המזכיר השני בשגרירות דרום קוריאה בישראל: "נכפיל את שיתוף הפעולה הטכנולוגי בינינו"

כך אומר קוואק קיונג-סיק, המזכיר השני בשגרירות דרום קוריאה והממונה על הנושאים הכלכליים בעקבות חתימת הסכם סחר חופשי בין שתי המדינות

קוואק קיונק-סיק, המזכיר השני בשגרירות דרום קוריאה בתל אביב. צילום: יח"צ

לחתימת הסכם סחר חופשי בין ישראל ודרום קוריאה חשיבות גדולה ליחסים הכלכליים הדו-לאומיים בין שתי המדינות, וקרן המו"פ המשותפת KORIL-RDF מבשרת שדרוג משמעותי ביחסים הטכנולוגיים בין שני המדינות.

דרום קוריאה היא הכלכלה ה-11 בגודלה בעולם. הסחר הדו-לאומי בין שני המדינות בשנת 2020 הסתכם בכשלושה מיליארד דולר, והסכם הסחר החופשי עשוי להגדיל מאוד את הסחר בין שתי המדינות.

בעקבות החתימה על הסכם הסחר, שוחחנו עם קוואק קיונק-סיק, המזכיר השני בשגרירות דרום קוריאה בתל אביב, הממונה על הנושאים הכלכליים, שאומר כי "אין לי הערכה בכמה יגדל הסחר בין שני המדינות. מה שאני יכול לומר לך הוא, שיש סחר תוסס בין שני המדינות, והסכם הסחר החופשי, שמדבר על ביטול מכסים, יביא להוזלת מוצרים דרום קוריאניים בישראל, ומוצרים ישראליים בדרום קוריאה, כך שבעקבות ההוזלות הצפויות הצרכנים הדרום קוריאנים עשויים להגדיל את הרכישות של מוצרים ישראליים וההיפך".

בהסכם הסחר החופשי בין דרום קוריאה וישראל יש נספח מיוחד לגבי הקרן הדו-לאומית RDF-KORIL. בכמה חשוב אלמנט ההיי-טק בסחר בין שני המדינות?

"חשוב מאוד, בעיקר בתחום שיתופי הפעולה הטכנולוגיים. הסכמנו לקדם את שיתופי הפעולה האלו, ובמסגרת זו להכפיל את קרן RDF-KORIL לארבעה מיליון דולר. יש לנו שיתופי פעולה בתחומים רבים: IT, ביו-טכנולוגיה, בינה מלאכותית, אנרגיה ליניארית, אנרגיה חלופית ועוד. הקרן מממנת שיתופי פעולה טכנולוגיים בין חברות דרום קוריאניות וחברות ישראליות יש לקחת בחשבון שבייצוא של ישראל לדרום קוריאה נכללים, בין השאר, מכונות שיש בהן מרכיב היי-טק, ציוד ייצור למוליכים למחצה, שלא לדבר על כך שהוא מעודד השקעות דו-לאומיות, בין השאר, של משקיעים קוריאנים בהיי-טק הישראלי בכלל, ובחברות הזנק בפרט".

תוכל לספר לי משהו נוסף על הסכם הסחר?

"באופן כללי הוא יבטל את המכסים על כ-95% מהסחר הדו-לאומי בין שתי המדינות. ייצוא מכוניות וחלקי רכב מדרום קוריאה הוא מרכיב חשוב בייבוא של ישראל מדרום קוריאה. הסכם הסחר יביא, בין השאר, להוזלת מכוניות דרום קוריאניות בישראל. הייצוא שלנו גם כולל מקררים, ציוד רפואי, רכיבים אלקטרוניים וצעצועים.

"ההסכם יחזק עוד את היחסים המסחריים בין שני המדינות, לא רק בתחום גידול הסחר בכלל והוזלת מחירים לצרכנים, אלא גם משום שההסכם מסיר חסמים ומקל בהליכים של עשיית עסקים של ייצוא, ייבוא, השקעות וכו'".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים