה. "הכוונה היא ל-ERP, CRM, ניהול שרשרת האספקה, ניהול הנדסי ופיננסי – כשהכול בענן. כך, בחודשים האחרונים ערכנו כמה פרויקטים, ביניהם בשטראוס, ב-888, באל על ובאלקטרה, נוספו לנו עשרות לקוחות חדשים של ארגוני אנטרפרייז. בדרך זו אנחנו מסייעים לארגונים להימנע מביצוע פרויקטי ענק. כך, המנמ"ר יכול לבחור מה להטמיע, ולעשות זאת באופן מודולרי, עם פיסות תוכנה למשימות ספציפיות בפרויקטים קצרים ומהירים".

לסיכום אמרה שלזינגר כי "השוק 'מצביע' בעקבות הקורונה. יותר לקוחות רוצים ERP בענן. המסר שלנו למנמ"רים הוא שאם הם רוצים לחשוב על המחר, עליהם לראות את עצמם מתרגלים לתהליכים שכבר יש בעולם – ולא להמציא את הגלגל מחדש".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים